23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 217-531553
Offentliggjort
06.11.2020
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Københavns Universitet

Vindere

EHFF-projekt om udsætning af pighvarre til bekæmpelse af sortmundet kutling

(25.06.2021)
Aquamind A/S
Gersonsvej 7A, 2tv
2900 Hellerup

EHFF-projekt om udsætning af pighvarre til bekæmpelse af sortmundet kutling


Københavns Universitet

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Københavns Universitet
CVR-nummer: 29979812
Postadresse: Nørregade 10
By: København K
NUTS-kode: DK012 Københavns omegn
Postnummer: 1165
Land: Danmark
Kontaktperson: Kristian Jensen
E-mail: kdj@adm.ku.dk
Telefon: +45 35831885
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ku.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/166597
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=285246&B=KU
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=285246&B=KU
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Uddannelse

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

EHFF-projekt om udsætning af pighvarre til bekæmpelse af sortmundet kutling

Sagsnr.: 510-0001/20-5290
II.1.2) Hoved-CPV-kode
73112000 Havforskning
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Konsulentbistand til et projekt støttet af Den Europæiske Hav- og Fiskerifond (EHFF) om opdræt og udsætning af pighvarre til bekæmpelse af den invasive sortmundede kutling.

Der skal identificeres områder, hvor problemet med sortmundet kutling er størst, således at udsætningen af pighvarreyngel kan målrettes, hvor udsætningerne vil være mest effektive.

Der lokaliseres områder, der er gunstige/ugunstige for udsætninger af pighvarrer.

Konsulenten skal bistå lokale fiskere med indfangning/håndtering af moderfisk. Fiskeriet foregår fra Køge og Klintholm. Der skal indsamles 50 stk. moderfisk fra hver lokalitet for at undgå indavl. De pighvarrer, der fanges er ikke gydemodne, hvorfor de efterfølgende opbevares i hyttefad/indhegning til yderligere modning. Der vil ligeledes blive landet pighvarrer omkring juni måned, hvor arten gyder naturligt.

Der skal laves en evaluering af resultaterne, samt en afrapportering af disse. Der skal også produceres en youtube film af ca. 10 min.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 2 000 400.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
73210000 Konsulentvirksomhed inden for forskning
77700000 Virksomhed i forbindelse med fiskeri
90712300 Planlægning af bevarelsesstrategi for havområder
98361000 Vandbundne, maritime tjenester
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Hovedudførelsessted:

Guldborgsund

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Dette udbud omhandler erhvervelse af konsulentbistand til et projekt støttet af Den Europæiske Hav- og Fiskerifond (EHFF) om opdræt og udsætning af pighvarre til bekæmpelse af den invasive sortmundede kutling.

Der skal identificeres områder, hvor problemet med sortmundet kutling er størst, således at udsætningen af pighvarreyngel kan målrettes de lokaliteter, hvor udsætningerne vil være mest effektive. Endvidere skal der lokaliseres områder, der er gunstige/ugunstige for udsætninger af pighvarrer. Dette arbejde forventes igangsat primo 2021.

Konsulenten skal ligeledes bistå lokale fiskere med indfangning/håndtering af levende moderfisk. Fiskeriet foregår fra Køge og Klintholm. Der skal indsamles 50 stk. moderfisk fra hver af de 2 lokaliteter for at undgå indavl. Moderfiskene er essentielle for projektet, så derfor vil fiskerne påbegynde fiskeriet, så snart projektet igangsættes (planlagt til forår/forsommer 2021). De pighvarrer, der fanges på dette tidspunkt (april-maj), er ikke fuldt gydemodne, hvorfor de efterfølgende opbevares i hyttefad/indhegning til yderligere modning. Der vil ligeledes blive landet pighvarrer omkring juni måned, hvor arten gyder naturligt. Herved kan de stryges direkte ved ankomst til kajen.

Ydermere skal der foretages en evaluering af resultaterne, samt en afrapportering af disse. I denne forbindelse skal der også produceres en youtube film af ca. 10 minutters varighed.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 000 400.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse
Krav om at anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre kontrakten

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 02/12/2020
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 17/05/2021
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 02/12/2020
Tidspunkt: 23:59

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk) gælder følgende frister for indgivelse af klage angående udbud omfattet af udbudslovens afsnit III:

Klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på:

https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/vejledning/

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence-og Forbrugerstyrelsen (The Danish Competition and Consumer Authority)
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
02/11/2020

Send til en kollega

0.062