Fakta om udbudet
Udbyder
Forsvarsministeriet Materiel og indkøbsstyrelse (FMI)
Vindere
(28.10.2020)
BLUNOX A/S
Frydenlundsvej 30
2950 Vedbæk
Service og vedligehold af FMI's Selective Catalytic Reduction (SCR) systemer
Forsvarsministeriet Materiel og indkøbsstyrelse (FMI)
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 16-28-71-80
Postadresse: Lautrupbjerg 1-5
By: Ballerup
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: Stefan Uhl Detlefsen
E-mail: fmi-sd-acs12@mil.dk
Telefon: +45 72814270
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.fmi.dk
Del II: Genstand
Service og vedligehold af FMI's Selective Catalytic Reduction (SCR) systemer
FMI ønsker at tildele BLUNOX A/S en 7-årig og dermed længerevarende rammeaftale omhandlende service og vedligehold af Forsvarets Digital Airless Multipoint SCR system (Selective Catalytic Reduction), der er installeret på 6 af Forsvarets skibe af Diana-klassen.
Danmark
Der henvises til beskrivelsen i II.1.4).
Del IV: Procedure
- Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
- manglende konkurrence af tekniske årsager
FMI ønsker at indgå en 7-årig rammeaftale om service (reparation, support, reservedele, vedligehold og undervisning) på FMI's SCR-anlæg fra BLUNOX A/S på 6 skibe af Diana-klassen. Efter FMI's vurdering kan disse ydelser kun anskaffes fra BLUNOX A/S på grund af manglende konkurrence af tekniske årsager. Dette skyldes ekstraordinære tekniske vanskeligheder forbundet med at levere service og vedligehold på FMI's nuværende SCR-anlæg, hvilket kræver en særlig teknisk indsigt, der ikke er mulig uden kendskab til baggrundssoftwaren og algoritmerne heri. FMI har tidligere udbudt opgaven samt offentliggjort en Request For Information for at undersøge markedet. I begge tilfælde har det kun været BLUNOX A/S der har svaret. FMI vurderer således, at der ikke er andre leverandører på markedet, der kan eller vil levere service til FMI's BLUNOX SCR-anlæg. Den længerevarende rammeaftale forventes at dække den resterende levetid på SCR-anlæggene hvilket er anslået til 7 år.
FMI vurderer derudover at der ikke findes et rimeligt alternativ, og at den manglende konkurrece ikke er et resultet af en kunstig indskrænkning af udbudsvilkårene. FMI vurderer derfor, at betingelserne i udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2 samt § 80, stk. 4 for at avende udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse, er opfyldt.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
CVR-nummer: 15669446
Postadresse: Frydenlundsvej 30
By: Vedbæk
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 2950
Land: Danmark
E-mail: info@blunox.com
Telefon: +45 44228300
Del VI: Supplerende oplysninger
Datoen angivet i bekendtgørelsens pkt. V.2.1) er datoen for beslutningen om at tildele kontrakten direkte og ikke datoen for kontraktens indgåelse. Kontrakten vil ikke blive indgået/underskrevet, før udløbet af en periode på 10 dage fra offentliggørelse af denne bekendtgørelse, jf. yderligere pkt. VI.4.3).
Værdien angivet i punkt II.1.7) og V.2.4) er den estimerede værdi af rammeaftalen og er således ikke udtryk for rammeaftalens endelige værdi, ligesom FMI ikke herved har forpligtet sig til at foretage anskaffelser svarende til denne værdi.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til klagenævnslovens § 7, stk. 2, (lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på retsinformation.dk) skal klage indgives til Klagenævnet for Udbud inden følgende klagefrister:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter de ndag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i stasndstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begøres opsættende virkning, jf. 12, stk. 1.
Kontaktoplysning til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.4.1).
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk