23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 062-156864
Offentliggjort
30.03.2021
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse

Rammeaftale om levering af LPG til tank og på flaske til Forsvarets etablissementer i Danmark


Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:
Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse
CVR-nummer: 38683470
Postadresse: Arsenalvej 55
By: Hjørring
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 9800
Land: Danmark
Kontaktperson: Martin Holmgaard Thomsen
E-mail: mat@70151000.dk
Telefon: +45 41498810
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.ejendomsstyrelsen.dk/Pages/default.aspx
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Forsvar

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rammeaftale om levering af LPG til tank og på flaske til Forsvarets etablissementer i Danmark

II.1.2) Hoved-CPV-kode
09000000 Mineralolieprodukter, brændselsstoffer, elektricitet og andre energikilder
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Ved dette udbud ønsker ordregiver at indhente tilbud på levering af LPG til tank, leje af tank inkl. service og vedligeholdelse til Forsvarets etablissementer i Danmark samt tilbud på levering af LPG på flasker til forsyning af enhver af Forsvarets etablissementer i Danmark, og som beskrevet i ordregivers kravspecifikation – bilag A.

Ved Forsvaret forstås enhver enhed under Forsvarsministeriet, herunder alle divisioner af Forsvaret i Danmark, som er underlagt Forsvarschefens kommando.

Ordregiver udbyder 2 delkontrakter i form af rammeaftaler.

Rammeaftalerne skal benyttes af Forsvaret som helhed via Forsvarsministeriets Ejendomsstyrelse, og enhver anden enhed under Forsvarsministeriet, herunder Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) og alle divisioner af Forsvaret i Danmark, som er underlagt Forsvarschefens kommando, der i praksis kan udgøre køber under aftalen.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 1: Levering af LPG til tank og leje af tank inkl. service og vedligeholdelse

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
09122100 Propangas
09122110 Propangas i flydende tilstand
44612200 Gasbeholdere
44612000 Beholdere til flydende gasser
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0 Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delkontrakt 1 omhandler levering af LPG til tank og leje af tank inkl. service og vedligeholdelse. Ved rammeaftalens udløb er leverandøren, i tilfælde af et leverandørskifte, forpligtet til at afinstallere/demontere og bortfjerne en af leverandøren opstillet tank uden yderligere omkostninger for ordregiver.

For en nærmere beskrivelse af de udbudte produkter og ydelser henvises til udbudsmaterialets bilag A kravspecifikation med underbilag.

Ordregiver tildeler de enkelte delkontrakter hver for sig og til den tilbudsgiver, der har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud pr. delkontrakt, og i henhold til tildelingskriteriet pris.

Tilbudsgiver kan tildeles én eller begge delkontrakter og kan således afgive tilbud på én eller begge delkontrakter. Tilbudsgiver kan ikke betinge dennes tilbud af, at denne tildeles delkontrakter. Tilbudsgiver kan således f.eks. ikke betinge dennes tilbud på delkontrakt 1 af, at tilbudsgiver tildeles delkontrakt 2 og lignende.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Delkontrakt 2: Levering af LPG på flaske

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
44612100 Gasflasker
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0 Danmark
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delkontrakt 2 omhandler levering af LPG på flaske til Forsvarets etablissementer i Danmark. Levering omhandler såvel ombytning af flasker fra eksisterende flaskebeholdning som køb af nye flasker.

For en nærmere beskrivelse af de udbudte produkter og ydelser henvises til udbudsmaterialets bilag A kravspecifikation med underbilag.

Ordregiver tildeler de enkelte delkontrakter hver for sig og til den tilbudsgiver, der har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud pr. delkontrakt, og i henhold til tildelingskriteriet pris.

Tilbudsgiver kan tildeles én eller begge delkontrakter og kan således afgive tilbud på én eller begge delkontrakter. Tilbudsgiver kan ikke betinge dennes tilbud af, at denne tildeles delkontrakter. Tilbudsgiver kan således f.eks. ikke betinge dennes tilbud på delkontrakt 1 af, at tilbudsgiver tildeles delkontrakt 2 og lignende.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2020/S 250-623574
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Delkontrakt 1: Levering af LPG til tank og leje af tank inkl. service og vedligeholdelse

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

Delkontrakt 2: Levering af LPG på flaske

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Under det offentlige udbud i henhold til tidligere bekendtgørelse, modtog ordregiver alene ukonditionsmæssige tilbud.

Ordregiver har på den baggrund besluttet at overgå til udbud med forhandling, uden yderligere bekendtgørelser jf. udbudslovens § 61, stk. 4, da betingelserne herfor er opfyldt.

Alle tilbudsgivere under det forudgående offentlige eller begrænsede udbud har således afgivet tilbud i overensstemmelse med udbudsprocedurens formelle krav, og opfylder kravene i § 159, stk. 2, 2. pkt., nr. 1-3.

Formelt betyder denne beslutning, at det offentlige udbud aflyses ved nærværende bekendtgørelse.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Tolboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 6 måneder efter ordregiver har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 2, nr. 3 i lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2.6.2016 med senere ændringer).

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill- perioden, jf. § 6, stk. 4 i lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2.6.2016 med senere ændringer). I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. § 12, stk. 1, jf. § 6, stk. 4 i lov om Klagenævnet for Udbud (lov nr. 593 af 2.6.2016 med senere ændringer).

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
25/03/2021

Send til en kollega

0.063