Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://tender.konnect.dk/invite/835
Udbyder
Miljøstyrelsen
Vindere
(05.02.2021)
Rambøll A/S
Oluf Palmes Alle 20
8200 Aarhus N
(05.02.2021)
Rambøll A/S
Oluf Palmes Alle 20
8200 Aarhus N
(05.02.2021)
COWI A/S
Parallelvej 2
2800 Kgs. Lyngby
(05.02.2021)
GEO
Maglebjergvej 1
2800 Kgs. Lyngby
(05.02.2021)
NIRAS A/S
Sortemosevej 19
3450 Allerød
Grundvandskortlægning 2021-2024
Miljøstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 25798376
Postadresse: Tolderlundsvej 5
By: Odense C
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Tina Korup
E-mail: tikor@mst.dk
Telefon: +45 72543763
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.mst.dk
Del II: Genstand
Grundvandskortlægning 2021-2024
Udbuddet vedr. hovedsageligt opgaver i forbindelse med kortlægning af grundvand i 2021-2023. Kortlægningen vil primært have fokus på afgrænsning af nye indvindingsoplande til almene vandforsyninger inden for områder med særlige drikkevandsinteresser (OSD), kortlægning og afgrænsning af nye indvindingsoplande til almene vandforsyninger uden for OSD, kortlægning af Boringsnære beskyttelsesområder (BNBO) og undtagelsesvist justering af allerede kortlagte indvindingsområder. Der vil være opgaver inden for geofysik, geologi, grundvandskemi, hydrologi og sårbarhedsvurdering – samt tilhørende feltarbejde. Kontrakten er opdelt i 5 delkontrakter, som hver har fokus på særlige faglige kompetencer.
Evt. behov for at indgå samarbejder med laboratorier, brøndborere og lignende står ordregiver for.
For alle delkontrakter gælder at kontrakternes hovedopgaver udføres i 2021, 2022 og 2023. Herudover er der option på ekstra opgaver i 2021, 2022, 2023 2024 såfremt ordregiver opnår bevilling til dette.
Delkontrakt 1
Opgaver kan ligge i hele Danmark.
4,55 mio. DKK til udførelse af grundvandskortlægningsopgaver med forventet ligelig fordeling i perioden 2021-2022. 2, 15 mio. DKK til udførelse af grundvandskortlægningsopgaver i 2023.
Der vil særligt, men ikke udelukkende, være opgaver inden for hydrologi og geologi. For hydrologi vil det særligt være modellering i GMS-Modflow og Mike She og for geologi vil det særligt være modellering i GeoScene3D. Optioner for perioden 2021-2024 er beskrevet i punkt II.2.11) og udbudsbetingelsernes afsnit 2.4
Mulighed for forlængelse med yderligere 12 måneder (2024).
Der er til delkontrakt 1 tilknyttet følgende optioner:
- Option 1: Op til 1,5 mio. DKK til udførelse af yderligere grundvandskortlægningsopgaver i 2021.
- Option 2: Op til 1,1 mio. DKK til udførelse af grundvandskortlægningsopgaver i 2022.
- Option 3: Op til 1,1 mio. DKK til udførelse af yderligere grundvandskortlægningsopgaver i 2023.
- Option 4: Op til 2 mio. DKK til udførelse af grundvandskortlægningsopgaver i 2024.
Delkontrakt 2
Opgaver kan ligge i hele Danmark.
4,55 mio. DKK til udførelse af grundvandskortlægningsopgaver med forventet ligelig fordeling i perioden 2021-2022. 2,15 mio. DKK til udførelse af grundvandskortlægningsopgaver i 2023.
Der vil særligt, men ikke udelukkende, være opgaver inden for hydrologi og grund-vandskemi. For hydrologi vil det særligt være modellering i GMS-Modflow og Mike She. Optioner for perioden 2021-2024 er beskrevet i punkt II.2.11 og udbudsbetingelsernes afsnit 2.4
Kontrakten kan forlænges med yderligere 12 måneder (2024).
Der er til delkontrakt 2 tilknyttet følgende optioner:
- Option 1: Op til 1,5 mio. DKK til udførelse af yderligere grundvandskortlægningsopgaver i 2021.
- Option 2: Op til 1,1 mio. DKK til udførelse af grundvandskortlægningsopgaver i 2022.
- Option 3: Op til 1,1 mio. DKK til udførelse af yderligere grundvandskortlægningsopgaver i 2023.
- Option 4: Op til 2 mio. DKK til udførelse af grundvandskortlægningsopgaver i 2024.
Delkontrakt 3
Opgaver kan ligge i hele Danmark.
4,55 mio. DKK til udførelse af grundvandskortlægningsopgaver med forventet ligelig fordeling i perioden 2021-2022. 2,15 mio. DKK til udførelse af grundvandskortlægningsopgaver i 2023.
Der vil særligt, men ikke udelukkende, være opgaver inden for geologi og sårbarhed. For geologi vil det særligt være modellering i GeoScene3D. Optioner for perioden 2021-2024 er beskrevet i punkt II.2.11 og udbudsbetingelsernes afsnit 2.4
Kontrakten kan forlænges med yderligere 12 måneder (2024)
Der er til delkontrakt 3 tilknyttet følgende optioner:
- Option 1: Op til 1,5 mio. DKK til udførelse af yderligere grundvandskortlægningsopgaver i 2021.
- Option 2: Op til 1,1 mio. DKK til udførelse af grundvandskortlægningsopgaver i 2022.
- Option 3: Op til 1,1 mio. DKK til udførelse af yderligere grundvandskortlægningsopgaver i 2023.
- Option 4: Op til 2 mio. DKK til udførelse af grundvandskortlægningsopgaver i 2024.
Delkontrakt 4
Opgaver kan ligge i hele Danmark.
4,55 mio. DKK til udførelse af grundvandskortlægningsopgaver med forventet ligelig fordeling i perioden 2021-2022. 2,15 mio. DKK til udførelse af grundvandskortlægningsopgaver i 2023.
Der vil særligt, men ikke udelukkende, være opgaver inden for geologi og geofysik. For geologi vil det særligt være modellering i GeoScene3D. Optioner for perioden 2021-2024 er beskrevet i punkt II.2.11 og udbudsbetingelsernes afsnit 2.4
Kontrakten kan forlænges med yderligere 12 måneder (2024).
Der er til delkontrakt 4 tilknyttet følgende optioner:
- Option 1: Op til 1,5 mio. DKK til udførelse af yderligere grundvandskortlægningsopgaver i 2021.
- Option 2: Op til 1,1 mio. DKK til udførelse af grundvandskortlægningsopgaver i 2022.
- Option 3: Op til 1,1 mio. DKK til udførelse af yderligere grundvandskortlægningsopgaver i 2023.
- Option 4: Op til 2 mio. DKK til udførelse af grundvandskortlægningsopgaver i 2024.
Delkontrakt 5
Opgaver kan ligge i hele Danmark
4,55 mio. DKK til udførelse af grundvandskortlægningsopgaver med forventet ligelig fordeling i perioden 2021-2022. 2, 15 mio. DKK til udførelse af grundvandskortlægningsopgaver i 2023.
Der vil særligt, men ikke udelukkende, være opgaver inden for hydrologi og sårbarhed. For hydrologi vil det særligt være modellering i GMS-Modflow og Mike She. Optioner for perioden 2021-2024 er beskrevet i punkt II.2.11 og udbudsbetingelsernes afsnit 2.4
Kontrakten kan forlænges med yderligere 12 måneder (2024).
Der er til delkontrakt 5 tilknyttet følgende optioner:
- Option 1: Op til 1,5 mio. DKK til udførelse af yderligere grundvandskortlægningsopgaver i 2021.
- Option 2: Op til 1,1 mio. DKK til udførelse af grundvandskortlægningsopgaver i 2022.
- Option 3: Op til 1,1 mio. DKK til udførelse af yderligere grundvandskortlægningsopgaver i 2023.
- Option 4: Op til 2 mio. DKK til udførelse af grundvandskortlægningsopgaver i 2024.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal have relevant erhvervsansvarsforsikring.
Som mindstekrav for tilbudsgivers økonomiske og finansielle formåen kræves en forsikringsdækning på minimum 1 mio. DKK. Forsikringen skal være i kraft i hele kontraktperioden og et år efter kontraktens ophør.
1) Tekniske faciliteter og foranstaltninger til kvalitetssikring
2) Andel i underleverance (i procent).
Ad2) Tilbudsgiver må maksimalt anvende underleverandør til 25 % af det samlede projekt, opgjort efter den samlede kontraktmæssige værdi.
Kontrakten indeholder en arbejdsklausul. Der henvises til udkast til kontrakt del 2, pkt. 3.
Del IV: Procedure
Aalborg
Det er ikke muligt af være til stede ved åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgivere og eventuelle underleverandører (hvis relevant for underleverandører) skal udfylde ESPD-dokumentet elektronisk i udbudssystemet.
Der gøres opmærksom på, at ordregiver ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde har valgt at gøre brug af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det følgende benævnt ”Lov om Klagenævnet for Udbud”), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på: www.naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk