Energiselskab køber sig ind i ladestander-virksomhed
Energiselskabet Velkommen har købt sig ind i ladestander-virksomheden Power Fuel med en ejerandel på 20 procent. Dermed melder Velkommen sig for alvor ind i kampen om elbilkunderne, konstaterer parterne i en pressemeddelelse.
Med opkøbet vil Velkommen sikre, at energiselskabets kunder kan få opsat en hjemmelader inden for 14 dage efter bestilling.
- Hvis vi skal have flere til at vælge at køre på el, må vi fjerne nogle af de barrierer, som forhindrer dem i at tage springet. Ved at købe os ind i Power Fuel får vi mulighed for at tilbyde vores kunder et simpelt og konkurrencedygtigt produkt, der er til at forstå, og hvor elafgiften bliver refunderet helt automatisk via ens elregning. Derudover vil vi kunne bringe leveringstiden ned på tilforladelige 14 dage fra bestilling, siger Velkommen-direktør Thomas Søgaard-Andersen.
Nyt ben i forretningen
Power Fuel har tidligere fokuseret sin forretning omkring større offentlige udbud, virksomhedsløsninger samt ladeinfrastruktur til grundejer- og beboerforeninger.
For virksomheden giver Velkommens medejerskab adgang til en privat kundegruppe, som har fyldt mindre i virksomhedens forretning.
- Vi har fundet en partner, som har den samme interesse for ladeinfrastruktur som os, og som kan være med til at udvikle et nyt ben i vores forretning, hvor vi bliver stærkere på privatmarkedet, siger Jacob Axeltoft, CEO i Power Fuel.
- Vi har arbejdet rigtig meget med vores forsyningskæde, hvilket er nødvendigt, når man arbejder med de store corporate-løsninger, som kræver en høj grad af fleksibilitet. Det er her, at vi håber at kunne udemærke os i partnerskabet med Velkommen, tilføjer han.
- Små marginaler
Velkommens opkøb er en del af energiselskabets strategi om, at man ønsker at samle flere abonnementsløsninger, der komplementerer hinanden.
- Marginalerne er små i energibranchen, så hvis vi skal give vores kunder flere kundefordele, kan vi med fordel samle flere produkter, der komplementerer hinanden. Og her er ladeinfrastruktur selvsagt et af de produkter, vi skal have på hylderne i et selskab som vores, siger Thomas Søgaard-Andersen.