Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/
Indlevering af tilbud
Addresse
Miljøstyrelsen
Strandgade 29
Att: Line Bech
1401 København K
Telefon: +45 72544000
Mailadresse: libec@mst.dk
Udbyder
Miljøstyrelsen
Nationalt rejsehold for grønne indkøb
Miljøstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
Miljøstyrelsen
Strandgade 29
Kontaktpunkt(er): Miljøstyrelsen
Att: Line Bech
1401 København K
DANMARK
Telefon: +45 72544000
Mailadresse: libec@mst.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.mst.dk
Elektronisk adgang til oplysninger: http://http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Miljø
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 11: Managementkonsulentvirksomhed [6] og hermed beslægtede tjenesteydelser
NUTS-kode DK0
90700000, 79418000
Beskrivelse af disse optioner: Kontrakten omfatter en option på op til 600 000 DKK, hvorindenfor det forventes, at minimum 12 ekstra rådgivningsforløb kan gennemføres. Jf. udbudsmaterialet.
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 2
Hvis der er tale om indkøbs- eller tjenesteydelseskontrakter, der kan forlænges: anslået tidsramme for efterfølgende kontakter:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
At indgå i et konsortium vil sige, at flere virksomheder slutter sig sammen for i fællesskab at løse det udbudte projekt, som f.eks. ville have været for stor at løse enkeltvis. Anvendelse af underleverandører ved løsning af projektet er ikke et konsortium.
I det omfang tilbudsgiver er et konsortium, skal de nedenfor angivne erklæringer og oplysninger under pkt. 1.4.2.4, »Betingelser for at deltage«, pkt. 1.4.2.5, »Tilbudsgivers finansielle og økonomiske egnethed« og pkt. 1.4.2.6, »Tilbudsgivers tekniske og/eller faglige egnethed« afleveres for samtlige konsortiedeltagere. Såfremt ordregiver efterspørger referencer under pkt. 1.4.2.6, og ordregiver har fastsat et maksimalt antal herfor, kan konsortiet dog kun samlet set aflevere det maksimale antal.
Konsortiet skal dog blot samlet set leve op til mindstekravene i udbudsbetingelserne, såfremt der er fastsat mindstekrav. Som undtagelse hertil gælder dog, at hvor der er fastsat mindstekrav til forsikringsdækning, kan konsortiedeltagernes dækningssummer ikke lægges sammen med henblik på at opfylde mindstekravet. I disse tilfælde skal mindst 1 af deltagerne eller selve konsortiet kunne dokumentere opfyldelse af mindstekravet.
Hvis tilbudsgiver agter at anvende underleverandører til udførelsen af det udbudte projekt eller dele heraf, skal navnene på underleverandørerne angives klart og entydigt i tilbuddet, samt til hvilke dele af projektet disse anvendes.
I fald, der vedlægges referencer vedrørende eventuelle underleverandører, vil disse indgå i evalueringen. Der kan tilføjes referencer for underleverandører, dog maks. 2 ud af de i alt 5 referencer. Det bemærkes dog, at leverandøren er ansvarlig og hæfter for eventuelle underleverandørers arbejde.
2. Tro og love-erklæring om gæld til det offentlige
3. Oplysninger om tilbudsgiver, herunder beskrivelse af ansøgers organisation
4. Dokumentation for at virksomheden har eller kan få den for aftalen relevante erhvervsforsikring.
Jf. udbudsmaterialet.
Referenceliste over de 5 betydeligste lignende opgaver som ansøger har udført de seneste 3 år (heraf maks. 2 referencer fra underleverandører). Jf. udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. (loven kan hentes på »http://www.retsinformation.dk«), gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.klfu.dk
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://kfst.dk