Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=295418&B=REGIONSYDDK
Indlevering af tilbud
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=295418&B=REGIONSYDDK
Udbyder
Region Syddanmark
Vindere
Region Syddanmarks offentlige udbud af indledende undersøgelser
(06.07.2021)
Sweco Danmark A/S
Ørestads Boulevard 41
2300 Københavns S
Region Syddanmarks offentlige udbud af indledende undersøgelser
(06.07.2021)
DMR A/S
Hårup Østervej 3
8600 Silkeborg
Region Syddanmarks offentlige udbud af indledende undersøgelser
(06.07.2021)
WSP Danmark A/S
Linnés Allé 2
2630 Taastrup
Region Syddanmarks offentlige udbud af indledende undersøgelser
(06.07.2021)
COWI A/S
Vestre Stationsvej 7
5000 Odense
Region Syddanmarks offentlige udbud af indledende undersøgelser
(06.07.2021)
NIRAS A/S
Sortemosevej 19
3450 Allerød
Opdateringer
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 14-04-2021
Time: 12:00
Læses:
Dato: 26-04-2021
Time: 10:00
IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 14-04-2021
Time: 12:00
Læses:
Dato: 26-04-2021
Time: 10:00
Region Syddanmarks offentlige udbud af indledende undersøgelser
Region Syddanmark
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29190909
Postadresse: Damhaven 12
By: Vejle
NUTS-kode: DK03 Syddanmark
Postnummer: 7100
Land: Danmark
Kontaktperson: Susanne Linderoth
E-mail: Susanne.Linderoth@rsyd.dk
Telefon: +45 76631949
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.regionsyddanmark.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/181055
Del II: Genstand
Region Syddanmarks offentlige udbud af indledende undersøgelser
Region Syddanmark udbyder 5 parallelle rammeaftaler om rådgivning og bistand vedrørende udførelse af indledende undersøgelser efter jordforureningsloven i Region Syddanmark.
Region Syddanmark skal i henhold til jordforureningsloven kortlægge forurenede ejendomme. I den forbindelse skal der gennemføres et antal indledende jordforureningsundersøgelser i Region Syddanmark til brug for fastlæggelsen af, hvilke ejendomme som er forurenet i en sådan grad, at de skal kortlægges.
Som følge af ovenstående ønsker regionen ved dette udbud at indhente tilbud på teknisk og faglig bistand til at gennemføre disse indledende undersøgelser på muligt forurenede lokaliteter. Regionen udbyder 5 parallelle rammeaftaler.
Undersøgelserne udføres puljevis og kan bestå af forskellige typer lokaliteter, som f.eks. autoværksteder, vognmandsvirksomheder, smede- og maskinværksteder, gartnerier, renserier og garverier. Lokaliteterne kortlægges løbende på vidensniveau 1, og derfor er ikke alle lokaliteter kendt på nuværende tidspunkt. Nogle af lokaliteterne skal undersøges, fordi aktiviteterne kan udgøre en risiko over for ejendommens anvendelse som bolig. Hovedparten af disse undersøgelser skal, på baggrund af grundejers anmodning, undersøges inden for et år. Andre lokaliteter skal undersøges, fordi de ligger i et område med særlige drikkevandsinteresser eller inden for et indvindingsopland til et vandværk.
Undersøgelserne vil overordnet omfatte udarbejdelse af undersøgelsesoplæg, besigtigelse på lokaliteten, feltarbejde i form af boringer, geologisk beskrivelse, jord- og vandprøvetagning, poreluftmålinger og indeluftmålinger. Afslutningsvis skal der udarbejdes en rapport, der blandt andet indeholder en risikovurdering i forhold til indeluft, arealanvendelse og grundvand. Der er udarbejdet en rapportskabelon af regionen, som skal anvendes.
Laboratoriearbejdet indgår ikke i udbuddet, idet rådgiveren skal anvende regionens til enhver tid værende laboratorieaftaler.
Rammeaftalerne tildeles prioritet, således at den tilbudsgiver, der har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud, får tildelt rammeaftale 1 med en forventet andel lokaliteter på 30 %, den tilbudsgiver, der har afgivet det økonomisk næstmest fordelagtige tilbud får tildelt rammeaftale 2 med en forventet andel lokaliteter på 25 %, den tilbudsgiver, der har afgivet det økonomisk tredje-mest fordelagtige tilbud, får tildelt rammeaftale 3 med en forventet andel lokaliteter på 20 %, den tilbudsgiver, der har afgivet det økonomisk fjerde-mest fordelagtige tilbud, får tildelt rammeaftale 4 med en forventet andel lokaliteter på 15 %, og den tilbudsgiver, der har afgivet det økonomisk femte-mest fordelagtige tilbud, får tildelt rammeaftale 5 med en forventet andel lokaliteter på 10 %.
Hvis der mod forventning indkommer færre end 5 konditionsmæssige tilbud, vil der blive tildelt rammeaftaler til de konditionsmæssige tilbudsgivere efter en forholdsmæssig model.
Rammeaftalen har en ordinær kontraktperiode på 3 år med mulighed for forlængelse med op til 1 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Regionen stiller følgende egnethedskrav til tilbudsgiverne, der som minimum skal være opfyldt:
- Årsomsætning på mindst 5 mio. DKK (netto) i seneste offentliggjorte årsregnskab.
- Egenkapital på mindst 3 mio. DKK i seneste offentliggjorte årsregnskab.
Regionen stiller følgende egnethedskrav til tilbudsgiverne, der som minimum skal være opfyldt:
- Referencer på mindst 10 indledende undersøgelser i henhold til jordforureningsloven eller undersøgelser udført for private bygherrer, der fagligt og teknisk svarer til indledende regionsundersøgelser.
Referencerne skal indeholde følgende oplysninger:
— Kunden
— Tidspunkt for undersøgelsen
— Forureningens type og undersøgelsens formål.
Undersøgelserne skal være udført inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristen. Påbegyndte, uafsluttede, undersøgelser kan også anvendes til referencebrug, såfremt rådgiver har færdiggjort feltarbejdet. Der kan være tale om flere undersøgelser i samme pulje eller tilsvarende.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Baseret på ordregivers historiske antal undersøgelser, estimerer ordregiver det samlede forbrug på de 5 rammeaftaler til i alt 50 mio. DKK ekskl. moms, set over kontraktperioden inkl. forlængelsesoptionen. Der er dog betydelig usikkerhed herom som følge af bl.a. politiske prioriteringer og fund. Som følge af denne usikkerhed om antallet af undersøgelser, prisen for disse og usikkerheden af rækkevidden af EU-Domstolens dom af 19. december 2018, sag C-216/17 (Autorità), har ordregiver fastsat den samlede værdi i udbudsbekendtgørelsens pkt. II.2.6 for de 5 rammeaftaler til 75 mio.DKK ekskl. moms. Dette har ordregiver gjort for at undgå, at rammeaftalerne udtømmes, inden undersøgelserne er færdiggjort.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.
Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til ordregiveren. Klagenævnet har brug for at vide, om klageren har underrettet ordregiveren, og klageren skal derfor sende kopi af underretningen af ordregiveren til Klagenævnet. Senest samtidig med fremsendelse af klagen, skal klager betale klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: https://www.kfst.dk/