Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/312b7ea6-d8ef-4bde-a838-c86a8c36a213/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/312b7ea6-d8ef-4bde-a838-c86a8c36a213/homepage
Udbyder
SK Service A/S
Vindere
Valgt entreprenør
(06.10.2020)
HedeDanmark A/S
Kolding
Drift og vedligeholdelse af grønne arealer
SK Service A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 26863902
Postadresse: Nordvej 6
By: Slagelse
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4200
Land: Danmark
Kontaktperson: Leo Clasen Jacobsen
E-mail: lcj@skforsyning.dk
Telefon: +45 58362561
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/312b7ea6-d8ef-4bde-a838-c86a8c36a213/homepage
Internetadresse for køberprofilen: www.skforsyning.dk
CVR-nummer: 28483708
Postadresse: Nordvej 6
By: Slagelse
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4200
Land: Danmark
Kontaktperson: Leo Clasen Jacobsen
E-mail: lcj@skforsyning.dk
Telefon: +45 58362561
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/312b7ea6-d8ef-4bde-a838-c86a8c36a213/homepage
Internetadresse for køberprofilen: www.skforsyning.dk
CVR-nummer: 27736033
Postadresse: Nordvej 6
By: Slagelse
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4200
Land: Danmark
Kontaktperson: Leo Clasen Jacobsen
E-mail: lcj@skforsyning.dk
Telefon: +45 58362561
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/312b7ea6-d8ef-4bde-a838-c86a8c36a213/homepage
Internetadresse for køberprofilen: www.skforsyning.dk
CVR-nummer: 27736904
Postadresse: Nordvej 6
By: Slagelse
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4200
Land: Danmark
Kontaktperson: Leo Clasen Jacobsen
E-mail: lcj@skforsyning.dk
Telefon: +45 58362561
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/312b7ea6-d8ef-4bde-a838-c86a8c36a213/homepage
Internetadresse for køberprofilen: www.skforsyning.dk
CVR-nummer: 25797981
Postadresse: Nordvej 6
By: Slagelse
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4200
Land: Danmark
Kontaktperson: Leo Clasen Jacobsen
E-mail: lcj@skforsyning.dk
Telefon: +45 58362561
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/312b7ea6-d8ef-4bde-a838-c86a8c36a213/homepage
Internetadresse for køberprofilen: www.skforsyning.dk
CVR-nummer: 26863899
Postadresse: Nordvej 6
By: Slagelse
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4200
Land: Danmark
Kontaktperson: Leo Clasen Jacobsen
E-mail: lcj@skforsyning.dk
Telefon: +45 58362561
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/312b7ea6-d8ef-4bde-a838-c86a8c36a213/homepage
Internetadresse for køberprofilen: www.skforsyning.dk
Del II: Genstand
Drift og vedligeholdelse af grønne arealer
Drift og vedligeholdelse af grønne arealer.
SK Service A/S udbyder herved gartnerisk drift og vedligeholdelse af grønne arealer på renseanlæg, pumpestationer, regnvandsbassiner, vandværker og boringer samt ved varmecentraler, transformerstationer og administrationsbygninger. Den udbudte kontrakt omfatter følgende 5 elementer:
— Vedligeholdelse af grønne arealer på renseanlæg, pumpestationer og bassiner, primært græsslåning og pleje af beplantning samt ukrudtsbekæmpelse. Der er 22 renseanlæg, 52 bassiner og 77 pumpestationer, hvoraf omkring 1,8 ha er græsflade, 16 ha. er fælledgræs, 4,4 ha. er naturgræs og 3,1 ha. er beplantning. Plejen skal udføres i overensstemmelse med kvalitetsbeskrivelserne.
— Vedligeholdelse af grønne arealer på vandværker, beholderanlæg/trykøgeranlæg og ved boringer samt på øvrige arealer, primært græsslåning, pleje af beplantning og ukrudtsbekæmpelse på belægninger. Der er 8 vandværker, 3 beholderanlæg, 1 vandtårn, 10 trykøgeranlæg samt 37 boringer og 10 brønde med omkring 3,5 ha. Fælledgræs, 0,67 ha græsflader og 0,2 ha naturgræs, ca. 2 ha beplantning og 0,4 ha. belægninger. Plejen skal udføres i overensstemmelse med kvalitetsbeskrivelserne.
— Vedligeholdelse af grønne arealer på 9 varmecentraler, primært græsslåning, pleje af beplantning og ukrudtsbekæmpelse. Der er i alt omkring 1,6 ha fælledgræs, 0,8 ha græsflade, 0,4 ha. beplantning og 0,1 ha. belægninger. Plejen udføres skal udføres i overensstemmelse med kvalitetsbeskrivelserne.
— Vedligeholdelse af grønne arealer på 49 transformerstationer og kabelskabe. Der er i alt omkring 0,2 ha. græsflader, 0,05 ha. beplantning og 0,05 ha. belægninger. Plejen skal udføres i overensstemmelse med kvalitetsbeskrivelserne.
— Vedligeholdelse af grønne arealer ved 1 administrationsbygning. Der er i alt omkring 0,3 ha. græsarealer og 0,1 ha. beplantning. Plejen skal udføres i overensstemmelse med kvalitetsbeskrivelserne.
Forlængelse i 2 x 1 år.
Forlængelse i 2 x 1 år.
Kontrakten opdeles ikke, da opgaven og dens forventede værdi på 5 mio. DKK, gør, at den i forvejen er egnet til at blive løst af små og mellemstore virksomheder på det pågældende marked. Herudover opdeles ikke, da man ved at indgå én samlet kontrakt minimerer de administrative omkostninger.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Bemærk: Tilbudsgivere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens § § 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre tilbudsgiver fremlægger dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138. Tilsvarende vil tilbudsgivere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, nr. (1)-(6), blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre tilbudsgiveren fremlægger tilstrækkelig dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Dokumentation: Den tilbudsgiver, som står til at blive tildelt kontrakt, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde.
Ordregiver vil acceptere serviceattester, som er udstedt efter den 1. juni 2020.
For det senest afsluttede regnskabsår skal tilbudsgiver i ESPD'et give oplysninger om følgende:
Tilbudsgivers soliditetsgrad i det senest afsluttede regnskabsår.
Med "det senest afsluttede regnskabsår" menes, det seneste regnskabsår for hvilket der foreligger et godkendt årsregnskab.
Bemærk: Er tilbudsgiver et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske eller finansielle kapacitet (fx underleverandører) til brug for opfyldelse af mindstekravet, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/ underleverandøren.
Dokumentation: Den tilbudsgiver, som står til at blive tildelt kontrakt, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende tilbudsgivers senest godkendte årsregnskab eller revisorpåtegnet erklæring om de efterspurgte økonomiske nøgletal, medmindre oplysningerne er frit tilgængelige for ordregiver.
For tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet til brug for opfyldelse af mindstekravet, gælder endvidere, at tilbudsgiver som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. Såfremt en tilbudsgiver beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, jf. foranstående, skal denne enhed påtage sig solidarisk at hæfte for tilbudsgivers forpligtelser under kontrakten.
Soliditetsgrad på minimum 20 % i det senest afsluttede regnskabsår.
Tilbudsgiver skal i ESPD'et give oplysninger om følgende:
Referencer med oplysning om tilbudsgivers betydeligste erfaring med tilsvarende opgaver, jf. ESPD'et, pkt. IV. C.
Referencerne bør indeholde: Modtager af arbejdet/ydelsen (kontaktoplysninger på kontaktperson), tidspunkt for opgavens udførelse og beskrivelse af vedligeholdelsens art (type) og omfang (omsætning).
Bemærk: Er tilbudsgiver et konsortium/lignende sammenslutning eller baserer tilbudsgiver sig på andre enheders tekniske eller faglige kapacitet (fx underleverandører) til brug for opfyldelse af mindstekravene, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/underleverandøren.
Dokumentation: Den referenceliste og det antal ansatte, som skal indeholdes i ESPD'et, se ovenfor, anses af ordregiver for at være den endelige dokumentation for tilbudsgivers tekniske kapacitet.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, jf. foranstående, vil tilbudsgiver blive bedt om at fremlægge støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. Ordregiver bemærker, at tilbudsgiver er forpligtet til at anvende den enhed, hvis kapacitet tilbudsgiver baserer sit tilbud på til opfyldelsen af kontrakten.
Tilbudsgiver skal have udført mindst to (2) tilsvarende opgaver inden for de seneste 3 år.
Med "tilsvarende opgaver" menes vedligeholdelse af grønne arealer ved:
i) tekniske anlæg
ii) ved administrationsbygning(er)
iii) i parker,
iv) langs veje, og/eller
v) langs jernbaner. På den grønne pleje for det enkelte projekt skal der være en årlig omsætning på mindst 500 000 DKK ekskl. moms.
Det er ikke et krav, at en reference indeholder vedligeholdelse af grønne arealer ved alle de nævnte områder (i)-(v). Hvis ansøger eksempelvis har 2 reference opgaver, som begge alene omfatter vedligeholdelse af grønne arealer langs veje, vil referencerne opfylde mindstekravet, hvis hver reference samtidig har en årlig omsætning på mindst 500 000 DKK ekskl. moms.
AB Service 2003 med tilføjelser og ændringer.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overværeåbningen af tilbud.
Der vil ikke være adgang til at overværeåbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
I 2022, hvis kontrakten ikke forlænges i henhold til optionen, og ellers i hhv. 2023 og 2024.
Spørgsmål til udbuddet skal stilles på udbuddet.dk i overensstemmelse med den vejledning, som er tilgængelig der. Alle spørgsmål – også spørgsmål, som modtages efter den 3. august 2020 – vil blive besvaret i det omfang, det er muligt at fremkomme med en besvarelse senest 6 dage inden tilbudsfristen.
Tilbudsgiverne opfordres til at gøre sig bekendt med de omfattede arealer inden afgivelse af tilbud, og ved selvsyn vurderer de forhold, der kan influere på eget arbejde. Besigtigelse af regnvandsbassiner, pumpestationer og boringer kan finde sted uden supplerende aftale herom, idet kun få af dem er indhegnet. Besigtigelse af administrationsbygninger, varmeværker, renseanlæg og vandværker samt transformerstationer finder sted mandag den 29. juni, hvor Leo Clasen Jacobsen fra ordregiver vil vise de interesserede følgende lokaliteter:
- Valbygårdsværket (vandværk), Stillingevej 1, 4200 Slagelse
- Boringer ved Valbygårdsværket (vandboring), Stillingevej 1, 4200 Slagelse
- Bassin R405167, Japanvej 23, 4200 Slagelse
- Slagelse centralrenseanlæg, Dalsvinget 9, 4200 Slagelse
- Fjernvarmecentral Stop 39, 4200 Slagelse
- Administrationsbygning, Nordvej 6, 4200 Slagelse
Mødested er på Valbygårdsværket kl. 10.00.
Ordregiver skal kræve, at tilbudsgivere benytter det fælles europæiske udbudsdokument, jf. udbudslovens § 148. Tilbudsgivere skal derfor ved ansøgning om prækvalifikation anvende det fælles europæiske udbudsdokument (ESPD). ESPD fungerer som foreløbigt bevis for, at ansøger ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, samt som bevis for, at tilbudsgiver opfylder de fastsatte krav til egnethed. Tilbudsgiver skal derfor udfylde og vedlægge ESPD i overensstemmelse med ordregivers anvisninger i udbudsbekendtgørelsen og udbudsbetingelserne.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klager:
45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Klagenævnet for Udbuds e-mail er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på: www.klfu.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk