Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/b16fe140-23cd-48ca-a9ea-78d36ff8ca7b/publicMaterial
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/b16fe140-23cd-48ca-a9ea-78d36ff8ca7b/homepage
Udbyder
I/S Amager Ressourcecenter
Vindere
(26.03.2021)
Faurkilde.dk
Bjergstedvej 19
4460 Snertinge
Håndtering, transport og opmagasinering af forurenet vand fra Amager Bakke anlægget
I/S Amager Ressourcecenter
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 34 20 81 15
Postadresse: Vindmøllevej 6
By: København S
NUTS-kode: DK01
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Stine Ørbæk Møgelberg
E-mail: stm@a-r-c.dk
Telefon: +45 51168605
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.a-r-c.dk/
Del II: Genstand
Håndtering, transport og opmagasinering af forurenet vand fra Amager Bakke anlægget
Den udbudte opgave omfatter håndtering, transport og opmagasinering af vand og processpildevand i forbindelse med daglig drift og vedligeholdelse af Amager Bakke anlægget.
Opgaven udbydes som en rammeaftale, og det forventes at der indgås aftale med 3 leverandører. De af rammeaftalen omfattede ydelser rekvireres af ARC efter behov og med varierende omfang, mængde og tidsforbrug. Køb på rammeaftalen vil ske ved brug af direkte tildeling ved brug af kaskademodel, jf. rammeaftalens punkt 5.
Der henvises i øvrigt til kravspecifikationen for en uddybning af kravene til den udbudte rammeaftale.
Vindmøllevej 6
Den udbudte opgave omfatter håndtering, transport og opmagasinering af vand og processpildevand i forbindelse med daglig drift og vedligeholdelse af Amager Bakke anlægget. Eksempler på ydelser er:
- Bortkørsel af vand til midlertidig opmagasinering ved driftsproblemer på et af AMB’s spildevandsrensningsanlæg. Vandet skal leveres tilbage til ARC, når spildevandsrensningsanlægget kører igen.
- Tømning af vandtanke (typisk ”beskidt” vand) i forbindelse med nedlukning for udførelse af vedligeholdelsesopgaver på disse vandtanke.
- Sugning, lagring og returnering af vand fra diverse tanke og pits.
- Levering af sekundavand til f.eks.prøvebelastning af kraner.
- Leje af tankvogn til opbevaring af vand.
- Håndtering af vand med både lave og høje pH-værdier (pH 0-14).
ARC har mulighed for at forlænge aftalen i 4 x 12 måneder.
Forlængelse sker i givet fald på uændrede aftalevilkår.
Egnethed vurderes på baggrund af ansøgers oplysninger i ansøgningen.
ARC påregner at prækvalificere 5 ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive indledende tilbud.
Er der flere egnede ansøgere, vil ARC foretage en udvælgelse af de bedst egnede ansøgere. ARC vil i den forbindelse foretage en samlet vurdering af hver enkelt ansøgers erfaring med tilsvarende opgaver.
ARC lægger i vurderingen vægt på bred dokumenteret erfaring i form af erfaring fra mere end ét procesanlæg og med forskellige typer af opgaver inden for håndtering, transport og opmagasinering af forurenet vand med pH værdier mellem 0 og 14.
I forbindelse med udvælgelsen vil ARC også lægge vægt på Ansøgers samlede økonomiske og finansielle formåen. Udvælgelsen vil i det hele taget ske under hensynstagen til at sikre den bedst mulige konkurrence.
Udbuddet er ikke opdelt i delaftaler, da der er tale om en rammeaftale med kaskade-model med flere leverandører, og ydelser, der er vurderet til hverken strategisk eller teknisk at være egnet til at opdele i delaftaler.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
- Oplysning om ansøgers egenkapital det seneste reviderede regnskabsår
- Oplysning om ansøgers soliditet det seneste reviderede regnskabsår
- Oplysning om ansøgers erhvervs- og produktansvarsforsikring.
ARC stiller følgende mindstekrav til tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen:
- At ansøger har haft en positiv egenkapital i det seneste reviderede regnskabsår
- At ansøger har haft en soliditetsgrad på min. 10 % i det seneste reviderede regnskabsår, og
- At ansøger har en gældende erhvervs- og produktansvarsforsikring med en dækningssum på min. 5 mio. DKK for tingskade og 10 mio. DKK for personskade.
ARC ønsker sikkerhed for, at de ansøgere som prækvalificeres, har tilstrækkelig teknisk kapacitet og erfaring til at kunne udføre opgaven fuldt forsvarligt i alle henseender allerede fra aftalestart. Ansøger skal derfor oplyse følgende til teknisk og faglig formåen:
- Ansøgers relevante referencer inden for de seneste 3 år. Ved relevant reference forstås en opgave, der i art og omfang relaterer sig til opgaver inden for procesanlæg med håndtering (sugning og pumpning) af stærkt syre- og baseholdige væsker (pH 0-14), og hvor opgaven er udført og afsluttet inden for de seneste 3 år regnet fra ansøgningsfristen. Evt. underleverandørers leverancer kan indgå.
Ansøger skal oplyse følgende pr. reference:
- Ordregiver (Navnet på kunden og kontaktperson hos kunden)
- Perioden for opgavens udførelse
- Beskrivelse af opgaven og omfanget af denne, herunder kontraktsum og ansøgers rolle i opgaven.
Ansøger skal angive 5 relevante referencer. Vedlægges ansøgningen mere end 5 referencer, vil ARC alene inddrage de 5 referencer, der er angivet først.
Leverandøren skal stille en sikkerhed for opfyldelse af sine forpligtelser over for ARC på 600 000 DKK til sikkerhed for ethvert krav, ARC måtte få mod leverandøren i henhold til aftalen.
Køb på rammeaftalen vil ske ved brug af direkte tildeling ved brug af kaskademodel, jf. rammeaftalens punkt 5.
Der henvises iøvrigt til udbudsmaterialet hvoraf vilkår fremgår.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Inden ansøgerne orienteres om resultatet af prækvalifikationen, vil de ansøgere, ARC forventer at prækvalificere, blive anmodet om at fremlægge faktisk dokumentation for overholdelse af de af ARC opstillede mindstekrav til egnethed, samt at der ikke er grundlag for udelukkelse, jf. udbudsbetingelsernes punkt 11.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (med senere ændringer) gælder følgende klagefrist i relation til gennemførelse af udbud:
1) Klager over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf lovens § 7, stk. 2, nr. 1.
Senest samtidig med at en klage indgives for Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, hvorvidt klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk