SK Forsyning har haft bøvl med målerudskiftningen
SK Forsyning er i gang med at udskifte mere end 55.000 el-, varme- eller vandmålere i Slagelse, hvilket er en stor opgave og potentielt forbundet med mange udfordringer og problemer.
Derfor iværksatte SK Forsyning i foråret et pilotprojekt, hvor der blev rettet op på fejl og uregelmæssigheder i forbindelse med målerudskiftningen.
Det er dog alligevel ikke gået helt som ventet, skriver SN.dk.
I uge 31 lige efter tre ugers sommerpause fik SK Forsyning mellem fem til ti henvendelser fra utilfredse borgere om dagen.
Det viste sig, at flere af montørerne fra firmaet Eltel, der står for udskiftningen af målerne, ikke dukkede op på de datoer og inden for det tidsrum, der var angivet. Alternativt dukkede de slet ikke op.
Kommunikationskonsulent hos SK Forsyning Malene Sadowski fortæller, at der nu er taget hånd om problemet.
- Efter sommerferien gik rigtig mange ting galt. Nogle montører sagde op, og der kom nye. Det var slemt, så vores og Eltels direktioner mødtes, og efterfølgende er der rettet op på det. Eltel har hyret ekstra montører, så der skulle være rettet op på det nu, siger kommunikationskonsulet Malene Sadowski.
Malene Sadowski selv forstår udemærket frustrationen hos forbrugerne. Hun fortæller til avisen, at hun selv ville være blevet sur, hvis hun havde ventet forgæves.