Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://tender.konnect.dk/invite/834
Udbyder
Miljøstyrelsen
Vindere
Valgt firma
(12.01.2021)
Force Technology
Park Allé 345
2605 Brøndby
Miljøstyrelsens referencelaboratorium for støj og vibrationer 2021-24
Miljøstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 25798376
Postadresse: Tolderlundsvej 3
By: Odense C
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Frank Pedersen
E-mail: frape@mst.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.mst.dk
Del II: Genstand
Miljøstyrelsens referencelaboratorium for støj og vibrationer 2021-24
Udbuddet vedrører varetagelse af funktionen som Miljøstyrelsens Referencelaboratorium på området støj og vibrationer. Funktionen som referencelaboratorium omfatter blandt andet følgende opgaver:
- Rådgivning og faglig assistance til Miljøstyrelsen i tekniske spørgsmål på støj- og vibrationsområdet, herunder vurdering af måle- og beregningsmetoder.
- Deltage i standardiseringsarbejde med betydning for ekstern støj.
- Rådgivning og faglig assistance i forbindelse med krav til "Miljømåling - ekstern støj", offentliggøre oplysninger om godkendelsesordningen samt en liste over de godkendte laboratorier.
- Arrangere og afholde sammenlignende støjmålinger eller andre former for kvalitetskontrol af støjlaboratorierne samt vurdere de deltagende laboratoriers besvarelser.
- Yde faglig bistand om måle- og beregningsteknik samt rapportering til støjlaboratorierne samt til kommunerne og Miljøstyrelsen.
- Vedligeholde og opdatere hjemmeside www.referencelaboratoriet.dk
- Sikre at hjemmesidens indhold i form af filer og database samt domæne og drift kan overdrages til Miljøstyrelsen, fremtidige rådgivere og andre tredjemænd. Ligeledes skal filer og database fra tidligere rådgiver sættes op til en ny hjemmeside.
Danmark
Udbuddet vedrører varetagelse af funktionen som Miljøstyrelsens Referencelaboratorium på området støj og vibrationer. Funktionen som referencelaboratorium omfatter blandt andet følgende opgaver:
- Rådgivning og faglig assistance til Miljøstyrelsen i tekniske spørgsmål på støj- og vibrationsområdet, herunder vurdering af måle- og beregningsmetoder.
- Deltage i standardiseringsarbejde med betydning for ekstern støj.
- Rådgivning og faglig assistance i forbindelse med krav til "Miljømåling - ekstern støj", offentliggøre oplysninger om godkendelsesordningen samt en liste over de godkendte laboratorier.
- Arrangere og afholde sammenlignende støjmålinger eller andre former for kvalitetskontrol af støjlaboratorierne samt vurdere de deltagende laboratoriers besvarelser.
- Yde faglig bistand om måle- og beregningsteknik samt rapportering til støjlaboratorierne samt til kommunerne og Miljøstyrelsen.
- Vedligeholde og opdatere hjemmeside www.referencelaboratoriet.dk
- Sikre at hjemmesidens indhold i form af filer og database samt domæne og drift kan overdrages til Miljøstyrelsen, fremtidige rådgivere og andre tredjemænd. Ligeledes skal filer og database fra tidligere rådgiver sættes op til en ny hjemmeside.
Option på 12 måneders forlængelse.
Udover grundbeløbet på 480 000 DKK kan der benyttes option på supplerende ydelser for 150 000 DKK årligt.
Det begrundes i, at opgaver under referencelaboratoriet hænger sammen og ud fra faglige hensyn ikke kan opdeles i delkontrakter.
Tilbudsgiverne skal vedstå tilbuddet i 3 måneder.
Der er ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Egnethedskrav fremgår af udbudsmateriale.
Vilkårene for opgavens udførelse fremgår af kontrakten i udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Miljøstyrelsen Odense
Der vil ikke være adgang til at overvære tilbudsåbningen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Henimod slutningen af kontraktperioden vil opgaven blive genudbudt.
I ESPD'et angiver tilbudsgiver at denne overholder udelukkelsesgrundene og afgiver oplysninger om overholdelse af egnethedskrav. I relation til egnethedskravene i ESPD'et kan tilbudsgiver basere sig på andre enheders formåen.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på: www.naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk