23948sdkhjf

Nyt brand skal styrke Danmark globalt

Fælles brand skal markedsføre den samlede danske industri inden for energi, vindkraft og vandbehandling i udlandet.
Dong Energy, Danfoss og Vestas har indgået partnerskabsaftaler med det nye brand State of Green, Join the Future – Think Denmark.

Formålet er at de store virksomheder skal hjælpe de små og mellemstore virksomheder inden for energi, vindkraft og vandbehandling med at markedsføre sig i udlandet, skriver dagbladet Børsen.

- Dette brand kan få særlig stor betydning for mindre virksomheder, der ikke har kræfter til selv at komme udenfor landets grænser, siger direktør for Klimakonsortiet Finn Mortensen til Børsen.

Klimakonsortiet står bag initiativet, der lanceres i dag.

Førerposition skal styrkes
Det er Danmarks førerposition inden for grønne løsninger, der skal fastholdes ved hjælp af satsningen, fortæller Klimakonsortiets direktør Finn Mortensen til dagbladet.

- Jeg oplever, at vi har et enormt godt navn globalt på dette område, og det skal udnyttes, siger Finn Mortensen.

Hjemmeside samler kompetencer
I forbindelse med lanceringen af brandet oprettes en hjemmeside, hvor danske virksomheder, der arbejder inden for energi, vandbehandling eller vindkraft kan registrere sig.

Det bliver således den samlede hjemmeside, der markedsføres bredt i forbindelse med eksportfremstød i udlandet.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler
Andre Nordiske Medier

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.187