Hurtigere og smidigere sagsbehandling af fjernvarme-sager
Dansk Fjernvarme, Ringkøbing-Skjern Kommune og Rambøll har udviklet koncept for hurtigere og mere smidig sagsbehandling af fjernvarmesager.
Sagsbehandling tager tid og kræver ressourcer. Nogle gange går det hurtigt og nemt, andre gange trækker det ud. Men hvorfor er der forskel, når fjernvarmeprojekter i mange tilfælde har lighedspunkter. Det spørgsmål har Dansk Fjernvarme, Ringkøbing-Skjern Kommune og Rambøll stillet – og søgt at finde svar på.
-Vi har gravet ind til kernen af opgaven og systematiseret tingene, fortæller økonomisk konsulent Anders Jespersen fra Dansk Fjernvarme.
Dette har ført til udarbejdelse af standardmateriale, som fjernvarmeselskaber og rådgivere kan gøre brug af. Det handler nemlig om at få de rigtige informationer inddraget fra start og dermed gjort sagsbehandlingen lettere og smidigere for både fjernvarmeselskaber, rådgivere og kommunale embedsfolk.
-Vi forventer at dette kan lette hverdagen for alle, så vi så at sige taler samme sprog, fortæller Anders Jespersen.
Princippet er, at fjernvarmeselskab og deres rådgivere kan finde de korrekte og nødvendige informationer frem fra start. Dette gør processen lettere for de kommunale embedsfolk, som skal bruge præcise informationer for at kunne sagsbehandle korrekt.
-Lettere og smidigere sagsbehandling er i alles interesse. Det er alt andet lige ressourcebesparende for alle parter, hvis de helt grundlæggende og nødvendige informationer er fundet frem fra start, siger Anders Jespersen.