Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://permalink.mercell.com/141876080.aspx
Udbyder
Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Vindere
Valgt firma
(27.01.2021)
OKNygaard A/S
Rosbjergvej 5
8220 Brabrand
Genudbud af drift og pleje af Brønshøj Kirkegård
Københavns Kommune - Teknik- og Miljøforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 64942212
Postadresse: Njalsgade 17
By: København s
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontaktperson: Dorthe A Dornonville de la Cour
E-mail: m15s@kk.dk
Telefon: +45 23392485
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/141876080.aspx
Del II: Genstand
Genudbud af drift og pleje af Brønshøj Kirkegård
Københavns Kommune genudbyder hermed drift og pleje af Brønshøj Kirkegård.
Eneste ændring fra forrige udbud er at der er ændret i krav til referencer, så der nu skal kunne påvises mindst en reference for erfaring med kirkegårdsdrift.
Kontrakten træder i kraft den 1. april 2021.
Dk01
Københavns Kommune udbyder hermed drift og pleje af Brønshøj Kirkegård.
Dette indbefatter både den grønne drift og pleje, samt renholdsopgaven. Der indgår ikke toiletrengøring i dette udbud.
Der vil ikke bliver overdraget personale og der bliver ikke afgivet internt bud.
2 x 1 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumskrav for at være økonomisk egnet til at opfylde kontrakten:
— Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring skal have en dækningssum pr. forsikringsår på minimum 10 mio. DKK.
— Tilbudsgivers gennemsnitlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår eller tilbudsgivers omsætning i det seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum 4,6 mio. DKK (ekskl. moms).
— Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på mindst 15 % i gennemsnit se seneste 3 disponible regnskabsår.
— Tilbudsgiver skal have en likviditetsgrad på minimum 90 % i gennemsnit se seneste 3 disponible regnskabsår.
— Tilbudsgivers erhvervsansvarsforsikring skal have en dækningssum pr. forsikringsår på minimum 10 mio. DKK.
— Tilbudsgivers gennemsnitlige omsætning i de 3 seneste disponible regnskabsår eller tilbudsgivers omsætning i det seneste disponible regnskabsår skal udgøre minimum 4,6 mio. DKK (ekskl. moms).
— Tilbudsgiver skal have en soliditetsgrad på mindst 15 % i gennemsnit se seneste 3 disponible regnskabsår.
— Tilbudsgiver skal have en likviditetsgrad på minimum 90 % i gennemsnit se seneste 3 disponible regnskabsår.
— Leverandøren skal dokumentere, at de inden for de sidste 3 år mindst har leveret samme type tjenesteydelse (dvs. pasning og pleje af kirkegård) hos minimum en ordregiver (men gerne flere). Kontrakten skal opgives med årsværdi samt beskrivelse af hvilken type opgave der blev leveret. Samtidig skal ordregiver oplyses om de pågældende kontraktens størrelse, tidsrummet for kontraktens løbetids, samt kontaktperson hos den pågældende ordregiver, leveringer af varer eller tjenesteydelser, der er udført inden for de seneste 3 år, og som har lighed med kontraktens genstand.
Miljøledelse/Miljøcertificering:
- Københavns Kommune er ISO 14001 certificeret og er derfor forpligtet til at sikre at Kommunens leverandører også arbejder proaktivt med at reducere miljøbelastningen af sine aktiviteter. Leverandøren skal kunne dokumentere at der arbejdes med systematisk miljøarbejde skal ske på en af følgende 2 måder:
- Ved at leverandøren fremsender dokumentation for at de selv er ISO 14001 certificeret eller certificeret efter tilsvarende standard. Kravet skal dokumenteres ved fremsendelse af gyldigt certifikat og løbende genfremsendelse af fornyet certifikat, hvis der sker re-certificering i kontraktperioden. Mistes certifikatet skal tilsynet (er det ikke kommunens kontraktansvarlige der skal orienteres) straks orienteres. Mistet certifikat kan danne grundlag for ophævelse af kontrakten.
Såfremt leverandøren ikke er ISO 14001 certificeret, skal der fremsendes dokumentation for at virksomheden arbejder systematisk med miljø. Dette gøres ved at leverandøren - i forbindelse med afgivelse af tilbud - tilkendegiver hvordan de arbejder proaktivt med miljø.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
1) Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
2) Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
3) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk