Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/157bc23a-c8cb-4acf-8926-b5bf8aaa8b4b/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/157bc23a-c8cb-4acf-8926-b5bf8aaa8b4b/homepage
Udbyder
Guldborgsund Spildevand A/S
Vindere
Valgt firma
(28.12.2020)
FKSSlamson A/S
Teknikvej 36
5260 Odense
Udbud af tømning af bundfældningstanke
Guldborgsund Spildevand A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 32559824
Postadresse: Gaabensevej 116
By: Nykøbing F
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4800
Land: Danmark
Kontaktperson: Mads Olsen
E-mail: Mpo@horten.dk
Telefon: +45 52344190
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/157bc23a-c8cb-4acf-8926-b5bf8aaa8b4b/homepage
Del II: Genstand
Udbud af tømning af bundfældningstanke
Guldborgsund Spildevand A/S (herefter "Ordregiver") gennemfører dette udbud for at identificere den virksomhed (herefter "Leverandøren"), som skal varetage:
i) tømning af bundfældningstanke (septiktanke, trixtanke og lignende) i Guldborgsund Kommune, samt
ii) administration af tømningsordningen.
Den udbudte kontrakt omfatter årlig tømning af ca. 3 524 tanke, der geografisk opdeles efter kommunegrænserne fra de tidligere kommuner Nykøbing F., Nørre Alslev, Nysted, Sakskøbing, Stubbekøbing og Sydfalster, dvs. de 6 oplande, se arbejdsbeskrivelsens afsnit 2.
Guldborgsund Kommune
Guldborgsund Spildevand A/S (herefter "Ordregiver") gennemfører dette udbud for at identificere den virksomhed (herefter "Leverandøren"), som skal varetage:
i) tømning af bundfældningstanke (septiktanke, trixtanke og lignende) i Guldborgsund Kommune, samt
ii) administration af tømningsordningen.
Den udbudte kontrakt omfatter årlig tømning af ca. 3 524 tanke, der geografisk opdeles efter kommunegrænserne fra de tidligere kommuner Nykøbing F., Nørre Alslev, Nysted, Sakskøbing, Stubbekøbing og Sydfalster, dvs. de 6 oplande, se arbejdsbeskrivelsens afsnit 2.
Dokumentet "Arbejdsbeskrivelse" med bilag indeholder en udførlig beskrivelse af de opgaver, som er omfattet af den udbudte kontrakt.
Ordregiver har i henhold til udbudslovens § 49, stk. 2, overvejet en opdeling i delkontrakter, men har vurderet, at der vil være en række vanskelige og økonomisk fordyrende grænseflader forbundet med en opdeling af kontrakten.
Ordregiver kan forlænge kontraktens løbetid med 3 gange 24 måneder. Den maksimale kontraktperiode er således otte (8) år.
Ordregiver kan forlænge kontraktens løbetid med 3 gange 24 måneder. Den maksimale kontraktperiode er således otte (8) år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
For de seneste 3 afsluttede regnskabsår skal tilbudsgiver i ESPD'et give oplysninger om følgende:
- Tilbudsgivers soliditetsgrad for hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår, jf. ESPD'-et, pkt. IV.B.
- Årsomsætningen for hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår, jf. jf. ESPD'et, pkt. IV.B.
Bemærk: Er tilbudsgiver et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet (fx underleverandører) til brug for opfyldelse af mindstekravene, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/underleverandøren.
Dokumentation: Den tilbudsgiver, der står til at få tildelt kontrakten, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende tilbudsgivers seneste godkendte årsregnskab eller revisorpåtegnet erklæring om de efterspurgte økonomiske nøgletal, medmindre oplysningerne er frit tilgængelige for Ordregiver.
For tilbudsgivere, som baserer sig på andre enheders kapacitet til brug for opfyldelse af mindstekravene, gælder endvidere, at tilbudsgiver som en del af dokumentationen skal fremlægge en støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren. Hvis en tilbudsgiver beror sig på andre enheders økonomiske og finansielle kapacitet, jf. foranstående, skal denne enhed påtage sig solidarisk at hæfte for tilbudsgivers forpligtelser under den udbudte kontrakt.
Tilbudsgiverne skal opfylde følgende mindstekrav:
1) Soliditetsgrad på minimum 10 % i hvert af de 3 seneste afsluttede regnskabsår. Soliditetsgraden beregnes som: Soliditetsgrad = 100 x egenkapital/aktiver.
2) En årsomsætning på minimum 10 mio. DKK excl. moms i hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Med "afsluttede regnskabsår" menes regnskabsår for hvilke der foreligger et godkendt årsregnskab.
Tilbudsgiver skal i ESPD'et give oplysninger om følgende:
— Referencer med oplysning om tilbudsgivers betydeligste erfaring med tilsvarende arbejder/ydelser udført inden for de seneste 3 år, jf. ESPD'et, pkt. IV.C. Referencerne bør indeholde: Modtager af arbejdet/ydelsen (kontaktoplysninger på kontaktperson), tidspunkt for opgavens udførelse og beskrivelse af projektets art og omfang.
Bemærk: Er tilbudsgiver et konsortium/lignende sammenslutning, eller baserer tilbudsgiver sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet (fx underleverandører) til brug for opfyldelse af mindstekravene, skal der indgives særskilt ESPD for hver deltager i konsortiet/sammenslutningen/underleverandøren.
Dokumentation: Den referenceliste, som skal indeholdes i ESPD'et, se ovenfor, anses af Ordregiver for at være den endelige dokumentation for tilbudsgivers faglige og tekniske kapacitet.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders kapacitet, jf. foranstående, vil tilbudsgiver som en del af dokumentationen blive bedt om at fremlægge støtteerklæring eller tilsvarende dokumentation, som godtgør, at den pågældende enhed er juridisk forpligtet over for tilbudsgiveren.
Tilbudsgiverne skal opfylde følgende mindstekrav:
— Tilbudsgiver skal have udført mindst 3 tilsvarende opgaver indenfor de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen.
Med "udført" menes, at opgaven er opstartet, udført og/eller afsluttet inden for det beskrevne tidsrum. Tilbudsgiver kan i beskrivelsen af referenceopgaven alene medtage den del af opgaven, som faktisk er leveret inden for den tidsmæssige afgrænsning.
Med "tilsvarende opgaver" menes opgaver, der omfatter både tømning af bundfældnings-tanke og administration af tømningsordning(er).
Kontrakten indeholder en klausul om beskæftigelse af medarbejdere fra særlige grupper, en arbejdsklausul og et krav om sikkerhedsstillelse.
Del IV: Procedure
Tilbudsgiverne kan ikke overvære åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Følgende punkter i ESPD'et skal udfyldes:
Del III: (alle punkter):
A: Grunde vedrørende straffedomme
B: Grunde, der vedrører skatter, afgifter eller bidrag til sociale sikringsordninger
C: Grunde, der vedrører insolvens, interessekonflikter eller forsømmelse i forbindelse med udøvelsen af erhvervet.
Bemærk: Tilbudsgivere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens § § 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre tilbudsgiver fremlægger dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Tilsvarende vil tilbudsgivere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, nr. 1-6, blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre tilbudsgiver fremlægger dokumentation for, at tilbudsgiveren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Dokumentation: Den tilbudsgiver, der står til at blive tildelt kontrakten, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at tilbudsgiveren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde.
Ordregiver vil acceptere serviceattester, som er udstedt efter 1. oktober 2020.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
1) Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
2) Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk