23948sdkhjf

Energi Danmark leverer historisk godt resultat

2013 har været endnu et meget tilfredsstillende år for Energi Danmark koncernen. Nu udbygges med ekspansion til det tyske marked.
Med et resultat før skat på godt 177,3 mio. kr. fortsætter Energi Danmark med at levere stærke resultater, der til fulde lever op til koncernens forventninger. Energi Danmark koncernen udbygger nu sin position som ledende aktør på energimarkedet i Norden med en ekspansion til det tyske marked.

Yderst tilfredsstillende indsats
- Vi er meget tilfredse med resultatet for 2013, som er hele 14 % bedre end resultatet fra 2012. Det vidner om gode præstationer af vores dygtige medarbejdere ikke kun i Danmark men også i vores datterselskaber i Sverige, Finland og Norge, udtaler adm. direktør Jørgen Holm Westergaard som kommentar til koncernens seneste årsregnskab.

Årets resultat før skat blev på 177,3 mio. kr. mod 156,8 mio. kr. året før. Koncernens omsætning steg til 10,2 mia. kr., hvilket er 1,3 mia. kr. bedre end omsætningen på 8,9 mia. kr. i 2012. Energi Danmark koncernen har siden finanskrisens begyndelse præsteret en vækst i Norden på ca. 19 % i solgte, fysiske kWh i perioden fra 2008 og frem til 2013.

Energi Danmark koncernens datterselskaber i både Sverige, Finland, Norge og Danmark bidrog alle meget positivt til årets resultat, og de har alle realiseret solid vækst.

- Dermed er Energi Danmark koncernens position på energimarkedet i Norden velkonsolideret, og vi er parate til at tage flere og større kunder ind, pointerer Jørgen Holm Westergaard.

Naturlig konsekvens
Ekspansion er en naturlig konsekvens af koncernens positive vækst. Visionen om et nyt datterselskab i Tyskland - Energie Vertrieb Deutschland EVD GmbH - tog form i løbet af 2013, og selskabet er således
etableret med start fra den 1. januar 2014.

- Med udgangspunkt i den tilfredsstillende vækst i Norden og den fortsat øgede tilgang af kunder i hele koncernen, ser vi positivt på fremtiden og forventer at fortsætte den gode udvikling i 2014, udtaler bestyrelsesformand Jesper Hjulmand, og fortsætter:

- Udvidelsen med et datterselskab i Tyskland betyder desuden, at koncernen nu er nordeuropæisk og ikke kun nordisk. Dette skridt ind på det tyske detailmarked er en spændende udfordring, som vi føler os godt rustet til at give os i kast med på baggrund af de erfaringer, vi gennem de seneste mange år har gjort os i Norden.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08