Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/5f85603b-6e82-4816-98fc-997573a85622/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/5f85603b-6e82-4816-98fc-997573a85622/homepage
Udbyder
Odense Kommune
Vindere
Valgt firma
(08.01.2021)
HedeDanmark
Viborg
Skovservice og træpleje
Odense Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 35209115
Postadresse: Flakhaven 2
By: Odense C
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Sanda Huskovic
E-mail: sahus@odense.dk
Telefon: +45 21322946
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.odense.dk/
Del II: Genstand
Udbud af skovservice og træpleje
Der er tale om udførelse af følgende opgaver:
- Træpleje og –fældning
- Beskæring langs veje og stier
- Kultur- og bevoksningspleje
- Bekæmpelse af kæmpebjørneklo
- Salg af skovede effekter
- Stormberedskab
- Tilkaldevagt
- Opsyns- og vicevært funktion
- Diverse pleje-og serviceopgaver.
Lokationerne for arbejdets udførelse kan være meget forskelligartet og omfatter både parker, skove, vejarealer, naturarealer, urbane miljøer osv.
Odense Kommune
Der er tale om udførelse af følgende opgaver:
- Træpleje og –fældning
- Beskæring langs veje og stier
- Kultur- og bevoksningspleje
- Bekæmpelse af kæmpebjørneklo
- Salg af skovede effekter
- Stormberedskab
- Tilkaldevagt
- Opsyns- og vicevært funktion
- Diverse pleje-og serviceopgaver.
Lokationerne for arbejdets udførelse kan være meget forskelligartet og omfatter både parker, skove, vejarealer, naturarealer, urbane miljøer osv.
Den grønne service i Odense Kommune er inddelt i forskellige entrepriser. Foruden denne aftale, forefindes der en kirkegårds-, vandløbs-, boldbane- og en række geografisk opdelte parkentrepriser, som varetages af andre private leverandører. Nærværende udbud omfatter ikke arbejder på kirkegårde, boldbaner eller i vandløb. Derimod omfatter rammeaftalen arbejder i de kommunale parker mv., men ikke gartnerisk opgaver som græspleje, hækklipning, lugning, formklipning af træer, belægningsarbejde m.m. Alt parkinventar som f.eks. borde/bænke, skraldespande, skilte m.m. varetages ligeledes i parkentrepriserne.
Desuden er etablering og renovering af stier heller ikke omfattet af nærværende udbud.
Ordregiver vil i dette udbud stille krav om opfyldelse af alle de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudsloven. Der henvises i øvrigt til udbudsbetingelsernes punkt 9.1.
Den af ordregiver i punkt II.2.6) oplyste anslåede værdi er udelukkende ordregivers bedste estimat på udbudstidspunktet, og kan således ændres i både op- og nedadgående retning under rammeaftalens løbetid.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal angive sin årlige omsætning i de seneste 3 disponible regnskabsår. Dette gøres i ESPD’et i Ethics.
Såfremt tilbudsgiver er nystartet og derfor ikke har 3 disponible regnskaber, skal tilbudsgiver oplyse den årlige omsætning fra de disponible regnskaber tilbudsgiver måtte have, fx seneste 2 eller 1 disponibelt regnskabsår. Har tilbudsgiver slet ingen disponible regnskaber, kan tilbudsgiver dokumentere sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som ordregiver vurderer passende.
Der stilles følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
- Tilbudsgivers omsætning skal i det seneste disponible regnskabsår eller som gennemsnitlige i de 3 seneste regnskabsår udgøre minimum 6 mio. DKK inden for aftalens område.
Ved aftalens område forstås arbejder indenfor skovbruget herunder opgaver med træfældning- og beskæring.
Kan tilbudsgiver ikke selv opfylde mindstekravet kan man eventuel afgive tilbud som konsortium og/eller ved at basere sig på andres økonomiske formåen, se pkt. 9.4 og 9.5 i udbudsbetingelserne.
Tilbudsgiver skal angive sin årlige omsætning i de seneste 3 disponible regnskabsår. Dette gøres i ESPD’et i Ethics.
Såfremt tilbudsgiver er nystartet og derfor ikke har 3 disponible regnskaber, skal tilbudsgiver oplyse den årlige omsætning fra de disponible regnskaber tilbudsgiver måtte have, fx seneste 2 eller 1 disponibelt regnskabsår. Har tilbudsgiver slet ingen disponible regnskaber, kan tilbudsgiver dokumentere sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som ordregiver vurderer passende.
Der stilles følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:
- Tilbudsgivers omsætning skal i det seneste disponible regnskabsår eller som gennemsnitlige i de 3 seneste regnskabsår udgøre minimum 6 mio. DKK inden for aftalens område.
Ved aftalens område forstås arbejder indenfor skovbruget herunder opgaver med træfældning- og beskæring.
Kan tilbudsgiver ikke selv opfylde mindstekravet kan man eventuel afgive tilbud som konsortium og/eller ved at basere sig på andres økonomiske formåen, se pkt. 9.4 og 9.5 i udbudsbetingelserne.
Tilbudsgiver skal angive 3 sammenlignelige referencer. Dette gøres i ESPD’et i Ethics. Angives der flere end 3 referencer, vil ordregiver alene tage udgangspunkt i de 3 første af de af tilbudsgiver anførte referencer i Ethics.
Sammenlignelige referencer indebærer, at referencerne skal ligge indenfor skovservice og træpleje, og mindst omfatte følgende opgavetyper:
- Træfældning
- Træpleje
- Bevoksningspleje.
Bemærk at hvis tilbudsgiver udgør et konsortium eller baserer sig på andres tekniske formåen, jf. pkt. 9.4 og 9.5, må der samlet angives 3 referencer.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til tilbudsgivers teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
1) Tilbudsgiver skal kunne påvise 3 referencer som opfylder følgende krav:
- Referencerne skal vedrøre opgaver af samme art, som den udbudte aftale.
- Hver enkelt reference skal have en omsætning på minimum 1 mio. DKK pr. år.
- Referencerne må ikke være mere end 3 år gamle. Dette betyder, at referencens slut-tidspunkt ikke må være fra før d. 18. november 2017.
- Det er et krav at tilbudsgiver selv har udført arbejdet. Såfremt tilbudsgiver ikke selv har udført arbejdet, skal denne støtte sig på evt. underleverandørers referencer, jf. pkt. 9.5.
- Referencerne skal vedrøre løbende samarbejder, f.eks. en flerårig kontrakt/rammeaftale og således ikke enkeltstående arbejder.
- Referencerne skal have været i drift i minimum 6 måneder. Dette betyder, at referencens starttidspunkt ikke må være efter d. 18. maj 2020.
Det er vigtigt, at tilbudsgiver afgiver så præcise oplysninger som muligt, og laver en fyldestgørende beskrivelse af referencerne, så det er klart, hvad det pågældende arbejde er. Ordregiver forbeholder sig retten til at rette henvendelse til de anførte referencer, hvorfor der skal oplyses navn og telefonnummer på en kontaktperson.
Tilbudsgiver skal angive 3 sammenlignelige referencer. Dette gøres i ESPD’et i Ethics. Angives der flere end 3 referencer, vil ordregiver alene tage udgangspunkt i de 3 første af de af tilbudsgiver anførte referencer i Ethics.
Sammenlignelige referencer indebærer, at referencerne skal ligge indenfor skovservice og træpleje, og mindst omfatte følgende opgavetyper:
- Træfældning
- Træpleje
- Bevoksningspleje.
Bemærk at hvis tilbudsgiver udgør et konsortium eller baserer sig på andres tekniske formåen, jf. pkt. 9.4 og 9.5, må der samlet angives 3 referencer.
Tilbudsgiver skal opfylde følgende mindstekrav til tilbudsgivers teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens § 143:
1) Tilbudsgiver skal kunne påvise 3 referencer som opfylder følgende krav:
- Referencerne skal vedrøre opgaver af samme art, som den udbudte aftale.
- Hver enkelt reference skal have en omsætning på minimum 1 mio. DKK pr. år.
- Referencerne må ikke være mere end 3 år gamle. Dette betyder, at referencens slut-tidspunkt ikke må være fra før d. 18. november 2017.
- Det er et krav at tilbudsgiver selv har udført arbejdet. Såfremt tilbudsgiver ikke selv har udført arbejdet, skal denne støtte sig på evt. underleverandørers referencer, jf. pkt. 9.5.
- Referencerne skal vedrøre løbende samarbejder, f.eks. en flerårig kontrakt/rammeaftale og således ikke enkeltstående arbejder.
- Referencerne skal have været i drift i minimum 6 måneder. Dette betyder, at referencens starttidspunkt ikke må være efter d. 18. maj 2020.
Det er vigtigt, at tilbudsgiver afgiver så præcise oplysninger som muligt, og laver en fyldestgørende beskrivelse af referencerne, så det er klart, hvad det pågældende arbejde er. Ordregiver forbeholder sig retten til at rette henvendelse til de anførte referencer, hvorfor der skal oplyses navn og telefonnummer på en kontaktperson.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk