Fakta om udbudet
Udbyder
Miljøstyrelsen
Vindere
(10.10.2015)
AgroTech A/S
Agro Food Park 15
8200 Aarhus N
Projektet »Madspildsjægerne«.
Miljøstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
Miljøstyrelsen
Strandgade 29
Kontaktpunkt(er): Miljøstyrelsen
Att: Lone Lykke Nielsen
1401 København K
DANMARK
Telefon: +45 72544000
Mailadresse: lln@mst.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.mst.dk
Elektronisk adgang til oplysninger: http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 12: Arkitektvirksomhed, rådgivende ingeniørvirksomhed og integreret ingeniørvirksomhed, byplanlægning og landskabsarkitektur, hermed beslægtet teknisk-videnskabelig konsulentvirksomhed, teknisk prøvning og analyse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Danmark.
NUTS-kode DK0
Rammeaftalens varighed
Varighed i måneder: 071800000
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Såfremt flere økonomiske aktører sammen afgiver fælles tilbud som et konsortium, skal de juridiske personer hver især angives klart og entydigt, og der skal derudover angives en fælles befuldmægtiget, som ordregiver med bindende virkning for konsortiet kan indgå aftale med.
Deltagerne hæfter solidarisk. Såfremt et konsortium får tildelt kontrakten, skal hvert medlem af konsortiet afgive skriftlig erklæring om solidarisk hæftelse for kontraktens opfyldelse.
Underskreven tro og love-erklæring på, at ansøger ikke er dømt for 1 eller flere af de former for kriminalitet, der er nævnt i udbudsdirektivets artikel 4, stk. 1, eller som er omfattet af et eller flere af de forhold, der er nævnt i udbudsdirektivets artikel 45, stk. 2, litra a-c.
Ved sammenslutninger af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
2. Dokumentation for, at tilbudsgiver har eller kan få den for kontrakten relevante erhvervsansvarsforsikring. Dokumentationen skal være i form af enten kopi af forsikringspolice, forsikringsbevis indeholdende dækningsområde samt dækningssummer udstedt af forsikringsselskab eller tilsagn fra anerkendt forsikringsselskab om tegning af erhvervsansvarsforsikring. Tilsagnet skal være gældende fra underskrivelse af kontrakten.
Dokumentation for den for kontrakten relevante erhvervsansvarsforsikring skal fremlægges af den vindende tilbudsgiver umiddelbart inden kontraktens underskrivelse.
Såfremt tilbudsgiver ikke kan fremlægge den krævede dokumentation, skal tilbudsgiver søge sin økonomiske og finansielle egnethed godtgjort på anden vis ved at fremsende dertil egnede dokumenter. Tilbudsgiver skal i givet fald henvise til det forhold, som tilbudsgiver påberåber sig som gyldig grund for ikke at fremlægge det efterspurgte materiale.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Som minimum skal virksomhedens gennemsnitlige årlige omsætning de seneste 3 regnskabsår være 1 500 000 DKK om året.
1. Virksomhedens referencer. Der skal vedlægges maks. 5 referencer for projekter, som tilbudsgiver har udført inden for det udbudte område om rådgivning af personale i storkøkkener de seneste 3 år regnet fra datoen for offentliggørelsen af udbudsbekendtgørelsen, jf. bilag 3.
Referencelisten skal indeholde følgende oplysninger:
— Kort beskrivelse af projektet samt projektets relevans i forhold til det udbudte projekt
— kontaktperson hos den virksomhed/offentlige institution som projektet er udført for
— kontraktperiode og
— kontraktværdi.
2. Beskrivelse af tilbudsgivers organisation, antal ansatte, faglige kvalifikationer for de ansatte (ikke CV'er.)
3. Beskrivelse af hvilke foranstaltninger tilbudsgiver har truffet til sikring af kvaliteten.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Minimum 2 referencer skal direkte omhandle projekter om reduktion af madspild i storkøkkener.
Del IV: Procedure
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej
Del VI: Supplerende oplysninger
Internetadresse(r):
Elektronisk indsendelse af bud og ansøgninger om deltagelse: Nej.
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
Klage over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at en klage indgives til klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klagen tillige angive, om hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet under punkt VI.4.1).
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk