Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=273597&B=SLAGELSE
Indlevering af tilbud
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=273597&B=SLAGELSE
Udbyder
Slagelse Kommune
Vintertjeneste - lastbiler
Slagelse Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29188505
Postadresse: Rådhuspladsen 11
By: Slagelse
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4200
Land: Danmark
Kontaktperson: Johanne Lam Rasmussen
E-mail: johra@slagelse.dk
Telefon: +45 58573011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.slagelse.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/193892
Del II: Genstand
Udbud af vintertjeneste - lastbiler
Udbuddet består af vintertjeneste på nærmere definerede ruter på hhv. klasse I og klasse II veje. Udbuddet af 15 delaftaler.
Udbuddet består af vintertjeneste på nærmere definerede ruter på hhv. klasse-I og klasse-II veje. Udbuddet består af i alt 15 delaftaler.
Under delaftale 1 udbydes:
Rute 010_0_I og 010_1_I
Én lastbil til snerydning og glatføre-bekæmpelse (kolonne 1)
Delaftalen omfatter opgaven udførsel på klasse-I vej.
Se under "oplysninger om optioner" straks nedenfor.
For klasse I-veje:
Udbuddets delaftaler indeholder følgende 2 optioner:
- Option 1: Aftaleforlængelse med beredskabsperioden for 2022/2023
- Option 2: Aftaleforlængelse med beredskabsperioden for 2023/2024.
Beredskabsperioden for klasse I-veje løber 15. oktober-15. april.
Den maksimale aftalelængde for delaftalen er derfor: 15. oktober 2020- 15.april 2024.
Vedhæftet som dokument.
Udbuddet består af vintertjeneste på nærmere definerede ruter på hhv. klasse-I og klasse-II veje. Udbuddet består af i alt 15 delaftaler.
Under delaftale 2 udbydes:
Rute 010_2_I: Én lastbil til snerydning (danner kolonne 1 med saltbilen/lastbil for delaftale 1).
Se under "oplysninger om optioner" straks nedenfor.
Klasse I-veje:
Udbuddets delaftaler indeholder følgende 2 optioner:
- Option 1: Aftaleforlængelse med beredskabsperioden for 2022/2023
- Option 2: Aftaleforlængelse med beredskabsperioden for 2023/2024.
Beredskabsperioden for klasse I-veje løber 15. oktober-15. april.
Den maksimale aftalelængde for delaftalen er derfor: 15. oktober 2020- 15.april 2024.
Vedhæftet som dokument.
Udbuddet består af vintertjeneste på nærmere definerede ruter på hhv. klasse-I og klasse-II veje. Udbuddet består af i alt 15 delaftaler.
Under delaftale 3 udbydes:
Rute 010_3_I: Én lastbil til snerydning (kolonne 2)
Samt
Rute 010_4_I: Én lastbil til snerydning (kolonne 2).
Delaftalen omfatter opgaven udførsel på klasse-I vej.
Indkomne tilbud på ruterne vurderes samlet under tilbudsevalueringen og delaftalen tildeles de 2 tilbud med laveste pris.
Se under "oplysninger om optioner" straks nedenfor.
Klasse I-veje:
Udbuddets delaftaler indeholder følgende 2 optioner:
- Option 1: Aftaleforlængelse med beredskabsperioden for 2022/2023
- Option 2: Aftaleforlængelse med beredskabsperioden for 2023/2024.
Beredskabsperioden for klasse I-veje løber 15. oktober-15. april.
Den maksimale aftalelængde for delaftalen er derfor: 15. oktober 2020- 15.april 2024.
Vedhæftet som dokument.
Udbuddet består af vintertjeneste på nærmere definerede ruter på hhv. klasse-I og klasse-II veje. Udbuddet består af i alt 15 delaftaler.
Under delaftale 4 udbydes:
Rute 020_0_I og 020_1_I: Én lastbil til snerydning og glatføre-bekæmpelse (kolonne 1).
Delaftalen omfatter opgaven udførsel på klasse-I vej.
Se under "oplysninger om optioner" straks nedenfor.
Klasse I-veje:
Udbuddets delaftaler indeholder følgende 2 optioner:
- Option 1: Aftaleforlængelse med beredskabsperioden for 2022/2023
- Option 2: Aftaleforlængelse med beredskabsperioden for 2023/2024.
Beredskabsperioden for klasse I-veje løber 15. oktober-15. april.
Den maksimale aftalelængde for delaftalen er derfor: 15. oktober 2020- 15.april 2024.
Vedhæftet som dokument.
Udbuddet består af vintertjeneste på nærmere definerede ruter på hhv. klasse-I og klasse-II veje. Udbuddet består af i alt 15 delaftaler.
Under delaftale 5 udbydes:
Rute 020_2_I: Én lastbil til snerydning (danner kolonne 1 med saltbilen/lastbilen til delaftale 4)
Se under "oplysninger om optioner" straks nedenfor.
Klasse I-veje:
Udbuddets delaftaler indeholder følgende 2 optioner:
- Option 1: Aftaleforlængelse med beredskabsperioden for 2022/2023
- Option 2: Aftaleforlængelse med beredskabsperioden for 2023/2024.
Beredskabsperioden for klasse I-veje løber 15. oktober-15. april.
Den maksimale aftalelængde for delaftalen er derfor: 15. oktober 2020- 15.april 2024.
Vedhæftet som dokument.
Udbuddet består af vintertjeneste på nærmere definerede ruter på hhv. klasse-I og klasse-II veje. Udbuddet består af i alt 15 delaftaler.
Under delaftale 6 udbydes:
Rute 020_3_I: Én lastbil til snerydning (kolonne 2)
Samt
Rute 020_4_I: Én lastbil til snerydning (kolonne 2).
Delaftalen omfatter opgaven udførsel på klasse-I vej.
Indkomne tilbud på de 2 ruter vurderes samlet under tilbudsevalueringen og delaftalen tildeles de 2 tilbud med laveste pris.
Se under "oplysninger om optioner" straks nedenfor.
Klasse I-veje:
Udbuddets delaftaler indeholder følgende 2 optioner:
- Option 1: Aftaleforlængelse med beredskabsperioden for 2022/2023
- Option 2: Aftaleforlængelse med beredskabsperioden for 2023/2024.
Beredskabsperioden for klasse-I veje løber 15. oktober-15. april.
Den maksimale aftalelængde for delaftalen er derfor: 15. oktober 2020- 15.april 2024.
Vedhæftet som dokument.
Udbuddet består af vintertjeneste på nærmere definerede ruter på hhv. klasse-I og klasse-II veje. Udbuddet består af i alt 15 delaftaler.
Under delaftale 7 udbydes:
Rute 030_0_I og 030_1_I: Én lastbil til snerydning og glatføre-bekæmpelse (kolonne 1)
Delaftalen omfatter opgaveudførsel på klasse-I vej.
Se under "oplysninger om optioner" straks nedenfor.
Klasse I-veje:
Udbuddets delaftaler indeholder følgende 2 optioner:
- Option 1: Aftaleforlængelse med beredskabsperioden for 2022/2023
- Option 2: Aftaleforlængelse med beredskabsperioden for 2023/2024.
Beredskabsperioden for klasse I-veje løber 15. oktober-15. april.
Den maksimale aftalelængde for delaftalen er derfor: 15. oktober 2020- 15.april 2024.
Vedhæftet som dokument.
Udbuddet består af vintertjeneste på nærmere definerede ruter på hhv. klasse-I og klasse-II veje. Udbuddet består af i alt 15 delaftaler.
Under delaftale 8 udbydes:
Rute 030_2_I: Én lastbil til snerydning (danner kolonne 1 med saltbilen/lastbilen for delaftale 7).
Se under "oplysninger om optioner" straks nedenfor.
Klasse I-veje:
Udbuddets delaftaler indeholder følgende 2 optioner:
- Option 1: Aftaleforlængelse med beredskabsperioden for 2022/2023
- Option 2: Aftaleforlængelse med beredskabsperioden for 2023/2024
Beredskabsperioden for klasse I-veje løber 15. oktober-15. april.
Den maksimale aftalelængde for delaftalen er derfor: 15. oktober 2020- 15.april 2024.
Vedhæftet som dokument.
Udbuddet består af vintertjeneste på nærmere definerede ruter på hhv. klasse-I og klasse-II veje. Udbuddet består af i alt 15 delaftaler.
Under delaftale 9 udbydes:
- Rute 030_3_I: Én lastbil til snerydning (kolonne 2)
- Rute 030_4_I: Én lastbil til snerydning (kolonne 2).
Delaftalen omfatter opgaven udførsel på klasse-I vej.
Indkomne tilbud på de 2 ruter vurderes samlet under tilbudsevalueringen og delaftalen tildeles de 2 tilbud med laveste pris.
Se under "oplysninger om optioner" straks nedenfor.
Klasse I-veje:
Udbuddets delaftaler indeholder følgende 2 optioner:
- Option 1: Aftaleforlængelse med beredskabsperioden for 2022/2023
- Option 2: Aftaleforlængelse med beredskabsperioden for 2023/2024.
Beredskabsperioden for type-I veje løber 15. oktober-15. april.
Den maksimale aftalelængde for delaftalen er derfor: 15. oktober 2020- 15.april 2024.
Vedhæftet som dokument.
Udbuddet består af vintertjeneste på nærmere definerede ruter på hhv. klasse-I og klasse-II veje. Udbuddet består af i alt 15 delaftaler.
Under delaftale 10 udbydes:
Rute 113_0_II og 113_1_II: Én lastbil til snerydning og glatførebekæmpelse.
Delaftalen omfatter opgaveudførsel på klasse II-veje.
Se under "oplysninger om optioner" straks nedenfor.
Klasse II-veje:
Udbuddets delaftaler indeholder følgende 2 optioner:
- Option 1: Aftaleforlængelse med beredskabsperioden for 2022/2023
- Option 2: Aftaleforlængelse med beredskabsperioden for 2023/2024.
Beredskabsperioden for klasse II-veje løber 1. november – 31. marts.
Den maksimale aftalelængde for delaftalen er derfor: 1. november 2020- 31. marts 2024.
Vedhæftet som dokument.
Udbuddet består af vintertjeneste på nærmere definerede ruter på hhv. klasse-I og klasse-II veje. Udbuddet består af i alt 15 delaftaler.
Under delaftale 11 udbydes:
Rute 114_0_II og 114_1_II: Én lastbil til snerydning og glatførebekæmpelse.
Delaftalen omfatter opgaven udførsel på klasse II-veje.
Se under "oplysninger om optioner" straks nedenfor.
Klasse II-veje:
Udbuddets delaftaler indeholder følgende 2 optioner:
- Option 1: Aftaleforlængelse med beredskabsperioden for 2022/2023
- Option 2: Aftaleforlængelse med beredskabsperioden for 2023/2024.
Beredskabsperioden for klasse II-veje løber 1. november – 31. marts.
Den maksimale aftalelængde for delaftalen er derfor: 1. november 2020- 31. marts 2024.
Vedhæftet som dokument.
Udbuddet består af vintertjeneste på nærmere definerede ruter på hhv. klasse-I og klasse-II veje. Udbuddet består af i alt 15 delaftaler.
Under delaftale 12 udbydes:
Rute 115_0_II og 115_1_II: Én lastbil til snerydning og glatførebekæmpelse.
Delaftalen omfatter opgaven udførsel på klasse-II vej.
Se under "oplysninger om optioner" straks nedenfor.
Klasse II-veje:
Udbuddets delaftaler indeholder følgende 2 optioner:
- Option 1: Aftaleforlængelse med beredskabsperioden for 2022/2023
- Option 2: Aftaleforlængelse med beredskabsperioden for 2023/2024
Beredskabsperioden for klasse II-veje løber 1. november – 31. marts.
Den maksimale aftalelængde for delaftalen er derfor: 1. november 2020- 31. marts 2024.
Vedhæftet som dokument.
Udbuddet består af vintertjeneste på nærmere definerede ruter på hhv. klasse-I og klasse-II veje. Udbuddet består af i alt 15 delaftaler.
Under delaftale 13 udbydes:
Rute 116_0_II og 116_1_II: Én lastbil til snerydning og glatførebekæmpelse.
Delaftalen omfatter opgaven udførsel på klasse-II vej.
Se under "oplysninger om optioner" straks nedenfor.
Klasse II-veje:
Udbuddets delaftaler indeholder følgende 2 optioner:
- Option 1: Aftaleforlængelse med beredskabsperioden for 2022/2023
- Option 2: Aftaleforlængelse med beredskabsperioden for 2023/2024
Beredskabsperioden for klasse II-veje løber 1. november – 31. marts.
Den maksimale aftalelængde for delaftalen er derfor: 1. november 2020- 31. marts 2024.
Vedhæftet som dokument.
Udbuddet består af vintertjeneste på nærmere definerede ruter på hhv. klasse-I og klasse-II veje. Udbuddet består af i alt 15 delaftaler.
Under delaftale 14 udbydes:
Rute 211_0_II og 211_1_II: Én lastbil til snerydning og glatførebekæmpelse.
Delaftalen omfatter opgaven udførsel på klasse-II vej.
Se under "oplysninger om optioner" straks nedenfor.
Klasse II-veje:
Udbuddets delaftaler indeholder følgende 2 optioner:
- Option 1: Aftaleforlængelse med beredskabsperioden for 2022/2023
- Option 2: Aftaleforlængelse med beredskabsperioden for 2023/2024.
Beredskabsperioden for klasse II-veje løber 1. november – 31. marts.
Den maksimale aftalelængde for delaftalen er derfor: 1. november 2020- 31. marts 2024.
Vedhæftet som dokument.
Udbuddet består af vintertjeneste på nærmere definerede ruter på hhv. klasse-I og klasse-II veje. Udbuddet består af i alt 15 delaftaler.
Under delaftale 15 udbydes:
Rute 311_0_II og 311_1_II: Én lastbil til snerydning og glatførebekæmpelse.
Delaftalen omfatter opgaven udførsel på klasse-II vej.
Se under "oplysninger om optioner" straks nedenfor.
Klasse II-veje:
Udbuddets delaftaler indeholder følgende 2 optioner:
- Option 1: Aftaleforlængelse med beredskabsperioden for 2022/2023
- Option 2: Aftaleforlængelse med beredskabsperioden for 2023/2024.
Beredskabsperioden for klasse II-veje løber 1. november – 31. marts.
Den maksimale aftalelængde for delaftalen er derfor: 1. november 2020- 31. marts 2024.
Vedhæftet som dokument.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ingen krav hertil
Tilbudsgiver skal angive følgende oplysninger samt opfylde dertilhørende krav vedrørende økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
- Dækningssum pr. år for erhvervsforsikring eller erhvervs- og produktansvarsforsikring.
Oplysninger vedr. økonomisk og finansiel formåen skal angives i tilbudsgivers ESPD, del IV, afsnit B.
Minimumskrav: Tilbudsgiver skal være dækket af enten en erhvervsansvarsforsikring eller en samlet erhvervs- og produktansvarsforsikring. Dækningssummen skal minimum være DKK 10 000 000 DKK pr. forsikringsår og dække både person og tingsskade som måtte opstå i forbindelse med opgavens udførsel.
Ordregiver afviser tilbud som ukonditionsmæssig, hvis tilbudsgiver ikke opfylder minimumskravet. Dækningssummen skal angives i ESPD'et under del IV, afsnit B: Økonomisk og finansiel formåen; "erhvervsansvarsforsikring", dokumentation for opfyldelse skal ske på ordregivers anmodning herom.
Tilbudsgiver skal angive følgende oplysninger og opfylder de dertilhørende egnethedskrav til teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
Tilbudsgiver skal angive oplysninger om det materiel, som tilbudsgiver tilbyder til opgavens udførsel i overensstemmelse med kravsspecifikationen (bilag 2) og materiellisten (bilag 4).
Ved afgivelse af tilbud på klasse I-rute og klasse II-ruter:
- Angives som minimum hvilke(t) køretøj, der bydes ind med (mærke, type, årgang) og registreringsnummer for hvert køretøj, der bydes ind med pr. rute.
Minimumskrav for afgivelse af tilbud på klasse I-rute og klasse II-ruter:
- Angives som minimum hvilke(t) køretøj, der bydes ind med (mærke, type, årgang) og registreringsnummer for hvert køretøj, der bydes ind med pr. rute.
Ordregiver afviser tilbud som ukonditionsmæssigt, hvis ikke tilbudsgiver opfylder minimumskravet. Oplysninger om tilbudte køretøj/køretøjer skal angives i ESPD'et under del IV, afsnit C: Teknisk og faglig formåen; "Værktøj, materiel og teknisk udstyr", dokumentation for opfyldelse skal ske på ordregivers anmodning herom.
Vedhæftet som dokument
Del IV: Procedure
Slagelse Rådhus
Åbningen sker for lukkede døre. Kun ordregivers autoriserede medarbejdere vil overvære åbningen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Genudbud vil ske i forlængelse af nærværende aftaleophør for nærværende udbud.
Der udbydes en rammeaftale under hver delaftale.
Den angivne værdi for hver delaftale udgør aftalens økonomiske ramme.
Hver rammeaftale tildeles til én tilbudsgiver/lastbil under hhv. delaftale 1,2,4,5,7,8,10,11,12,13,14 og 15.
Under delaftale 3, 6 og 9 tildeles rammeaftalen for de respektive delaftaler til de 2 tilbud med laveste pris. For delaftale 3, 6 og 9 kan en tilbudsgiver byde med 1-2 lastbiler til de 2 ruter under hver delaftale.
En tilbudsgiver kan byde på alle delaftaler. En tilbudsgiver kan desuden byde med samme lastbil på flere ruter. Dog kan tilbudsgiver kun tildeles én rute pr. tilbudt lastbil.
Tilbudsevaluering (jf. "Udbudsbetingelser"):
Ruterne under hver delaftale tildeles efter tildelingskriteriet ”laveste pris”, dvs. der vurderes på grundlag af prisen angivet som ”samlet tilbudssum” for den pågældende rute, jf. tilbudslisten (bilag 3).
I tilfælde af pris-lighed mellem 2/flere tilbud, som vurderes til laveste pris, anvendes henholdsvis en ”sekundær evaluering” eller en ”tertiær evaluering” til udvælgelse af det vindende tilbud (se 7.2.2 og 7.2.3 nedenfor).
7.2.1) Tilbud m. laveste pris på flere ruter:
Såfremt tilbudsgiver byder ind med samme lastbil på flere ruter, som vurderes af have laveste pris på ruterne, så tildeles tilbudsgiver den delaftale/rute, hvor der er størst prisdifference til det næst-laveste tilbud.
Der tages udgangspunkt i beredskabshonoraret, jf. tilbudslisten (bilag 3) såfremt prisdifferencen er ens for "samlet pris".
7.2.2) Sekundær evaluering:
I tilfælde af lighed mellem "samlet pris" for 2 (eller flere) tilbud, vil det/de tilbud med laveste beredskabshonorar tildeles aftalen.
7.2.3) Tertiær evaluering:
I tilfælde af, at ovenstående ”Sekundær vurdering” anvendes, men at beredskabshonoraret for 2 (eller flere) tilbud er ens, tildeles aftalen til det/de tilbud, som antages at have kortest udrykningsvej mellem den oplyste adresse for tilbudsgiver/den økonomiske aktør, som tilbudsgiver baserer sit tilbud på (jf. ESPD-dokumentet) og ordregivers materielgård (forholdsvist for hvert område, jf. rutebeskrivelser og ruteoversigt bilag 4A-4D). Korteste udrykningsvej måles på baggrund af korteste tid i bil efter rutevejledningen i Google Maps.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
- Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller
tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage. Dette regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.
- Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens
afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal 45 kalenderdage regnet fra dagen efter
ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.
- Hvis klagen handler om overtrædelser af tilbudsloven eller udbudslovens § § 191 og 192, klagefristen på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
- Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og § § 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
- Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
- Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til Klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.).
- Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU Tidende om indgåelse af kontrakt.
Reglerne om klagefrister findes i § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk