Strategien skal sikre Solar øget indtjening
Solar A/S med hovedsæde i Kolding har i årets første ni måneder omsat for knap 9,3 mia. kr. og realiseret et driftsoverskud (EBITA) på ca. 186 mio. kr.
- Vi vil gerne være med til at øge kendskabet til energieffektivisering generelt, så folk får øjnene op for den korte tilbagebetalingstid, der er i forbindelse med de tekniske installationer. Energieffektivisering er meget mere end private solcelleanlæg, som har været mest i fokus, understreger koncernchef Flemming H. Tomdrup.
Solar har i årets første ni måneder omsat for knap 9,3 mia. kr. og realiseret et driftsoverskud (EBITA) på ca. 186 mio. kr. I 2011 havde Solar-koncernen en omsætning på 11,4 mia. kr. (€ 1.532,4 mio.) og beskæftiger omkring 3.600 medarbejdere.
Strategi med fokus på salg og lønsomhed
Energieffektive produkter og løsninger er da også vækstdrivere i den opdaterede strategi med navnet ” #1 in Technical Wholesale ” for 2013-2015, som skal gøre Solar til en mere lønsom koncern.
- Vi fokuserer på at øge indtjeningen. Det skal dels ske ved at styrke den måde, vi arbejder med driften fra dag til dag og dels gennem en række strategiske initiativer. Det helt essentielle er, at vi opnår en bedre udnyttelse af vores eksisterende aktiver og kompetencer. Det betyder, at vi skal øge effektiviteten i alle led, forklarer koncernchef Flemming H. Tomdrup.
De strategiske initiativer omfatter blandt andet en endnu mere offensiv, effektiv og kundeorienteret salgsorganisation samt ensartede salgsprocesser. Desuden lægger Solar vægt på karriereudvikling og rekruttering.
- Den demografiske udvikling i arbejdsstyrken vil blive en udfordring fremover. Vi lancerer derfor et Employer Branding-koncept for at synliggøre Solar som arbejdsgiver, tiltrække potentielle medarbejdere samt øge stoltheden blandt de eksisterende medarbejdere, siger koncernchef Flemming H. Tomdrup.