23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2015/S 177-321404
Offentliggjort
14.09.2015
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Miljø- og Fødevareministeriet, Miljøstyrelsen

Vindere

(08.01.2016)
DELTA
Venlighedsvej 4
2970 Hørsholm

Funktionen som Miljøstyrelsens Referencelaboratorium på området for støj og vibrationer.


Miljø- og Fødevareministeriet, Miljøstyrelsen

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2004/18/EF

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn, adresser og kontaktpunkt(er)

Miljø- og Fødevareministeriet, Miljøstyrelsen
Strandgade 29
Kontaktpunkt(er): Miljøstyrelsen
Att: Frank Pedersen
1401 København
DANMARK
Telefon: +45 72544560
Mailadresse: frape@mst.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/

Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)

I.2) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.3) Hovedaktivitet
Miljø
I.4) Kontrakt indgås på andre ordregivende myndigheders vegne
Den ordregivende myndighed indkøber på andre ordregivende myndigheders vegne: nej

Del II: Kontraktens genstand

II.1) Beskrivelse
II.1.1) Den ordregivende myndigheds betegnelse for kontrakten:
Funktionen som Miljøstyrelsens Referencelaboratorium på området for støj og vibrationer.
II.1.2) Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 12: Arkitektvirksomhed, rådgivende ingeniørvirksomhed og integreret ingeniørvirksomhed, byplanlægning og landskabsarkitektur, hermed beslægtet teknisk-videnskabelig konsulentvirksomhed, teknisk prøvning og analyse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Danmark.

NUTS-kode DK0

II.1.3) Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4) Oplysninger om rammeaftale
II.1.5) Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene
I en periode på 4 år skal Referencelaboratoriet på Miljøstyrelsens vegne bidrage til at sikre kvaliteten af støj- og vibrationsmålinger. Dette indebærer afholdelse af sammenlignende støjmålinger med 18 måneders interval og andre former for kvalitetskontrol samt opdatering af krav til »Miljømåling — ekstern støj«. Desuden skal laboratoriet yde rådgivning og bistand til Miljøstyrelsen indenfor fagområdet støj og vibrationer samt efter nærmere aftale arbejde med udvikling og afprøvning af nye målemetoder og andet relevant udviklingsarbejde på nationalt og internationalt niveau indenfor fagområdet. Indholdet af Referencelaboratoriets hjemmeside i form af filer og database samt domæne og drift skal kunne overdrages til Miljøstyrelsen, fremtidige rådgivere og andre tredjemænd. Ligeledes skal filer og database fra tidligere rådgiver sættes op til en ny hjemmeside, som løbende skal opdateres og vedligeholdes.
II.1.6) CPV-glossaret (common procurement vocabulary)

90713000

II.1.7) Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8) Delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2) Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1) Samlet mængde eller omfang:
2016: 480 000 DKK + option på op til 150 000 DKK
2017: 480 000 DKK + option på op til 150 000 DKK
2018: 480 000 DKK + option på op til 150 000 DKK
2019: 480 000 DKK + option på op til 150 000 DKK.
Option på forlængelse i ét kalenderår (2020) med 480 000 DKK + option på optil 150 000 DKK.
Nedenfor anførte anslåede værdi på 1 920 000 DKK er ekskl. værdi af optioner.
Anslået værdi eksklusive moms: 1 920 000 DKK
II.2.2) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: 1. Der er ønskes option på at forlænge kontraktperioden med 1 år til en samlet periode på 5 år.
2. For hvert år ønskes option på option på yderligere bistand til projekter, orienteringer og rådgivning på op til maksimalt 150 000 DKK ekskl. moms pr år.
II.2.3) Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 1
II.3) Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 48 (fra tildeling af kontrakten)

