23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 168-306769
Offentliggjort
01.09.2015
Udbudstype
Begrænset udbud

Bestilling af materiale

http://www.regionh.dk/miljoeudbud

Anmodning om deltagelse

Til
01.10.2015 Kl. 12:00

Addresse
Region Hovedstaden
Kongens Vænge 2
Kontaktpunkt: Center for Regional Udvikling, Grundvand
Att: Anne Mette Granhøj Hansen
3400 Hillerød

Udbyder

Region Hovedstaden

Vindere

(27.01.2016)
GEO
Maglebjergvej 1
2800 Kgs. Lyngby

Opdateringer

Rettelse
(16.09.2015)

I stedet for:

III.2.3)

Teknisk kapacitet:

2) Erklæring om ansøgerens årlige gennemsnitlige antal beskæftigede og ledere på prøvetagnings- og datahåndteringsområdet for hvert af årene 2012, 2013 og 2014. Som erklæring kan anvendes skabelon fra www.regionh.dk/miljoeudbud under »EU-udbud af drift af 8 afværgeanlæg i den sydlige del af Region Hovedstaden«. — Hvis anmodningen indleveres af en sammenslutning af økonomiske aktører (et konsortium) skal de i 1) og 2) nævnte oplysninger afgives for samtlige deltagere.

Læses:

III.2.3)

Teknisk kapacitet:

2) Erklæring om ansøgerens årlige gennemsnitslige antal beskæftigede og ledere på området drift af afværgeanlæg for hvert af årene 2012, 2013 og 2014. Som erklæring kan anvendes skabelon fra www.regionh.dk/miljoeudbud under »EU-udbud af drift af 8 afværgeanlæg i den sydlige del af Region Hovedstaden«.

— Hvis anmodningen indleveres af en sammenslutning af af økonomiske aktører (et konsortium) skal de i 1) og 2) nævnte oplysninger afgives for samtlige deltagere.

Drift af 8 afværgeanlæg i den sydlige del af Region Hovedstaden


Region Hovedstaden

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Region Hovedstaden
Kongens Vænge 2
Kontaktpunkt(er): Center for Regional Udvikling, Grundvand
Att: Anne Mette Granhøj Hansen
3400 Hillerød
DANMARK
Telefon: +45 38665562
Mailadresse: anne.mette.granhoej.hansen@regionh.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.regionh.dk

Elektronisk adgang til oplysninger: http://www.regionh.dk/miljoeudbud

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.3) Hovedaktivitet
Miljø
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Drift af 8 afværgeanlæg i den sydlige del af Region Hovedstaden.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 16: Kloakering og affaldsbortskaffelse; rensning og lignende tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: — Hejrevej 43, 2400 København NV
— Absalonsgade 26, 1658 København V
— Åboulevarden 16-18/Smedegade 7-9, 2200 København N
— Vesterbrogade 139, 1620 København V
— Howitzvej 54-58/Solbjergvej 24-30, 2000 Frederiksberg
— Howitzvej 43, 2000 Frederiksberg
— Kronprinsensvej 1, 2000 Frederiksberg
— Gentoftegade 39-49, 2820 Gentofte.

NUTS-kode DK01

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør

Rammeaftalens varighed

Varighed i år: 4

Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid

Anslået værdi eksklusive moms:
interval: mellem 2 500 000 og 3 500 000 DKK
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
Kontrakten angår drift af 8 afværgeanlæg beliggende i København, Frederiksberg og Gentofte Kommuner.
Drift og monitering skal udføres i overensstemmelse med anlægsspecifikke instrukser. I disse findes aktivitetskalendre for de specifikke anlæg. Overordnet er der følgende opgaver:
— Overvågning af driftsstatus (alarmer, pumpeydelser mv.) via SRO-anlæg
— Tilsyn
— Almindelig funktionskontrol og vedligehold
— Kontrol af koncentrationer i ind- og udløb og evt. kulskifte
— Kontrol af pumpeydelser samt pejlinger
— Udtagning af luft- og vandprøver i boringer samt på anlæg
— Rapportering af drifts- og moniteringsresultater
— Udarbejdelse af drifts- og moniteringsinstrukser
— Ajourføring instrukser.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90722200, 90730000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
Drift af 8 afværgeanlæg.
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Betalingsvilkår fremgår af udbudsmaterialet.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Sammenslutninger i form af konsortier mv. skal påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Ansøger opfordres til i ansøgningen præcist at oplyse, om ansøgningen indleveres af en enkelt virksomhed (evt. med underrådgivere) eller af en sammenslutning af økonomiske aktører (et konsortium). Udtryk som »team« og »samarbejde« bør ikke anvendes.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Ansøgers firmanavn, adresse, CVR nr., kontaktperson, dennes e-mail og tlf. nr.

