23948sdkhjf

159 klagede over energiselskaber i 2016

Især elregninger og telefonsalg fylder blandt elklager.

Ankenævnet på Energiområdet modtog sidste år 159 forbrugerklager over el-, gas- og varmeselskaber.

Dermed ligger antallet af klager i 2016 på niveau med året før.

De 159 klager fordeler sig med 119 klager over elselskaber, 12 klager over gasselskaber og 28 klager over varmeselskaber. 

I alt afsluttede Ankenævnet på Energiområdet 182 klagesager i 2016, hvilket var 16 flere end i 2015.

I 18 procent af sagerne fik forbrugerne medhold, mens der i 17 procent af sagerne blev indgået forlig. I 36 procent af sagerne fik forbrugeren ikke medhold. De resterende sager blev for eksempel tilbagekaldt af klager eller afvist på grund af klagers passivitet.

På el-området behandlede nævnet især sager om elregninger og forbrug samt telefonsalg.

 

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.116