Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=uhthwfqfsi
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=uhthwfqfsi
Udbyder
Lolland Forsyning A/S
Vindere
Tømning af bundfældningstanke og slambortskaffelse i Lolland Kommune
(14.07.2021)
FKSSlamson A/S
Teknikvej 36
5260 Odense S
Tømning af bundfældningstanke og slambortskaffelse i Lolland Kommune
Lolland Forsyning A/S
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29603065
Postadresse: Stavangervej 13
By: Nakskov
NUTS-kode: DK022 Vest- og Sydsjælland
Postnummer: 4900
Land: Danmark
E-mail: lima@lollandforsyning.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.lollandforsyning.dk/
Del II: Genstand
Tømning af bundfældningstanke og slambortskaffelse i Lolland Kommune
Opgaven vedrører tømning af bundfældningstanke (septiktanke, trixtanke og lignende) i Lolland Kommune, samt efterfølgende bortskaffelse af slam.
Lolland Kommune
Tømning af bundfældningstanke og disponering af slam
Der er registreret ca. 4 800 bundfældningstanke, der alle skal tømmes hvert år. Tømningen af bundfældningstanke skal hvor det er muligt tømmes med slamsuger med slamafvander.
Deponering af afvandet slam fra bundfældningstanke skal håndteres af entreprenøren på et kapitel 5 godkendt anlæg jf. miljøbeskyttelsesloven LBK nr. 1218 af 25. november 2019.
Ordinær tømning af alle bundfældningstanke efter godkendt tømningsplan skal ske i perioden fra 1. marts til 31. oktober.
Ordregiver har option på at forlænge kontrakten på uændrede vilkår i en periode på maksimalt 4 år med ét år ad gangen.
For at optimere konkurrencen udvælges om muligt 3 små og 2 større firmaer. Hvis flere end 5 principielt egnede ansøgere anmoder om deltagelse, opdeles ansøgerne i 2 grupper efter størrelsen af den gennemsnitlige omsætning de seneste 3 år (eller, hvis firmaet ikke har eksisteret i 3 år, gennemsnittet af omsætningen i de år firmaet har eksisteret). Ansøgere med en gennemsnitlig omsætning de seneste 3 år på <75 mio. DKK pr. år anses for små virksomheder, mens alle andre anses for større virksomheder. Hvis denne opdeling medfører, at der er færre end 3 hhv. 2 ansøgere i de respektive grupper justeres omsætningsgrænsen netop så meget, at det sikres at der er mindst 3 ansøgere i gruppen af små virksomheder og mindst 2 i gruppen af større virksomheder.
Inden for hver gruppe udvælges herefter de 3 hhv. 2 firmaer, der har præsenteret referencer, der er mest sammenlignelige med den udbudte opgave. Sammenlignelighed vil blive vurderet i forhold til omfang og opgavetype.
Forlængelse af kontraktens løbetid som angivet i del II.2.7).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der kræves oplysning om ansøgers samlede omsætning i de 3 seneste afsluttede regnskabsår. Disse oplysninger anvendes i tilfælde af, at der modtages anmodninger om deltagelse fra flere principielt egnede firmaer end de 5, der ønskes indhentet tilbud fra, jf. del II.2.9).
Der stilles ikke mindstekrav til ansøgers økonomiske og finansielle formåen.
Ansøger skal angive referencer med oplysning om ansøgers betydeligste erfaring med tilsvarende eller sammenlignelige opgaver udført inden for de seneste 3 år, dog maksimalt 5 referencer i alt.
Som mindstekrav kræves dokumenteret erfaring i form af reference fra mindst 1 tilsvarende eller sammenlignelig opgave udført helt eller delvist inden for de seneste 3 år.
Med "tilsvarende eller sammenlignelig opgave" forstås fortløbende aftale om tømning af bundfældningstanke.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Anmodning om deltagelse i udbud sker ved at downloade og udfylde ESPD-formularen, der er gjort tilgængelig sammen med udbudsmaterialet, og derefter uploade den udfyldte formular i iBinder.
Referencebeskrivelser kan desuden uploades som selvstændige filer, ligesom eventuelle støtte- eller konsortieerklæringer. Vær opmærksom på, at dersom ansøger er et konsortium eller lignende samarbejde, eller dersom ansøger støtter sig på andres enheders formåen, skal et ESPD for hver samarbejdspartner ligeledes udfyldes og uploades.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Frister for og procedurer for klager fremgår af "Bekendtgørelse af lov om Klagenævnet for udbud", LBK nr. 593 af 2. juni 2016, med senere ændringer.
Klager over afslag på prækvalifikation skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt underretning om beslutningen til de berørte ansøgere.
Klager, som ikke vedrører afslag på prækvalifikation, skal indgives til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter, at ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk/