Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://app.byggeprojekt.dk/public/1692-Afd_83_Campus_Katrinebjerg
Spørgsmål
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://app.byggeprojekt.dk/public/1692-Afd_83_Campus_Katrinebjerg
Udbyder
Boligkontoret Aarhus, Afd. 83
Vindere
Boligkontoret Aarhus, Afd. 83 – Campus Katrinebjerg. Udbud af totalentreprise.
(24.12.2021)
Rasmus Jakobsen A/S
Arresøvej 41
8240 Risskov
Boligkontoret Aarhus, afd. 83 – Campus Katrinebjerg - ttotalentreprise
Boligkontoret Aarhus, Afd. 83
Udbudsbekendtgørelse
Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 30 96 83 01
Postadresse: Brendstrupgårdsvej 7
By: Aarhus N
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8200
Land: Danmark
Kontaktperson: Erik Frehr
E-mail: ef@bk-aarhus.dk
Telefon: +45 87393904
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.bk-aarhus.dk/forside/
CVR-nummer: 37875538
Postadresse: Libaugade 1, 1.th
By: Aarhus
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8000
Land: Danmark
Kontaktperson: Lisa Gedsø Askanius
E-mail: lisa@bisgaardejsing.dk
Telefon: +45 51517575
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.bisgaardejsing.dk
Del II: Genstand
Boligkontoret Aarhus, afd. 83 – Campus Katrinebjerg. Udbud af totalentreprise
Boligkontoret Århus (BKÅ) ønsker at udbyde opførelsen af et nyt alment boligbyggeri på Katrinebjerg i Aarhus i totalentreprise. Nærværende udbud sker indenfor rammerne af helhedsplanen for Katrinebjerg. Katrinebjerg er et kvarter i bydelen Christiansbjerg, beliggende i det nordlige Aarhus. BKÅ’s bebyggelse omfatter ca. 70 ungdomsboliger bestående af 1-rums boliger, og yderligere ca. 24 familieboliger til unge voksne bestående af 2-,3- og 4-rums boliger – i alt ca. 4 550 m2 støtteberettiget areal, hvor til der kommer kælderarealer m.v.
Med nærværende udbudsbekendtgørelse opfordres interesserede til at anmode om deltagelse i udbuddet.
Katrinebjerg i Aarhus
Dette udbud omfatter totalentrepriseopgaven hvor entreprisen omfatter opførelsen af et nyt alment boligbyggeri på Katrinebjerg i Aarhus i totalentreprise.
BKÅ’s bebyggelse omfatter ca. 70 ungdomsboliger bestående af 1-rums boliger, og yderligere ca. 24 familieboliger til unge voksne bestående af 2-,3- og 4-rums boliger – i alt ca. 4.550 m2 støtteberettiget areal, hvor til der kommer kælderarealer m.v.
Der er ikke konkurrence på tilbudsprisen, som er fastsat til 77 mio. DKK inklusive moms. (omvendt licitation).
Ordregiver vil udvælge 5 ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive tilbud.
Såfremt der modtages flere end 5 konditionsmæssige ansøgninger fra ansøgere, der ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, jf. nedenfor, og som opfylder egnethedskravene, udvælges de 5 ansøgere, som ud fra hensynet til at skabe en optimal konkurrence, vurderes bedst egnede til at løse opgaven.
Ordregiver forventer således at udvælge et felt af ansøgere, som demonstrer erfaring med lignende alment boligbyggeri eller lignende boligbyggeri udført i totalentreprise, og samtidig gerne byggerier der indeholder bæredygtige elementer og/eller certificering indenfor bæredygtighed.
Udvælgelsen vil ske på baggrund af de fremsendte referencer, med vægt på referencernes sammenlignelighed med den udbudte opgave, samt den tekniske kapacitet.
Tilbudsgiver skal opmærksom på, at udbuddet ud over de lovgivningsmæssige, herunder planmæssige, rammer er forbundet med mindstekrav angivet i udbudsbetingelserne.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal oplyse:
- Årsomsætning i de seneste 3 år.
- Egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår
- Soliditetsgrad i det senest afsluttede regnskabsår.
Der stilles følgende minimumskrav til ansøgerens økonomiske og finansielle formåen:
- Ansøgeren skal præstere en årsomsætning på minimum 100 mio. DKK ex. moms i det seneste afsluttede regnskabsår eller som gennemsnit i de 3 seneste afsluttede regnskabsår.
- Ansøgeren skal præstere en egenkapital på minimum 10 mio. DKK ex. moms i det seneste afsluttede regnskabsår.
- Ansøgeren skal præstere en soliditetsgrad på minimum 15 % i det senest afsluttede regnskabsår.
Hvis ansøgeren baserer sin egnethed på en eller flere enheders økonomiske formåen, skal de ovenstående minimumskrav opfyldes af den eller de enheder, som ansøgeren baserer sin egnethed på. Ordregiveren vil i forbindelse med kontraktindgåelsen kræve solidarisk hæftelse, hvis ansøgeren eller tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen.
Hvis ansøgeren består af en gruppe af økonomiske aktører, herunder konsortier og midlertidige sammenslutninger, der deltager i udbuddet sammen, skal de ovenstående krav opfyldes af gruppen som helhed.
Der må maks. oplyses 7 referencer på lignende opgaver/projekter som pt er under udførelse eller hvor udførelsesperioden ligger mx. 5 år tilbage i tiden.
Referencerne bør indeholde en beskrivelse af:
- Opgavens art og omfang
- Kontraktsum (inkl. alle håndværkerudgifter, byggepladsomkostninger, vinterforanstaltninger, rådgiverudgifter m.v.).
- Ansøgerens rolle (hvilket faser ansøger har udført) / funktion og hvem opgaven blev udført for. I den forbindelse forbeholder ordregiver sig retten til at kontakte den angivne kunde.
- Afleveringsår.
Der stilles følgende minimumskrav til ansøgerens tekniske og faglige formåen:
- Ansøger/ansøgerteamet skal kunne påvise referencer (dog maksimalt 4 stk.) vedrørende lignende alment boligbyggeri eller lignende boligbyggeri udført i totalentreprise, og samtidig gerne byggerier der indeholder bæredygtige elementer og DGNB certificering. Referencerne må ikke være ældre end 5 år i forhold til byggeriets afleveringstidspunkt.
- Ansøger/ansøgerteamet skal kunne påvise referencer (dog maksimalt 3 stk.) vedrørende arkitektprojektering af lignende boligbyggeri, og samtidig gerne byggerier der indeholder bæredygtige elementer og/eller certificering indenfor bæredygtighed. Referencerne må ikke være ældre end 5 år i forhold til byggeriets afleveringstidspunkt.
- Ansøger/ansøgerteamet skal kunne påvise referencer (dog maksimalt 2 stk.) vedrørende ingeniørprojektering af lignende boligbyggeri, og samtidig gerne byggerier der indeholder bæredygtige elementer og/eller certificering indenfor bæredygtighed. Referencerne må ikke være ældre end 5 år i forhold til byggeriets afleveringstidspunkt.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet og al information i prækvalifikationsperioden vil kunne findes på https://app.byggeprojekt.dk/public/1692-Afd_83_Campus_Katrinebjerg
Der henvises til udbudsbetingelserne for nærmere oplysninger om proceduren for afgivelse af ansøgning.
Spørgsmål i prækvalifikationsperioden skal fremsættes senest den 7. marts 2021. Svar på spørgsmål vil blive offentliggjort senest den 8. marts 2021 på udbudsportalen, hvor det øvrige udbudsmateriale forefindes. I øvrigt henvises til udbudsmaterialet.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill- perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 4171500
Internetadresse: http://www.kfst.dk