23948sdkhjf

Vigtig amerikansk aftale giver Mita-Teknik vind i sejlene

Mita-Teknik indgår aftale med Vestas om at opdatere controllere i vindmøller i Nordamerika.
Perspektiverne er store i den aftale, Mita-Teknik og Vestas netop har indgået for det nordamerikanske marked. Fremover arbejder de to selskaber sammen om at opdatere controllerne i vindmøller i Nordamerika, primært den aldrende model V47.

- Som udgangspunkt er vi blevet valgt på baggrund af V47erne. Men der er mulighed for, at senere at opgradere andre typer, siger Jesper Kjærholm, Business Development Director ved Mita-Teknik, via en telefonforbindelse i USA.

Samarbejdet indebærer, at begge firmaer brugeres deres respektive salgsstyrker. Samlet set er det Vestas, der levere løsningen.

Op mod 14.000 møller på verdensplan
Ser man alene på V47erne er der tale om rigtig, rigtig mange møller. 12-14.000 vurderer Jesper Kjærholm, der findes på verdensplan, inkl. dem den spanske vindmølleproducent Gamesa fremstiller.

Hvor mange møller, Mita-Teknik kommer til at opdatere controllere på, vil Jesper Kjærholm dog ikke spekulere i endnu.

- Potentialet er der, men det er jo ikke sikkert, at deres (Vestas, red.) kunder alle ønsker disse opgraderinger. Det er afhængigt af strategien i det enkelte firma, siger han.

Eftermarkedet er noget helt specielt
Mita-Teknik sælger sine systemer over hele verden, primære til Asien og Vesteuropa. Men kundernes ageren ude i verden er afgørende for, hvor man præcis sætter ind geografisk. Den tilgang er den nye aftale helt på linje med.

- De markeder Vestas bevæger sig på er dem, vi vil forsøge at komme med ud på. Med så stor en spiller vil vi gerne følge efter, siger Jesper Kjærholm.

Strategisk kan aftalen også ses som eksponent for Mita-Tekniks særlige satsning på eftermarkedet, der er taget ud som noget separat.

- Det er en af søjlerne i vores vækstplan. Den generelle vækstplan er at vækste på de markeder, vi kender. altså kontrol og styring af vinmøller. Eftermarkedet er en lidt anden kundegruppe og måde at tænke på, forklarer Jesper Kjærholm og understreger:

- Den generelle strategi for vores vækst er stadig at arbejde sammen med OEMerne.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.13