Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=268383&B=NST
Indlevering af tilbud
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=268383&B=NST
Udbyder
Naturstyrelsen
Vindere
Valgt firma
(08.09.2020)
Vedskov Træsalg og Skovservice
Vedskovvej 6
8883 Gjern
Fældebunkelægning Jylland 2020-2023 - 2 delaftaler
Naturstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 33157274
Postadresse: Førstballevej 2
By: Randbøl
NUTS-kode: DK0 DANMARK
Postnummer: 7183
Land: Danmark
Kontaktperson: Thomas Westh
E-mail: tcw@nst.dk
Telefon: +45 72543000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.naturstyrelsen.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/250996
Del II: Genstand
Udbud af fældebunkelægning Jylland 2020-2023 - 2 delaftaler
Opgaven omfatter maskinel fældning ved fældebunkelægning af yngre nåle- og løvtræ. Fældning foretages som heltræ i traditionelle tyndinger/hovedskovninger.
Opgaverne kan både bestå af fældning til rankelægning i spor og fældning med henblik på efterfølgende udtransport til bilfast vej. Udtransport er ikke en del af denne opgave.
Delaftale I: Primært Thy og Vendsyssel
Der skal årligt fældebunkelægges 12 000 KFM med en variation på +/- 20 %. Naturstyrelsen er forpligtet til at tilbyde en mængde svarende til den anførte årlige produktion minus 20 %.
Delaftale II: Primært Blåvandshuk, Vadehavet og Sønderjylland
Der skal årligt fældebunkelægges 15 000 KFM med en variation på +/- 20 %. Naturstyrelsen er forpligtet til at tilbyde en mængde svarende til den anførte årlige produktion minus 20 %.
Dog skal der i resten af 2020 kun fældes 3 000 KFM, +/- 20 %.
Delaftale I: Primært Thy og Vendsyssel
Thy og Vendsyssel
Opgaven omfatter maskinel fældning ved fældebunkelægning af yngre nåle- og løvtræ. Fældning foretages som heltræ i traditionelle tyndinger/hovedskovninger.
Opgaverne kan både bestå af fældning til rankelægning i spor og fældning med henblik på efterfølgende udtransport til bilfast vej. Udtransport er ikke en del af denne opgave.
Der skal årligt fældebunkelægges 12 000 KFM med en variation på +/- 20 %. Naturstyrelsen er forpligtet til at tilbyde en mængde svarende til den anførte årlige produktion minus 20 %.
Kontrakten kan forlænges af ordregiver på uændrede betingelser med et skriftligt varsel til entreprenøren på 3 måneder. Forlængelse kan ske 2 gange, hver gang med op til 1 års forlængelse.
Delaftale II: Primært Blåvandshuk, Vadehavet og Sønderjylland
Sydlige Jylland
Opgaven omfatter maskinel fældning ved fældebunkelægning af yngre nåle- og løvtræ. Fældning foretages som heltræ i traditionelle tyndinger/hovedskovninger.
Opgaverne kan både bestå af fældning til rankelægning i spor og fældning med henblik på efterfølgende udtransport til bilfast vej. Udtransport er ikke en del af denne opgave.
Primært Blåvandshuk, Vadehavet og Sønderjylland
Der skal årligt fældebunkelægges 15 000 KFM med en variation på +/- 20 %. Naturstyrelsen er forpligtet til at tilbyde en mængde svarende til den anførte årlige produktion minus 20 %.
Dog skal der i resten af 2020 kun fældes 3 000 KFM, +/- 20 %.
Kontrakten kan forlænges af ordregiver på uændrede betingelser med et skriftligt varsel til entreprenøren på 3 måneder. Forlængelse kan ske 2 gange, hver gang med op til 1 års forlængelse.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal angive følgende oplysninger i ESPD Del IV, afsnit B.
1) Tilbudsgivers gennemsnitlige årsomsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår.
Hvis tilbudsgiver ikke kan fremlægge den krævede dokumentation, skal tilbudsgiver søge sin økonomiske og finansielle egnethed godtgjort på anden vis ved at henvise til egnede dokumenter. Tilbudsgiver skal i givet fald henvise til det forhold, som tilbudsgiver påberåber sig som gyldig grund for ikke at fremlægge det efterspurgte materiale.
Før ordregivers beslutning om tildeling af kontrakten, skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge eller evt. henvise til database med dokumentation for de oplysninger, der er angivet i ESPD Del IV, afsnit B:
Til 1. Erklæring om virksomhedens gennemsnitlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår, afhængig af hvornår virksomheden blev etableret eller startede sin virksomhed, hvis tallene for denne omsætning foreligger. Ved en sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (fx et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Som mindstekrav for tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen kræves:
— En gennemsnitlig årsomsætning for de 3 seneste disponible regnskabsår på mindst 750 000 DKK.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, beregnes den gennemsnitlige årsomsætning som virksomhedens og disse andre enheders samlede årsomsætning i de seneste 3 disponible regnskabsår. Ved en sammenslutning af virksomheder (fx. et konsortium) beregnes den gennemsnitlige årsomsætning som virksomhedernes samlede årsomsætning i de seneste 3 disponible regnskabsår. Oplysningerne angives i ESPD’ets afsnit IV.B.
Kontrakten skal udføres i henhold til det i udbudsmaterialet vedlagte kontraktudkast.
Det fremhæves, at kontrakten indeholder en social klausul om uddannelses- eller praktikaftaler i henhold til lov om erhvervsuddannelser eller lov om erhvervsgrunduddannelse m.v., som forpligter leverandøren. Den sociale klausul er nærmere beskrevet i kontrakten.
Det fremhæves desuden, at kontrakten indeholder særlige kontraktvilkår om overholdelse af arbejdsklausul for entreprenøren, dennes ansatte og eventuelle underleverandører.
Der kræves ingen særlig retlig form. Deltagerne i et eventuelt konsortium eller lignende sammenslutning skal påtage sig solidarisk og direkte hæftelse over for ordregiver, og mindst én af konsortiedeltagerne skal have fuld bemyndigelse til at handle på konsortiets vegne.
Der henvises i øvrigt til udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
A. Deltagelse i udbuddet kan kun ske via ordregivers elektroniske udbudssystem, EU-Supply, jf. adressen i punkt I.3). For at få adgang til udbudsmaterialet skal tilbudsgiver være registreret eller registrere sig som bruger. Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. Tidsfrister i relation til spørgsmål og svar fremgår af udbudsbetingelserne. Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Hvis tilbudsgiver oplever problemer med systemet, kan support kontaktes på mail: dksupport@eu-supply.com eller telefon +45 70 20 80 14.
B. Tilbudsgiver skal indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3 nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder, fx et konsortium, skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som tilbudsgiveren baserer sig på. Tilbudsgiver vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiver er omfattet af de i udbudslovens § § 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde samt udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudsloven § 138.
Inden beslutning om tildeling af kontrakt skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at indgå kontrakt med, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens § § 151 og 152, jf. § 153.
C. I relation til punkt II.1.5 bemærkes, at beløbet alene udgør et skøn over den forventede kontraktsum for alle delkontrakter i kontraktens fulde løbetid inklusive forlængelser. Punkt II.2.6 udgør et skøn over den forventede kontraktsum pr. delaftale inklusive forlængelser.
Postadresse: Nævnenes Hus, Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk) gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://www.kfst.dk/