23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 038-095162
Offentliggjort
24.02.2021
Udbudstype
Offentligt udbud

Indlevering af tilbud

Til
23.03.2021 Kl. 10:00

Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=293764&B=DK_UDBUD

Udbyder

Region Midtjylland

Vindere

Udbud af bygherrerådgivning i forbindelse med udførsel af afværge på depotet ved Høfde 42

(11.02.2022)
COWI A/S
Parallelvej 2
2800 Kongens Lyngby

Bygherrerådgivning i forbindelse med afværge på depotet ved Høfde 42


Region Midtjylland

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Midtjylland
CVR-nummer: 29190925
Postadresse: Skottenborg 26
By: Viborg
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Anja Melvej
E-mail: Anja.Melvej@RU.RM.DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rm.dk
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=293764&B=DK_UDBUD
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=293764&B=DK_UDBUD
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=293764&B=DK_UDBUD
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Udbud af bygherrerådgivning i forbindelse med afværge på depotet ved Høfde 42

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90722200 Tjenesteydelser i forbindelse med miljøoprensning
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Bygherrerådgivning til Region Midtjylland i forbindelse med regionens kommende oprensning af forureningen ved Høfde 42, Harboøre Tange, (lokalitets nummer 673-00006) med option for regionen til at udvide opgaven til også at omfatte bygherrerådgivning i relation til Cheminovas gamle fabriksgrund (lokalitet 673-00005).

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 30 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90000000 Tjenesteydelser i forbindelse med spildevand, affald, rengøring og miljøbeskyttelse
90700000 Tjenester på miljøområdet
90732000 Tjenesteydelser i forbindelse med jordforurening
90713000 Rådgivning i forbindelse med miljøspørgsmål
90715200 Andre tjenester i forbindelse med forureningsundersøgelser
90721000 Tjenesteydelser i forbindelse med miljøbeskyttelse
90730000 Sporing, monitering og genopretning af forurening
90732300 Behandling eller genopretning af forurenet jord
90732600 Måling eller monitering af jordforurening
90732400 Rådgivning i forbindelse med jordforurening
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK04 Midtjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Bygherrerådgivning til Region Midtjylland i forbindelse med regionens kommende oprensning af forureningen ved Høfde 42, Harboøre Tange, (lokalitets nummer 673-00006) med option for regionen til at udvide opgaven til også at omfatte bygherrerådgivning i relation til Cheminovas gamle fabriksgrund (lokalitet 673-00005).

Rådgiverens opgave omfatter bygherrerådgivning i forbindelse med planlægning og udførelse af afværge foranstaltninger herunder udbud af entreprise samt efterfølgende tilsyn og kontrol i forbindelse med udførslen af selve afværgen og reetablering af området.

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Organisation / Vægtning: 25 %
Kvalitetskriterium - Navn: Faglige kompetencer / Vægtning: 25 %
Kvalitetskriterium - Navn: Bæredygtighed / Vægtning: 10 %
Pris - Vægtning: 40 %
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 30 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 84
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Opgavens tidsmæssige varighed kendes ikke med sikkerhed. Kontrakten ophører, når opgaven inkl. eventuel udnyttet option er færdiggjort.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Udbuddet omfatter en option på bygherrerådgivning i forbindelse med afværge ved Cheminovas gamle fabriksgrund (lokalitet 673-00005). Forureningen har nogenlunde samme sammensætning som forureningen ved Høfde 42. Bygherre har en forventning om at opgaven med at oprense Cheminovas gamle fabriksgrund vil blive udført med en tidslig forskydning på nogle år. Bygherrerådgivningen på en afværge på Cheminovas gamle fabriksgrund forventes at have samme omfang og samme typer opgaver som afværgen på depotet ved Høfde 42.

Optionens anlåede værdi på cirka 15 mio. DKK er medregnet i den anslåede samlede værdi i del II.2.6).

 

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Tilbudsgiver skal som opfylde følgende minimumskrav:

— Gennemsnitlig nettoomsætning på 60 mio. DKK i de seneste 3 offentliggjorte årsregnskaber

— Egenkapitalkrav på 10 mio. DKK i de seneste offentliggjorte årsregnskab.

For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravene. For tilbudsgivere, der baserer sig på andre økonomiske aktørers økonomiske formåen gælder, at tilbudsgiveren og den støttende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravene.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Fremgår ovenfor.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Det er et minimumskrav, at tilbudsgiveren har mindst én reference for:

Bygherrerådgivning i forbindelse med afværgeprojekt, hvor selve afværgen har en kontraktsum på min. 50 mio. DKK ekskl. moms eller bygherrerådgivning i forbindelse med entrepriseprojekt, hvor selve entreprisen har en kontraktsum på min. 50 mio. DKK. Honoraret for opgaven skal min. andrage 5 mio. DKK ekskl. moms.

Bygherrerådgivningen skal være udført til en kunde, som er en del af den offentlige forvaltning.

Rådgivningen skal være udført indenfor de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen. Såfremt opgaven er afsluttet, regnes tidspunktet for udførelsen fra tidspunktet for afværgens færdiggørelse. Påbegyndte opgaver kan anvendes til referencebrug, såfremt rådgiver har færdiggjort min. 50 % af den estimerede bygherrerådgiveropgave (vurderet ud fra honorar i forholdt til det oprindelig anslåede honorar).

Referencerne skal indeholde følgende oplysninger:

— Kunden

— Kort beskrivelse af afværgen eller entreprisen, inkl. angivelse af kontraktsum eller bekræftelse af at denne minimum andrager 50 mio. DKK ekskl. moms.

— Tidspunkt for bygherrerådgivningens udførelse. Såfremt rådgivningen er igangværende skal det oplyses, hvor stor en %-del af det oprindelig anslåede honorar, rådgiveren har modtaget.

— Honorar til bygherrerådgiveren eller bekræftelse af at dette minimum andrager 5 mio. DKK ekskl. moms.

Bemærk, at en tilbudsgiver i sit eget ESPD alene kan angive egne referencer, dvs. for den pågældende juridiske person (f.eks. selskab). Dette indebærer eksempelvis, at koncernforbundne selskabers referencer kun kan tages i betragtning, hvis tilbudsgiveren baserer sig på de pågældende koncernforbundne selskaber i relation til egnethed, og hvis der således indleveres særskilt ESPD og støtteerklæring for de pågældende koncernforbundne selskaber.

For konsortier gælder, at konsortiedeltagerne tilsammen skal opfylde minimumskravet. For tilbudsgivere, der baserer sig på andre økonomiske aktørers tekniske og faglige formåen gælder, at tilbudsgiveren og den støttende enhed tilsammen skal opfylde minimumskravet.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Fremgår ovenfor.

 

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 23/03/2021
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 23/03/2021
Tidspunkt: 10:00

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Tilbudsgiver, der befinder sig under omstændigheder som anført i udbudslovens § § 135-136 og § 137, stk. 1, nr. 1, 2, 3, 4 og 6, er udelukket fra at deltage i udbuddet. En tilbudsgiver, der på et hvilket som helst tidspunkt under udbuddet bliver omfattet af en af udelukkelsesgrundende §§ 135-136 og § 137, stk. 1, nr. 1, 2, 3, 4 og 6, vil blive udelukket fra udbuddet, medmindre den pågældende inden for en af regionen fastsat rimelig frist fremlægger dokumentation, der viser tilbudsgiverens pålidelighed, jf. udbudslovens § 138.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over udbud skal, jf. lovens § 7, stk. 2, nr.1, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
19/02/2021

Send til en kollega

0.047