23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 109-198870
Offentliggjort
09.06.2015
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Anmodning om deltagelse

Til
29.06.2015 Kl. 12:00

Addresse
NIRAS A/S
Vestre Havnepromenade 9, Postboks 119
Att: Jørgen Vium
9100 Aalborg

Udbyder

Hjørring Vandselskab A/S

Vindere

(09.10.2015)
Simon Moos A/S, Entrepriser
Kallehave 23
6400 Sønderborg

Tømningsordning for bundfældningstanke


Hjørring Vandselskab A/S

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/17/EF

Del I: Ordregiver

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Hjørring Vandselskab A/S
Åstrupvej 9, st.
Att: Hanne Kristoffersen
9800 Hjørring
DANMARK
Telefon: +45 38412877
Mailadresse: hk@hjvand.dk

Yderligere oplysninger fås her: NIRAS A/S
Vestre Havnepromenade 9, Postboks 119
Att: Jørgen Vium
9100 Aalborg
DANMARK
Telefon: +45 96306430
Mailadresse: jvi@niras.dk

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: NIRAS A/S
Vestre Havnepromenade 9, Postboks 119
Att: Jørgen Vium
9100 Aalborg
DANMARK
Telefon: +45 96306430
Mailadresse: jvi@niras.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: NIRAS A/S
Vestre Havnepromenade 9, Postboks 119
Att: Jørgen Vium
9100 Aalborg
DANMARK
Telefon: +45 96306430
Mailadresse: jvi@niras.dk

I.2) Hovedaktivitet
Vand
I.3) Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne
Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Ordregiverens betegnelse for kontrakten:
Tømningsordning for bundfældningstanke.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 16: Kloakering og affaldsbortskaffelse; rensning og lignende tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Hjørring Kommune.
NUTS-kode
II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Opgaven omfatter tømningsordning for bundfældningstanke på alle ejendomme, der er omfattet af Hjørring Kommunes regulativ for kontrol og tømning af bundfældningstanke. De omfattede ejendomme er beliggende udenfor offentligt kloakerede områder. Der er ca. 7 000 tømninger pr. år, hvilket primært skal foretages med slamsugerbil med afvanding.
Kontrakten omfatter perioden fra 1.1.2016 til 31.12.2019. Der er mulighed for forlængelse i 2*1 år.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90400000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Oplysninger om delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
I alt omfatter tømningsordningen ca. 7 000 tømninger pr. år.
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om kontrakter, der kan forlænges: forventet tidsramme for efterfølgende udbud:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Der kræves sikkerhedsstillelse. Nærmere vilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Betaling sker månedsvist bagud. Nærmere vilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Når flere i forening afgiver tilbud som konsortium hæfter de omfattede virksomheder solidarisk for kontraktens opfyldelse. Der skal udpeges en som har bemyndigelse til at træffe bindende aftale på konsortiets vegne.
III.1.4) Andre særlige vilkår:
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: A) Oplysninger om ansøgers navn, adresse, CVR nr., kontaktperson og dennes kontaktoplysninger
B) Tro og love-erklæring om, at ansøger ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i Udbudsdirektivets (Rådets direktiv 2004/18/EF) art. 45, stk. 1 og 2.
C) Tro og love-erklæring om ubetalt, forfalden gæld til offentlige myndigheder, jf. lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997 om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger.
Såfremt ansøger er et konsortium, skal samtlige dokumenter afleveres for alle konsortiedeltagere.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: D. Årsrapport(er) omfattende resultatopgørelse og balance for de seneste tre afsluttede regnskabs år eller nøgletal for
1) samlet omsætning
2) egenkapital og
3) resultat for de seneste 3 afsluttede regnskabsår
4) soliditetsgrad.
Såfremt ansøgere har eksisteret kortere tid end 3 år fremlægges dokumentation for den tid ansøger har eksisteret.
Såfremt ansøger er et konsortium, skal samtlige dokumenter afleveres for alle konsortiedeltagere.
Det er et udvælgelseskriterium, at ansøger har den nødvendige økonomiske formåen og stabilitet til at kunne løse opgave.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: E. Referenceliste over tilsvarende opgaver som den udbudte, som ansøger har løst indenfor de seneste 3 år med angivelse af ordregiver. Såfremt ansøger anvender underentreprenører, skal referencelisten i litra E) også fremlægges for disse underentreprenører og der skal fremlægges en erklæring af disse underentreprenører om, at de stiller deres ressourcer til rådighed for ansøger i opfyldelsen af kontrakten. Såfremt ansøger er et konsortium, skal samtlige dokumenter afleveres for alle konsortiedeltagere.
Det er et udvælgelseskriterium, at ansøger har erfaring med udførelse af opgaver som den udbudte indenfor de seneste 3 år.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Forhandling
Nogle ansøgere er allerede udvalgt (eventuelt som led i visse typer udbud med forhandling): nej
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, som er anført i specifikationerne eller i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos ordregiveren:
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
29.6.2015 - 12:00
IV.3.5) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.7) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:
Leverandører skal søge om prækvalifikation for at deltage i udbuddet. Ansøgning om prækvalifikation fremsendes til NIRAS A/S i to eksemplarer senest 29. juni, kl.12
Hjørring Vandforsyning vil på baggrund af ansøgningerne prækvalificere 3-5 virksomheder, som herefter vil være berettiget til at afgive tilbud. Udbudsmaterialet vil blive offentliggjort for de prækvalificerede virksomheder i umiddelbar forlængelse heraf.
Det forventes at tilbuddet skal afleveres medio august.
Kontrakten træder i kraft 1.1.2016.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud, Erhvervs- og Selskabsstyrelsen
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klager i forbindelse med prækvalifikation skal indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor der er fremsendt underretning om prækvalifikationsbeslutning.
Klager over udbud skal indgives inden 45 dage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med at klagen indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klagen indgives og om hvorvidt klagen indgives i standstill-perioden.
I de tilfælde hvor klagen ikke indgives i standstill-perioden skal klageren oplyse om hvorvidt der begæres opsættende virkning.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk/

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
4.6.2015

Send til en kollega

0.048