Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
Vejdirektoratet
Niels Juels Gade 13
Att: Ulrik Larsen
1022 København
Telefon: +45 72443618
Mailadresse: ul@vd.dk
Udbyder
Vejdirektoratet
Vindere
Kontrakt nr. 1
(05.04.2016)
Niras
Kontrakt nr. 2
(05.04.2016)
Cowi
Kontrakt nr. 3
(05.04.2016)
Sweco
Kontrakt nr. 4
(05.04.2016)
Atkins
Kontrakt nr. 5
(05.04.2016)
Seacon
Kontakt nr. 6
(05.04.2016)
Rambøll
Kontrakt nr. 7
(05.04.2016)
Orbicon
Rammeaftale - miljøundersøgelser og vurderinger
Vejdirektoratet
Danmark-København: Rådgivning i forbindelse med miljøteknik
2015/S 119-217959
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Vejdirektoratet
Niels Juels Gade 13
Att: Ulrik Larsen
1022 København
DANMARK
Telefon: +45 72443618
Mailadresse: ul@vd.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://vejdirektoratet.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Miljø
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 12: Arkitektvirksomhed, rådgivende ingeniørvirksomhed og integreret ingeniørvirksomhed, byplanlægning og landskabsarkitektur, hermed beslægtet teknisk-videnskabelig konsulentvirksomhed, teknisk prøvning og analyse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Danmark.
NUTS-kode
største antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 7
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 2Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms:interval: mellem 15 000 000 og 25 000 000 DKK
Opgaverne omfatter emner som
— miljøkortlægning
— VVM-screening
— strategisk miljøvurdering
— foranalyser/forundersøgelser
— VVM-undersøgelser
— udviklingsaktiviteter, kvalitetssikring, dokumentation og rapportering.
Yderligere oplysninger fremgår af udbudsmaterialet.
71313000, 90712000, 90713000
interval: mellem 15 000 000 og 25 000 000 DKK
Beskrivelse af disse optioner: Forlængelsesoptioner.
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
— Ordregiver forbeholder sig ret til efter tildeling, men før aftaleindgåelse, at forlange en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen af de tildelte virksomheder), højst 6 måneder gammel, eller anden fuldgyldig dokumentation for, at den/de tildelte virksomhed(er) ikke befinder sig i en af udelukkelsesgrundene i udbudsdirektivets art. 45 stk. 1 og stk. 2, litra a) — c) og e) — f).
Til dokumentation af den tekniske formåen skal tilbuddet indeholde følgende:
— Tilbudsgivers dokumenterede referencer for tilsvarende opgaver udført inden for de sidste 3 år.
— Væsentlige underleverandørers referencer for tilsvarende opgaver udført inden for de sidste 3 år.
Referencer bør omfatte relevante oplysninger om ordregiver, kort beskrivelse af opgaven, herunder oplysninger om de konkrete ydelser, der er leveret, oplysning om opgavens størrelse i DKK ekskl. moms, og periode for opgavens gennemførelse.
Ved væsentlige underleverandører forstås:
— Underleverandører, der varetager opgaver vedrørende miljøkortlægning eller andre beslægtede og relevante opgaver, eller
— Underleverandører, hvis ydelser i henhold til tilbuddet udgør over 50 % af den samlede tilbudssum.
Vejdirektoratet forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer direkte. For tilbudsgivere, der har været etableret i mindre end 3 år, oplyses der om referencer for så lang en periode som muligt.
Ved sammenslutning af virksomheder (f.eks. konsortier) skal oplysningerne om teknisk og/eller faglig formåen gives for hver enkelt virksomhed, der deltager i sammenslutningen. Ved sammenslutning af virksomheder er det summen af de afgivne dokumenterede referencer, der samlet bliver vurderet. Såfremt virksomheden baserer sig på andres formåen, henvises til punkt VI.3).
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Inden for de sidste 3 år skal tilbudsgiver i væsentligt omfang have arbejdet med opgaver. I relation til opgaver indenfor:
— miljøkortlægning
— VVM-screening
— strategisk miljøvurdering
— foranalyser/forundersøgelser
— VVM-undersøgelser
— udviklingsaktiviteter, kvalitetssikring, dokumentation og rapportering.
Del IV: Procedure
Andet: Tilbud skal afgives på dansk, men CV'er og bilag kan være på engelsk.
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej
Del VI: Supplerende oplysninger
Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: 1.6.2019.
Ad punkt III.2): Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver fuld kan råde over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse. Dette kan f.eks. ske ved en erklæring eller ved fremlæggelse af dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed. I modsat fald har ordregiver ikke mulighed for at lægge vægt på andre enheders formåen.
Ad punkt IV.3.6): Kravet om benyttelse af dansk ved afgivelse af bud eller ansøgning om deltagelse udelukker ikke, at fremsendt teknisk dokumentation, brochurer o. lign. kan være på engelsk. Kontrakt- og arbejdssproget er dansk.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: www.klfu.dk
Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Der er intet mæglingsorgan i Danmark
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
Andre klager skal være indgivet til klagenævnet:
— inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt
— inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller
— inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der nedlægges påstand om opsættende virkning af klagen.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk