LE34 fremtidssikrer fire sjællandske forsyningsselskaber
Landinspektørfirmaet LE34 har netop vundet et udbud om at levere digitale værktøjer til fire store sjællandske forsyningsselskaber – Odsherred Forsyning, Kalundborg Forsyning, Faxe Forsyning og Ringsted Forsyning.
Forsyningsselskaberne får nu en ny digital platform, der er skræddersyet til dem.
– Da vi sendte opgaven med vores digitale systemer i udbud, var målet at finde en fremtidssikret løsning, som kan bruges af alle i forsyningen i stedet for kun af få specialister. Vi ønskede også et system, der er brugervenligt, og som kan gøre en lang række af vores daglige arbejdsopgaver mere smarte og mobile, siger Timm Bochdam, projektchef i Faxe Forsyning og tovholder for den fælles udbudsproces, som de fire forsyningsselskaber under navnet KCS (KompetenceCenter Sjælland ApS) har haft.
Med aftalen skifter forsyningerne deres såkaldte ledningsregistreringssystem til VA-banken fra LE34, og to forsyninger erstatter deres såkaldte GIS-system med GeoNote fra LE34 .
Alle kan bruge systemet
En af de ting, som Timm Bochman har lagt vægt på i sin søgen efter et egnet system,er, at det skal være nemt at bruge, og at alle forsyningsmedarbejderne bliver brugere af systemet. På den måde kan medarbejderne i kundecenteret levere langt mere præcise oplysninger, idet de selv kan slå op i systemet, fremfor at skulle have fat i en ekspert i en anden afdeling.
Han fortæller, at det nye digitale værktøj også gør det nemt at omdirigere medarbejderne i marken til en beredskabssituation og nemt for den enkelte medarbejder at få overblik over, hvad der skal gøres for at begrænse skaden.
- Under et voldsomt skybrud - hvor folk er pressede i marken - har det tidligere været svært at få de rigtige informationer frem hurtigt. Men VA-banken og GeoNote kommer til at give vores medarbejdere et bedre overblik over data, så også i sådanne situationer, vil det komme vores kunder til gavn, siger Timm Bochdam.
Frigør tid til kerneopgaven
De nye digitale værktøjer frigiver tid, som forsyningerne kan bruge på forsyningernes kerneopgaver, og på at levere en ekstra god service til deres kunder.
- Kort sagt, er de nye digitale værktøjer medvirkende til, at vi i endnu højere grad end tidligere kan fokusere på vores samfundsmæssige og miljømæssige ansvar som forsyningsselskab, slutter Timm Bochdam.