23948sdkhjf

Hård kritik af elselskabers elmåler-adfærd

I strid med Dansk Energis anbefalinger og påtale fra Forbrugerombudsmanden har nogle elselskaber bortskaffet gamle elmålere trods klagesager om målernes nøjagtighed.
Flere forbrugere, der har klaget over fejl i elmålere og medfølgende store regninger, oplever en anden respons fra deres respektive elselskaber, end man kunne forvente. Det fremgår af gårsdagens udgave af DRs forbrugermagasin Kontant.

Påtale fra forbrugerombudsmanden
I flere eksempler, programmet trækker frem, har kunder, der har klaget elforbruget, oplevet, at deres elmåler er blevet smidt væk af elselskaber.

- Helt grundlæggende skal man jo ikke destruere en elmåler, mens der verserer en sag, det tror jeg er ret oplagt for alle seere, at sådan kan man selvfølgelig ikke bære sig ad. Derfor har jeg også udtalt kritik tilbage i 2009 over den adfærd, siger forbrugerombudsmand Henrik Øe til DR.

Dansk Energi: Få tilfælde
I brancheforeningen nedtoner man problemet med de – potentielt – defekte målere, der er bortskaffet.

Thomas Krogh, afdelingschef i Dansk Energi, understreger overfor DRs Kontant, at der er tale om et lille antal sager set i forhold til det meget store antal elmålere, som findes i Danmark.
Kommenter artiklen (1)
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094