Del I: Ordregivende myndighed
I.1)
Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Ringkøbing-Skjern Kommune
Enghavevej 45
Att: Carl Josephsen
6950 Ringkøbing
DANMARK
Mailadresse: carl.josephsen@rksk.dk
Yderligere oplysninger fås her: NIRAS A/S
Åboulevarden 80
Att: Lone Krogsgaard
8000 Aarhus C
DANMARK
Telefon: +45 29687176
Mailadresse: lkg@niras.dk
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: NIRAS A/S
Åboulevarden 80
Att: Lone Krogsgaard
8000 Aarhus C
DANMARK
Telefon: +45 29687176
Mailadresse: lkg@niras.dk
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: NIRAS A/S
Åboulevarden 80
Att: Lone Krogsgaard
8000 Aarhus C
DANMARK
Telefon: +45 29687176
Mailadresse: lkg@niras.dk
I.2)
Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3)
Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester
I.4)
Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej
Del II: Kontraktens genstand
II.1)
Beskrivelse
II.1.1)
Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Tømning af rendestensbrønde.
II.1.2)
Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Ringkøbing-Skjern Kommune.
NUTS-kode DK041
II.1.3)
Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4)
Oplysninger om rammeaftale
II.1.5)
Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Tømning af rendestensbrønde, sandfang og linjedræn i Ringkøbing-Skjern Kommune.
II.1.6)
CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
II.1.7)
Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8)
Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9)
Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2)
Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)
Samlet mængde eller omfang:
Tømning af 10 000 stk. rendestensbrønde.
II.2.2)
Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Ordregiver har option på forlængelse af kontrakten på samme vilkår 2 x 1 år.
II.2.3)
Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3)
Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Påbegyndelse 1.1.2016. Færdiggørelse 31.12.2019
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)
Kontraktbetingelser
III.1.1)
Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Der er intet krav om sikkerhedsstillelse.
III.1.2)
De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Fremgår af udbudsmaterialet.
III.1.3)
Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt tilbuddet afgives af en sammenslutning af virksomheder (konsortium), påtager de deltagende virksomheder sig solidarisk ansvar og hæfter solidarisk over for Ringkøbing-Skjern Kommune. Endvidere skal de deltagende virksomheder udpege en befuldmægtiget, som Ringkøbing-Skjern Kommune med bindende virkning for sammenslutningen kan indgå aftaler med.
III.1.4)
Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2)
Betingelser for deltagelse
III.2.1)
De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Navn, adresse, CVR-nummer, kontaktperson, e-mail og telefonnr. Tilbudsskabelonens punkt 1.
Tilbudsgiver skal aflevere en udfyldt og underskrevet tro og love erklæring om, i hvilket omfang tilbudsgiver har ubetalt, forfalden gæld til det offentlige (jf. Finansministeriets lovbekendtgørelse nr. 336 af 13.5.1997) samt erklæring om udelukkelsesgrunde. Tilbudsskabelonen punkt 3.
III.2.2)
Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: — Tilbudsgiver skal, for hvert af de 3 forudgående regnskabsår dokumentere sin nettoomsætning. Såfremt tilbudsgiver har eksisteret i kortere tid end 3 år, skal oplysningerne fremlægges for den tid tilbudsgiver har eksisteret. Tilbudsskabelonens punkt 4. Ved tilbud afgivet af sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortier) skal oplysningerne vedlægges for hver deltager i konsortiet.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: Tilbudsgiver skal, for hvert af de 3 forudgående regnskabsår, dokumentere, at denne har haft en årlig omsætning for lignende opgaver på mindst 1 000 000 DKK i hvert af de 3 seneste disponible regnskabsår. Såfremt tilbudsgiver helt eller delvist baserer sig på andre virksomheders økonomiske og finansielle kapacitet og/eller tekniske kapacitet, og tilbudsgiver ikke har dannet et konsortium med disse virksomheder, skal tilbuddet vedlægges en erklæring om, at tilbudsgiver kan råde over virksomhedens ressourcer i forbindelse med opgaveudførelsen. Erklæringen skal være underskrevet af de(n) virksomhed(er), som tilbudsgiver agter at benytte i forbindelse med opgaveudførelsen.
III.2.3)
Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
— Tilbudsgiver skal oplyse referencer for de seneste 3 år. Tilbudsskabelonens punkt 5. Ved tilbud afgivet af sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortier) skal oplysningerne vedlægges for hver deltager i konsortiet.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Tilbudsgiver skal dokumentere erfaring med udførelse af entrepriser indeholdende lignende opgaver inden for de seneste 3 år. Såfremt tilbudsgiver helt eller delvist baserer sig på andre virksomheders økonomiske og finansielle kapacitet og/eller tekniske kapacitet, og tilbudsgiver ikke har dannet et konsortium med disse virksomheder, skal tilbuddet vedlægges en erklæring om, at tilbudsgiver kan råde over virksomhedens ressourcer i forbindelse med opgaveudførelsen. Erklæringen skal være underskrevet af de(n) virksomhed(er), som tilbudsgiver agter at benytte i forbindelse med opgaveudførelsen.
III.2.4)
Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)
Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)
Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2)
Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej
Del IV: Procedure
IV.1)
Type procedure
IV.1.1)
Type procedure
Offentlig
IV.1.2)
Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3)
Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2)
Tildelingskriterier
IV.2.1)
Tildelingskriterier
Laveste pris
IV.2.2)
Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3)
Administrative oplysninger
IV.3.1)
Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
IV.3.2)
Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3)
Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
Skal der betales for dokumenterne?: nej
IV.3.4)
Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
12.10.2015 - 12:00
IV.3.5)
Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6)
Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7)
Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8)
Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)
Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2)
Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3)
Yderligere oplysninger
Udbudsmaterialet kan rekvireres ved henvendelse til udbudsadministrator, Lone Krogsgaard, lkg@niras.dk
VI.4)
Klageprocedurer
VI.4.1)
Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
1780 København V
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095
VI.4.2)
Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Klager over udbud skal indgives inden 45 dage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
Fristen regnes fra dagen efter den dag hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med at klagen indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klagen indgives og om hvorvidt klagen indgives i standstill-perioden.
I de tilfælde hvor klagen ikke indgives i standstill-perioden skal klageren oplyse om hvorvidt der begæres opsættende virkning.
VI.4.3)
Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Telefon: +45 41715000
VI.5)
Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
19.8.2015