Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=278097&B=ENERGINET
Anmodning om deltagelse
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=278097&B=ENERGINET
Udbyder
Energinet Teknik og Anlæg A/S
Vindere
Vedligeholdelse af grønne arealer for Energinet Teknik og Anlæg A/S i Jylland og på Fyn
(29.01.2021)
Grøn Vækst A/S
Øde-Hastrup-Vej 65
4000 Roskilde
Vedligeholdelse af grønne arealer for Energinet Teknik og Anlæg A/S på Sjælland
(29.01.2021)
Grøn Vækst A/S
Øde-Hastrup-Vej 65
4000 Roskilde
Vedligehold af grønne arealer til Energinet Teknik og Anlæg A/S
Energinet Teknik og Anlæg A/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 37930393
Postadresse: Tonne Kjærsvej 65
By: Fredericia
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 7000
Land: Danmark
Kontaktperson: Rikke Sadolin
E-mail: indkob@energinet.dk
Telefon: +45 70102244
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=ENERGINET
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/228008
Del II: Genstand
Udbud af kontrakt vedr. vedligehold af grønne arealer til Energinet Teknik og Anlæg A/S
Den udbudte opgave omfatter 2 delaftaler vedr. vedligehold af ordregivers grønne arealer på stationsarealer i hhv. Jylland og Fyn samt på Sjælland. Opgaven omfatter ordregivers anskaffelse af græsklipning, fejning og renholdelse af flisebelægning, rydning af vegetation, hegnsklipning, beskæring af træer og buske, sprøjtning for ukrudt og vedligeholdelse af bevoksning ud mod tredjeparter på ordregivers lokationer.
Vedligeholdelse af grønne arealer for Energinet Teknik og Anlæg A/S i Jylland og på Fyn
Jylland og Fyn.
Nærværende delaftale omfatter ordregivers anskaffelse af græsklipning, fejning og renholdelse af flisebelægning, rydning af vegetation, hegnsklipning, beskæring af træer og buske, sprøjtning for ukrudt og vedligeholdelse af bevoksning ud mod tredjeparter m.v. på ordregivers stationsarealer i Jylland og på Fyn.
Denne kontrakt kan forlænges i 2 x 24 mdr. Ordregiver giver senest 3 måneder inden kontraktens udløb meddelelse til leverandøren, om hvorvidt kontrakten ønskes forlænget.
Hvis mere end fem (5) ansøgere opfylder de fastsatte mindstekrav, jf. sektion III, vil ordregiver prækvalificere de fem (5) bedst egnede ansøgere, som herefter opfordres til at afgive tilbud. Udvælgelsen af de bedst egnede ansøgere sker på baggrund af de fremsendte referencer, herunder i hvilket omfang disse vurderes at være tilsvarende den udbudte opgave, jf. afsnit II.2.4). Som følge heraf vil antallet af referencer ikke være afgørende for udvælgelsen alene, men i højere grad de enkelte referencers konkrete indhold, relevans og sammenlignelighed med den udbudte opgave og dennes omfang og formål, særligt vedrørende:
- Vedligeholdelse af grønne arealer på stationsarealer i form af græsklipning, fejning og renholdelse af flisebelægning, rydning af vegetation, hegnsklipning, beskæring af træer og buske og sprøjtning for ukrudt.
Det bemærkes, at der er tale om et udbud med forhandling. Med undtagelse af grund-læggende elementer kan der, som konsekvens heraf, ske ændringer til udbudsmaterialet og dets indhold som en del af forhandlingsprocessen.
Vedligeholdelse af grønne arealer for Energinet Teknik og Anlæg A/S på Sjælland
Sjælland
Nærværende delaftale omfatter ordregivers anskaffelse af græsklipning, fejning og renholdelse af flisebelægning, rydning af vegetation, hegnsklipning, beskæring af træer og buske, sprøjtning for ukrudt og vedligeholdelse af bevoksning ud mod tredjeparter m.v. på ordregivers stationsarealer på Sjælland.
Denne kontrakt kan forlænges i 2 x 24 mdr. Ordregiver giver senest 3 måneder inden kontraktens udløb meddelelse til leverandøren, om hvorvidt kontrakten ønskes forlænget.
Hvis mere end fem (5) ansøgere opfylder de fastsatte mindstekrav, jf. sektion III, vil ordregiver prækvalificere de fem (5) bedst egnede ansøgere, som herefter opfordres til at afgive tilbud. Udvælgelsen af de bedst egnede ansøgere sker på baggrund af de fremsendte referencer, herunder i hvilket omfang disse vurderes at være tilsvarende den udbudte opgave, jf. afsnit II.2.4). Som følge heraf vil antallet af referencer ikke være afgørende for udvælgelsen alene, men i højere grad de enkelte referencers konkrete indhold, relevans og sammenlignelighed med den udbudte opgave og dennes omfang og formål, særligt vedrørende:
- Vedligeholdelse af grønne arealer på stationsarealer i form af græsklipning, fejning og renholdelse af flisebelægning, rydning af vegetation, hegnsklipning, beskæring af træer og buske og sprøjtning for ukrudt.
Det bemærkes, at der er tale om et udbud med forhandling. Med undtagelse af grundlæggende elementer kan der, som konsekvens heraf, ske ændringer til udbudsmaterialet og dets indhold som en del af forhandlingsprocessen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøgeren skal bekræfte den økonomiske formåen I ESPD del IV.B »Finansielle nøgletal« med information fra seneste års regnskab i relation til følgende økonomiske nøgletal:
1) Egenkapital: samlet egenkapital inkl. aktiekapital, reserver, opskrivninger, overført resultat mv.
2) Soliditetsgrad: (Egenkapital / Samlet balancesum).
Hvis ansøgeren baserer sig på en eller flere enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør) eller er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal information vedrørende ESPD del IV.B tillige angives i et separat ESPD for hver af disse enheder, jf. afsnit VI.3) ”Yderligere oplysninger”. Det er ansøgers ansvar at sikre, at mindstekravene til økonomisk og finansiel formåen er opfyldt, når ansøgningen baseres på anden enheds kapacitet eller ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium).
Ad 1) Egenkapitalen fra seneste års regnskab skal minimum udgøre 33 pct. af den anslåede værdi for kontrakten i den faste kontraktperiode på 4 år (anslået værdi i den faste kontraktperiode = 5 mio. DKK).
Ad 2) Soliditetsgraden fra seneste års regnskab skal minimum være 10 pct.
Ansøger skal i ESPD del IV.C: ”Teknisk og faglig formåen” vedlægge de op til fem (5) betydeligste sammenlignelige referencer, der er udført i løbet af de sidste tre (3) år. Med udført inden for de sidste tre (3) år menes, at referencerne ikke må være afsluttet tidligere, end den dato der nås, når der regnes tre (3) år baglæns fra datoen for aflevering af prækvalifikationsansøgning. Referencer ældre end dette vil ikke blive inddraget. Referencer der endnu ikke er endeligt færdiggjort kan inddrages i ansøgningen, men det skal i givet fald anføres, hvilke dele der endnu ikke er færdiggjort, og dette kan have betydning for udvælgelsen, jf. afsnit II.2.9).
Hver reference bør indeholde:
- En konkret beskrivelse af det faktisk udførte arbejde for hver leverance vedrørende: græsklipning, fejning og renholdelse af flisebelægning, rydning af vegetation, hegnsklipning, beskæring af træer og buske og sprøjtning for ukrudt
- Den samlede kontraktsum (hvis muligt)
- Angivelse af kontaktperson med tilknyttede kontaktoplysninger
- Dato for igangsættelse og endelig levering (dag, måned, år).
Mangler eller uklarheder i beskrivelsen af ovenstående kan have negativ betydning for udvælgelsen, jf. afsnit II.2.9). Opmærksomheden henledes på, at tekstboksen i ESPD del IV.C kan rumme mere tekst end hvad der er synligt, samt at det er muligt kopiere tekst ind i boksen.
Hvis ansøgeren baserer sig på en eller flere enheders referencer (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør) eller hvis ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal information vedrørende ESPD del IV.C angives i et separat ESPD for hver af de deltagende enheder.
Referencelisten må ikke overstige de fem (5) mest sammenlignelige og relevante referencer. Hvis ansøgeren baserer sig på en eller flere enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør) eller ansøger er en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), vil det maksimale antal referencer, der skal indsendes, fortsat skulle respekteres og må således ikke overstige fem (5), når de lægges sammen. Såfremt der inkluderes mere end fem (5) referencer, vil ordregiver inddrage de fem (5) seneste referencer regnet fra datoen for endelig levering (referencer der endnu ikke er færdiggjort, vil i så fald ikke blive inkluderet).
Ansøgeren skal indsende en udfyldt version af European Single Procurement Document (ESPD).
Ansøger må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. lov nr. 1564 af 15. december 2015 (udbudsloven) § § 135, stk. 1-3 og 136.
Se venligst afsnit VI.3) ”Yderligere oplysninger” for informationer om håndteringen af ESPD. Ansøgningen skal afleveres via linket ”Elektronisk adgang til information” i afsnit I.1) i denne udbudsbekendtgørelse. Ansøgninger som ikke er afleveret i EU-Supply eller som modtages efter fristen vil som udgangspunkt ikke blive accepteret.
Ordregiveren forbeholder sig ret til at indhente supplerende, præciserende eller fuldstændiggørende oplysninger hos ansøger.
Informationen fremgår af udbudsbetingelserne.
Der stilles ikke krav til tilbudsgiverens retlige form.
Såfremt ansøgning og tilbud afgives af et konsortium, skal alle deltagere i konsortiet hæfte solidarisk for kontraktens opfyldelse, og der skal udpeges en konsortiedeltager, med hvem der kan indgås bindende aftale på konsortiets vegne.
Informationen fremgår af udbudsbetingelserne.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Kontrakten forventes genudbudt ved udløbet af kontraktperioden.
Såfremt det ønskes at ansøge om deltagelse i denne udbudsproces, skal det tilhørende ESPD udfyldes. ESPD’et til denne udbudsproces kan findes i EU-Supply. ESPD’et skal udfyldes i EU-Supply, hvorefter det afleveres via ”Min besvarelse”.
Bemærk venligst følgende:
— En ansøger, der deltager alene, men baserer sig på en eller flere andre enheders kapacitet (f.eks. et moderselskab eller søsterselskab eller en underleverandør), skal sikre, at der til ansøgningen vedlægges, såvel ansøgerens eget ESPD, samt et separat ESPD for hver af de enheder, som denne ønsker at basere sig på med en udfyldt del II: ”Oplysninger om den økonomiske aktør” og del III: ”Udelukkelsesgrunde” samt relevant information vedrørende del IV: ”Udvælgelseskriterier” og del V: ”Begrænsning af antallet af kvalificerede ansøgere”. Det vedlagte ESPD fra disse andre enheder bør være behørigt udfyldt og underskrevet.
Herudover skal der i forbindelse med fremlæggelse af endelig dokumentation yderligere vedlægges dokumentation for disse enheders/underleverandørers forpligtelse i så henseende i form af støtteerklæring.
— Når grupper af økonomiske aktører, herunder midlertidige sammenslutninger, ansøger sammen, skal der for hver af de deltagende økonomiske aktører udfyldes et fuldt ESPD særskilt med de krævede oplysninger.
Herudover skal der i forbindelse med den endelige dokumentation yderligere vedlægges kon-sortieerklæring, hvormed parterne erklærer at udgøre et konsortium eller anden form for sammenslutning, som hæfter solidarisk, ubetinget og direkte for opfyldelse af den udbudte opgave.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: nh@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
En klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud inden 20 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.
Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet for Udbud:
1) Inden 45 dage fra dagen efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
2) Inden 30 dage fra dagen efter, at ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, eller
3) Inden 6 måneder fra dagen efter, at ordregiver har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordregiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.
Postadresse: Carl Jacobsen Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk