Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://permalink.mercell.com/142232045.aspx
Udbyder
Vejen Kommune
Vindere
Valgt firma
(14.04.2021)
Forstas A/S
Karetmagervej 23
7100 Vejle
Ukrudtsbekæmpelse
Vejen Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189838
Postadresse: Rådhuspassagen 3
By: Vejen
NUTS-kode: DK DANMARK
Postnummer: 6600
Land: Danmark
Kontaktperson: Mai Sloth
E-mail: misl@niras.dk
Telefon: +45 26631459
Fax: +45 79960511
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/142232045.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.vejenkom.dk/
Del II: Genstand
Ukrudtsbekæmpelse
Udbuddet vedrører ukrudtsbekæmpelse for Vejen Kommune.
Vejen Kommune ønsker at indgå en femårig kontrakt vedr. løbende ukrudtsbekæmpelse i Vejen Kommune.
Opgaven omfatter ukrudtsbekæmpelse af offentlige veje, offentlige stier, parkeringsarealer, midterheller, helleanlæg, stier og belægninger i kommunens grønne områder samt ved institutioner mv. i Vejen kommune.
Kontrakten vil blive indgået som en løbende kontrakt. Vejen Kommune garanterer ikke omsætning vedr. bestillingsopgaver, ligesom omfanget af standardopgaver kan tilpasses i kontraktens løbetid.
Det udbudte arbejde er mere detaljeret beskrevet i udbudsmaterialet.
Vejen Kommune
Udbuddet vedrører ukrudtsbekæmpelse for Vejen Kommune.
Vejen Kommune ønsker at indgå en femårig kontrakt vedr. løbende ukrudtsbekæmpelse i Vejen Kommune.
Opgaven omfatter ukrudtsbekæmpelse af offentlige veje, offentlige stier, parkeringsarealer, midterheller, helleanlæg, stier og belægninger i kommunens grønne områder samt ved institutioner mv. i Vejen kommune.
Kontrakten vil blive indgået som en løbende kontrakt. Vejen Kommune garanterer ikke omsætning vedr. bestillingsopgaver, ligesom omfanget af standardopgaver kan tilpasses i kontraktens løbetid.
Det udbudte arbejde er mere detaljeret beskrevet i udbudsmaterialet.
En række af de omfattede opgaver er såkaldte bestillingsopgaver, som kun skal udføres, hvis ordregiver bestiller den konkrete opgave.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver må ikke være omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 - 3 og § 136. I modsat fald er Vejle Spildevand forpligtet til at udelukke tilbudsgiver, jf. dog § 135, stk. 4 og 5.
I forhold til de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137, må tilbudsgiver yderligere ikke være omfattet af nr. 2 vedr. konkurs samt nr. 7 vedr. ubetalt, forfalden gæld til det offentlige på under 100 000 DKK.
Tilbudsgiver bedes angive følgende regnskabsoplysninger for de 3 seneste disponible regnskabsår, under hensyntagen til, hvornår tilbudsgiver blev etableret eller startede sin virksomhed:
— Årlig omsætning,
— Egenkapital.
Årlig omsætning: Mindstekrav: Tilbudsgivers årlige omsætning skal i hvert regnskabsår være mindst 7 mio. DKK.
Egenkapital: Mindstekrav: Tilbudsgivers egenkapital skal i hvert regnskabsår være mindst 7 mio. DKK.
Tilbudsgiver bedes angive sine op til 5 mest betydelige sammenlignelige referencer udført inden for de seneste 3 år. Med sammenlignelige forstås referencer fra rammeaftaler eller løbende kontrakter vedr. ukrudtsbekæmpelse, hvor der er udført mindst 9 måneders arbejde inden for de seneste 3 år regnet baglæns fra tilbudsfristen.
Referencerne skal indeholde oplysninger om modtager, beskrivelse af omfanget, kontraktværdi samt kontraktperiode.
Tilbudsgiver skal vedlægge mindst 2 sammenlignelige referencer
De sammenlignelige referencer skal hver have en værdi på minimum 700 000 DKK ekskl. moms årligt.
ABService 2003 regulerer aftaleforholdet med de fravigelser og tilføjelser, som følger af kontrakten og det øvrige udbudsmateriale.
Kontrakten indeholde bestemmelser, som regulerer aftaleforholdet; bl.a. en løn- og ansættelsesklausul og bodsbestemmelser.
Del IV: Procedure
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
2. halvår 2025.
Den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten, skal dokumentere oplysningerne om udelukkelse og formåen, jf. udbudsloven § 159, stk. 2 og § 151, stk. 2.
Udelukkelsesgrunde:
Som bevis for, at tilbudsgiver eller visse personer, der er tilknyttet tilbudsgiver, jf. § 135, stk. 2 ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 samt § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 7.
1) Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i § 135, stk. 1.
2) Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunden i § 135, stk. 3.
For så vidt angår danske tilbudsgivere, kan beviset bestå i en serviceattest. Serviceattester udstedes af Erhvervsstyrelsen.
For så vidt angår udenlandske tilbudsgivere vil bygherre i sin henvendelse opliste, hvilken dokumentation som iflg. eCertis kan kræves og som vil anses som fyldestgørende.
Udsteder det land, hvori tilbudsgiver er hjemmehørende, ikke de nævnte certifikater eller dokumenter, eller dækker disse ikke alle de i § 135, stk. 1 og 3 og § 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 7 nævnte tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love i overensstemmelse med udbudslovens § 153, stk. 2.
Dokumentationen må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra tilbudsfristen.
Økonomiske og finansielle mindstekrav:
Som dokumentation for overholdelse af de økonomiske og finansielle mindstekrav skal tilbudsgiver fremlægge revisorattesteret dokumentation (enten årsrapport eller erklæring), som dokumenterer den krævede omsætning og egenkapital.
Faglige og tekniske mindstekrav:
Referencelisten anses som dokumentation i sig selv, og der vil ikke blive efterspurgt yderligere dokumentation som bevis for denne.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
1) Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
2) Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
3) Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstillperioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk