Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f0454223-46f6-4f32-900c-d9e9853b545d/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f0454223-46f6-4f32-900c-d9e9853b545d/publicMaterial
Udbyder
FORS Spildevand Lejre A/S, Spildevand Holbæk A/S og Spildevand Roskilde A/S
Opdateringer
FORS A/S (Ordregiverne) har i dette udbud alene modtaget ét tilbud. Ordregiverne har derfor valgt at annullere udbuddet, idet der med alene én tilbudsgiver ikke er skabt de nødvendige betingelser for at sikre effektiv konkurrence. Ordregiverne er i gang med at overveje, hvordan et genudbud mest hensigtsmæssigt tilrettelægges.
Bortskaffelse af slam
FORS Spildevand Lejre A/S, Spildevand Holbæk A/S og Spildevand Roskilde A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 33055072
Postadresse: Tåstrup Møllevej 5
By: Holbæk
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4300
Land: Danmark
Kontaktperson: Sebastian Greva
E-mail: seg@horten.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f0454223-46f6-4f32-900c-d9e9853b545d/homepage
CVR-nummer: 32765572
Postadresse: Tåstrup Møllevej 5
By: Holbæk
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4300
Land: Danmark
Kontaktperson: Sebastian Greva
E-mail: seg@horten.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f0454223-46f6-4f32-900c-d9e9853b545d/homepage
CVR-nummer: 32837832
Postadresse: Betonvej 12
By: Roskilde
NUTS-kode: DK02 Sjælland
Postnummer: 4000
Land: Danmark
Kontaktperson: Sebastian Greva
E-mail: seg@horten.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f0454223-46f6-4f32-900c-d9e9853b545d/homepage
Del II: Genstand
Bortskaffelse af slam
FORS Spildevand Lejre A/S, Spildevand Holbæk A/S og Spildevand Roskilde A/S (herefter "Ordregiverne") ønsker at indgå en 2-årig kontrakt om tømning, afhentning og bortskaffelse af slam på en række af Ordregivernes renseanlæg (herefter "Kontrakten"). Kontrakten kan forlænges med 2 x 12 måneder, således at aftalen maksimalt kan vare 4 år.
Kontrakten omfatter tømning, afhentning og bortskaffelse af slam fra de i opgavebeskrivelsen angivne renseanlæg. Der er tale om tømning, afhentning og bortskaffelse af slam fra (i) afvandingsposer, (ii) slammineraliseringsanlæg, (iii) slamlager og (iv) containere. Kontrakten omfatter samtlige ydelser, der er nødvendige i forbindelse med tømning, afhentning og bortskaffelse.
FORS Spildevand Lejre A/S, Spildevand Holbæk A/S og Spildevand Roskilde A/S (herefter "Ordregiverne") ønsker at indgå en 2-årig kontrakt om tømning, afhentning og bortskaffelse af slam på en række af Ordregivernes renseanlæg (herefter "Kontrakten"). Kontrakten kan forlænges med 2 x 12 måneder, således at aftalen maksimalt kan vare 4 år.
Kontrakten omfatter tømning, afhentning og bortskaffelse af slam fra de i opgavebeskrivelsen angivne renseanlæg. Der er tale om tømning, afhentning og bortskaffelse af slam fra (i) afvandingsposer, (ii) slammineraliseringsanlæg, (iii) slamlager og (iv) containere. Kontrakten omfatter samtlige ydelser, der er nødvendige i forbindelse med tømning, afhentning og bortskaffelse.. Kontrakten omfatter derudover enkelte variable ydelser, herunder leje af containere.
Kontrakten kan forlænges i 2 x 1 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
For de 3 seneste afsluttede regnskabsår skal tilbudsgiver i ESPD'et give oplysninger om følgende:
(i) Tilbudsgivers soliditetsgrad i %, jf. ESPD'et, pkt. IV.B ("Finansielle nøgletal")
(ii) Tilbudsgivers årsomsætning i DKK, jf. ESPD'et pkt. IV.B ("Samlet årsomsætning").
Med "seneste afsluttede regnskabsår" menes seneste regnskabsår, for hvilket der foreligger et godkendt årsregnskab.
Bemærk: Er tilbudsgiver et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske eller finansielle kapacitet (fx underleverandører) til brug for opfyldelse af mindstekravene, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/underleverandøren.