2) Erklæring om, at ansøger ikke befinder sig i en af de i direktiv nr. 2004/18/EØF artikel 45 stk. 1 eller 2 litra a), b), c) eller f) anførte udelukkelsessituationer eller er udelukket som følge af forfalden, ubetalt gæld til det offentlige i strid med lovbekendtgørelse nr. 336/1997. Som erklæring kan anvendes skabelon på: http://www.regionh.dk/miljoeudbud under »EU-udbud af drift af 8 afværgeanlæg i den sydlige del af Region Hovedstaden«

3) Hvis ansøgeren er et konsortium, skal de i 1) og 2) nævnte oplysninger afgives for alle konsortiedeltagere. Ligeledes skal erklæring om solidarisk hæftelse vedlægges anmodningen. Som erklæring kan anvendes skabelon på www.regionh.dk/miljoeudbud under »EU-udbud af drift af 8 afværgeanlæg i den sydlige del af Region Hovedstaden«.

III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet

Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: 1) Økonomiske nøgletal i form af omsætning for kontraktområdet, egenkapital, balance og resultat efter skat for de seneste 2 offentliggjorte regnskabsår. Den på http://www.regionh.dk/miljoeudbud under »EU-udbud af drift af 8 afværgeanlæg i den sydlige del af Region Hovedstaden« anførte skabelon kan anvendes.

2) Bevis for erhvervsansvarsforsikring med angivelse af dækningsnummer.
3) Hvis ansøgningen indleveres af et konsortium, skal de i 1) og 2) nævnte oplysninger afgives for alle konsortiedeltagere.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:

1) Referencer indenfor de seneste 3 år fra tilsvarende projekter. Referencerne bedes indeholde oplysninger om den af ansøgeren udførte opgave, kontraktsum, varighed og angivelse af kunden. Den på www.regionh.dk/miljoeudbud under »EU-udbud af drift af 8 afværgeanlæg i den sydlige del af Region Hovedstaden« anførte skabelon kan anvendes.

2) Erklæring om ansøgerens årlige gennemsnitlige antal beskæftigede og ledere på prøvetagnings- og datahåndteringsområdet for hvert af årene 2012, 2013 og 2014. Som erklæring kan anvendes skabelon fra www.regionh.dk/miljoeudbud under »EU-udbud af drift af 8 afværgeanlæg i den sydlige del af Region Hovedstaden«. — Hvis anmodningen indleveres af en sammenslutning af økonomiske aktører (et konsortium) skal de i 1) og 2) nævnte oplysninger afgives for samtlige deltagere.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
1) Ansøger skal minimum angive 1 reference og må maksimalt angive 5 referencer.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Begrænset
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal økonomiske aktører: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal kandidater: Blandt de egnede og konditionsmæssige ansøgere vil ordregiver udvælge 5 ansøgere efter følgende 3 prioriterede kriterier: 1) Bedste referencer jf. III 2.3 1)2) Flest medarbejdere i alt indenfor kontraktområdet jf. III 2.3 3)3) Størst omsætning jf. III. 2.2 1) omsætning for kontraktområdet.
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
15010481
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
1.10.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
9.10.2015
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.8) Åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
1) Vi ønsker at modtage anmodningen om prækvalifikation i 1 underskrevet papirversion (original) samt 3 papirkopier. Herudover ønskes en kopi på CD-ROM eller USB-nøgle.

2) På www.regionh.dk//miljoeudbud under »EU-udbud af drift af 8 afværgeanlæg i den sydlige del af Region Hovedstaden« findes skabeloner, som kan anvendes til afgivelse af oplysninger om art. 45 og forfalden ubetalt gæld til det offentlige, solidarisk hæftelse for konsortiepartnere, økonomiske nøgletal, referencer og medarbejderantal.

3) Det skal bemærkes, at udsendelsesdagen angivet under pkt. IV.3.5) er foreløbig.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København Ø
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): En klage over ikke at være blevet prækvalificeret, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Andre klager over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med indgivelse af klager til Klagenævnet, skal klager skriftligt underrette ordregiver om den påståede overtrædelse og om, at klagen indbringes for nævnet.
VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41745000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
27.8.2015

Send til en kollega

0.046