23948sdkhjf

165 klager på fire måneder: Forbrugerombudsmanden overvejer politianmeldelse

Forbrugerombudsmanden har i løbet af de seneste fire måneder modtaget 165 klager over det forholdsvist nystiftede elselskab Norström. Dermed tegner selskabet sig for en trediedel af de klager over elselskaber Forbrugerombudsmanden modtager om året. 

Det er det største antal klager over et elselskab på så kort tid nogen sinde, oplyser Forbrugerombudsmand Christina Toftegaard til Børsen.

Klagerne går på brud på markedsføringsloven og vildledning af kunderne, blandt andet ved at oplyse kunden, at kundens eksisterende selskab er gået konkurs, og at Norström i den anledning har overtaget administrationen. Derudover er der ringet til kunder på den såkaldte Robinsonliste.

Norström er stiftet af Martin Storm Rasmussen i marts i år og er altså på ganske kort tid endt på Forbrugerombudsmandens bord.

Det ønsker han imidlertig ikke at forholde sig til. Han påpeger, at det er et ledelsesspørgsmål, og at han ikke er en del af ledelsen. Hans driftsleder Christian Søgaard er til gengæld ikke helt så tilbageholdende.

Ifølge ham er Robinsonlisten utilstrækkelig. Samtidig mener han ikke at oplysningerne på listen stemmer overens med de data, som folk selv taster ind.

- Efter vores opfattelse er langt størstedelen af sagerne grundløse, og de sager, hvor vi anser kundernes klager for helt eller delvist berettigede, bliver naturligvis håndteret herefter, skriver han til Børsen.

Forbrugerombudsmanden overvejer i øjeblikket at politianmelde selskabet. 

(Forsidefoto: Colourbox)

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109