Såfremt tilbudsgiver ikke kan give oplysninger vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet, fordi tilbudsgiver er etableret inden for det seneste år, skal tilbudsgiver anføre dette i ESPD'et.
Dokumentation: Den tilbudsgiver, der står til at få tildelt kontrakten, skal på anmodning (ikke som en del af prækvalifikationsansøgningen) fremsende tilbudsgivers seneste godkendte årsregnskab eller revisorpåtegnet erklæring om de efterspurgte økonomiske nøgletal, medmindre oplysningerne er frit tilgængelige for Ordregiverne.
For tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet til brug for opfyldelse af mindstekravene, gælder endvidere, at tilbudsgiver som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. Såfremt en tilbudsgiver beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, jf. foranstående, skal denne enhed påtage sig solidarisk at hæfte for tilbudsgivers forpligtelser under den udbudte kontrakt.
(i) Soliditetsgrad på minimum 15 % i de seneste 3 afsluttede regnskabsår
(ii) Omsætning på minimum 5 000 000 DKK i hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgiver skal i ESPD'et give oplysninger om følgende:
(i) Referencer med oplysning om tilbudsgivers betydeligste erfaring med lignende opgaver jf. ESPD'et, pkt. IV.C. ("Udførelse af tjenesteydelser af den anførte type").
Med en "lignende opgave" forstås tømning, afhentning og bortskaffelse af slam, hvor den samlede slammængde udgør mindst 7 500 tons slam.
For at opfylde mindstekravet på mindst 3 lignende opgaver skal tilbudsgiver ved referencerne illustrere erfaring med tømning, afhentning og bortskaffelse af slam fra følgende tømningsmedier: slammineraliseringsanlæg, slamlager, container og afvandingsposer.
Det er ikke et krav, at alle 4 typer tømningsmedier skal være omfattet af samme reference. Det vil således være tilstrækkeligt, hvis tilbudsgiver har udført 3 lignende opgaver, der tilsammen omfatter alle 4 tømningsmedier.
Referencerne bør indeholde: Modtager af arbejdet/ydelsen (kontaktoplysninger på kontaktperson), tidspunkt for opgavens udførelse og beskrivelse af projektets art og omfang. Disse referencer kan tillige anvendes til brug for udvælgelsen.
Bemærk: Er tilbudsgiver et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer tilbudsgiver sig på andre enheders tekniske eller faglige kapacitet (fx underleverandører) til brug for opfyldelse af mindstekravene, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/underleverandøren.
Dokumentation: Den referenceliste, som skal indeholdes i ESPD'et, se ovenfor, anses af Ordregiverne for at være den endelige dokumentation for tilbudsgivers tekniske kapacitet.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet til brug for opfyldelse af mindstekravet, jf. foranstående, vil tilbudsgiver blive bedt om at fremlægge støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren.
Tilbudsgiver skal have udført mindst 3 lignende opgaver inden for de seneste 3 år regnet fra datoen for tilbudsfristen.
Kontrakten indeholder krav om sikkerhedsstillelse. Derudover indeholder Kontrakten ændringsklausuler, hvorefter Ordregiverne kan ændre fremgangsmåde for tømning, afhentning og bortskaffelse for 3 navngivne renseanlæg, ligesom Ordregiverne kan træffe beslutning om, at der ikke skal ske tømning af slam fra de 3 renseanlæg i et givent år.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udelukkelse
Følgende punkter i ESPD'et skal udfyldes:
Del III: (alle punkter):
A: Grunde vedrørende straffedomme
B: Grunde, der vedrører skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikrings-ordninger
C: Grunde, der vedrører interessekonflikter, konkurrencefordrejning, urigtige oplysninger.
Bemærk: Tilbudsgivere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens § § 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til Kontrakten, medmindre tilbudsgiver fremlægger dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Tilsvarende vil tilbudsgivere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. (1)-(6) blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til Kontrakten, medmindre tilbudsgiver fremlægger dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Dokumentation: Den tilbudsgiver, som står til at blive tildelt Kontrakten, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at virksomheden ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde.
Ordregiverne vil acceptere serviceattester, som er udstedt efter 1. december 2019.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
En virksomheds klage over ikke at være blevet tildelt kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk