23948sdkhjf

Forbrugere utilfredse med E.On

Hver tredje kunde i Ørslev-Terslev ved Ringsted forlader E.Ons lokale fjernvarmeselskab. Det er eksplosive prisstigninger på varmeregningen, der er årsagen til forbruger-flugten. E.On forklarer prisstigningerne med den stigende pris på naturgas samt millionunderskud hos fjernvarmeværkerne.
Det tyske selskab E.Ons lokale fjernvarmeværk mister i øjeblikket sine kunder. 150 varmekunder har allerede forladt selskabet, og samlet set er 450 parcelhusejere i Ørselv-Terslev utilfredse med selskabet. Det skyldes eksplosive prisstigninger i 2009.

- Vi fik et chok, da E.ON pludselig sendte os et brev om, at priserne var sat kraftigt op. De skal ikke forvente flere kunder med så høje varmepriser. Jeg har meldt mig ud og investerer i stedet i at købe mit eget oliefyr eller en varmepumpe, siger Johannes Bech Sørensen til Berlingske Tidende. Han skal i år betale 12.000 mere i varme end året før.

E.ON har hævet varmepriserne på mere end 50% i 2009 i en række af sine lokale sjællandske varmeselskaber. Hvilket man forklarer med, at prisen på naturgas på råvaremarkedet er steget med 30 procent og et millionunderskud i varmeværkerne. Det er disse meromkostninger kunderne nu skal dække. Det skriver Berlingske Tidende.

Chefen for E.Ons varmeforretning, Business Manager Henrik Rasmussen, bekræfter, at E.On har fået udmeldinger fra kunder på grund af balladen om varmepriserne.
Læs mere om: E.ON
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078