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Kontraktbetingelser
III.1.1) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Eventuelle krav til sikkerhedsstillelse og garantier i øvrigt, fremgår af udbudsmaterialet.
III.1.2) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Betalingsbetingelserne fremgår af kravspecifikationen til udbudsmaterialet, bilag 4. Der henvises til påkrævet elektronisk fakturering og mulighed for elektronisk ordre i henhold til lovbekendtgørelse nr. 798 af 28.6.2007 om offentlige betalinger mv. med senere ændringer.
III.1.3) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af tjenesteydere (f.eks. et konsortium), skal deltagerne påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
III.1.4) Andre særlige vilkår
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: ja
Beskrivelse af de særlige vilkår: Tilbudsgiver skal være akkrediteret til de støjmålinger og -beregninger, der normalt benyttes af godkendte støjlaboratorier jævnfør bekendtgørelse nr. 231 af 5.3.2014 om kvalitetskrav til miljømålinger eller tilsvarende akkreditering.
III.2) Betingelser for deltagelse
III.2.1) De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Leverandøren skal udfylde 2 tro og love-erklæring om, henholdsvis udelukkelsesgrunde i henhold til udbudsdirektivets artikel 45 samt hvorvidt leverandøren har ubetalt forfalden gæld til det offentlige i henhold til lov om begrænsning af skyldneres muligheder for at deltage i offentlige udbudsforretninger og om ændringer af visse andre love. Ordregiver har udarbejdet 2 skabeloner vedhæftet udbudsbetingelserne, som skal udfyldes: Bilag 1. Tro og love-erklæring vedrørende udelukkelsesgrunde i henhold til udbudsdirektivet artikel 45, stk.1 samt 45 stk.2, litra a-c og bilag 2. Tro og love-erklæring om gæld til det offentlige jf. lovbekendtgørelse 336 af 13.5.1997.
Ved sammenslutninger af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen.
III.2.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Tilbudsgiver skal som dokumentation for den økonomiske egnethed vedlægge følgende:
1. Fremlæggelse af virksomhedens balance eller uddrag heraf, såfremt tilbudsgiver er omfattet af krav i lovgivningen om offentliggørelse af balance
2. Virksomhedens omsætning det seneste regnskabsår inden for det aktivitetsområde som kontrakten vedrører.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves: 1. Omsætning på min. 1 000 000 DKK det seneste regnskabsår.
2. At ansøger i det senest afsluttede regnskabsår havde en positiv egenkapital
3. Dokumentation for opfyldelse af mindstekrav skal være indeholdt i det krævede årsregnskab og være vedlagt anmodningen.
III.2.3) Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
Tilbudsgiver skal have en ekspertise indenfor støj- og vibrationsområdet, måle- og analyseteknik samt statistisk behandling af måleresultater — herunder besvarelser af sammenlignende støjmålinger eller have en sammenlignelig ekspertise, der gør det i stand til at yde rådgivning og faglig assistance til støjlaboratorierne og Miljøstyrelsen.
Som Miljøstyrelsens referencelaboratorium skal laboratoriet arbejde for alle de øvrige danske støjlaboratorier og kunne opnå anerkendelse som følge af sine særlige kvalifikationer. Referencelaboratoriet skal gennem sit eget virke og sit praktiske arbejde have den nødvendige praktiske viden og erfaring på støj- og vibrationsområdet til, at de øvrige støjlaboratorier kan have tillid til de forslag, der kommer fra referencelaboratoriet. Samtidig er det en forudsætning, at Referencelaboratoriet optræder som en uvildig part og giver sin bistand og rådgivning på lige vilkår til alle interessenter, uanset om der er tale om en konkurrent, en kunde eller en leverandør.
Tilbudsgiver skal som dokumentation for den tekniske og faglige egnethed vedlægge følgende:
1. Forelæggelse af liste over de betydeligste leverancer eller ydelser, som tilbudsgiver har udført inden for det udbudte område i de seneste 3 år, hvis dette er muligt. Der skal oplyses kontaktperson for referencen. Dog maks. 5 referencer.
2. Oplysning om, hvor stor del af opgaven, tilbudsgiver vil give i underentreprise
3. Beskrivelse af tilbudsgivers organisation og antal ansatte.
4. Beskrivelse af de foranstaltninger, tilbudsgiver har truffet til sikring af kvaliteten.
Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte de oplyste referencer for at berigtige indholdet af de oplyste referencer.
Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen dog må antallet af referencer for ansøgeren i et konsortium ikke overstige 5 referencer.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Følgende minimumskrav vil blive lagt til grund for en vurdering af tilbudsgivers egnethed:
Ad 1. Mindst 1 reference, der er sammenlignelig med den udbudte kontrakt.
Ad 4. Tilbudsgiver skal være akkrediteret til de støjmålinger og -beregninger, der normalt benyttes af godkendte støjlaboratorier jævnfør bekendtgørelse nr. 231 af 5.3.2014 om kvalitetskrav til miljømålinger eller tilsvarende akkreditering.
Såfremt tilbudsgiver af gyldig grund, f.eks. at virksomheden er ny aktør på området, ikke kan fremlægge den krævede dokumentation for referencer, skal tilbudsgiver søge sin tekniske kapacitet godtgjort på anden vis ved at fremsende dertil egnede dokumenter. I så fald skal tilbudsgiver også henvise til det forhold, som tilbudsgiver påberåber sig som gyldig grund for ikke at fremlægge det efterspurgte materiale.
Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. dog må antallet af referencer for ansøgeren i et konsortium ikke overstige 5 referencer.
III.2.4) Oplysning om reserverede kontrakter
III.3) Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1) Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2) Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: ja

Del IV: Procedure

IV.1) Type procedure
IV.1.1) Type procedure
Offentlig
IV.1.2) Grænse for, hvor mange økonomiske aktører der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
IV.1.3) Reduktion af antallet af økonomiske aktører under forhandlingerne eller dialogen
IV.2) Tildelingskriterier
IV.2.1) Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, der er anført i specifikationerne, i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle eller i det beskrivende dokument
IV.2.2) Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3) Administrative oplysninger
IV.3.1) Sagsnummer hos den ordregivende myndighed:
MST-519-00118
IV.3.2) Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3) Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter eller beskrivende dokumenter
IV.3.4) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
27.10.2015 - 12:00
IV.3.5) Dato for afsendelse til udvalgte kandidater af opfordringer til at afgive bud eller at deltage
IV.3.6) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.7) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.3.8) Åbning af bud
Der må være personer til stede under åbningen af bud: nej

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidspunkt for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser: 2020.
VI.2) Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3) Yderligere oplysninger
Tilbud kan ikke sendes elektronisk. Det samlede tilbud skal sendes eller indleveres til den i punkt I.1) angivne adresse mærket med EU Udbud nr. og med tydelig angivelse »Må ikke åbnes i postmodtagelsen«.
Tilbud skal afleveres i 2 papireksemplar samt 1 elektronisk udgave (USB-stik) af hele det afleverede tilbudsmateriale.
Tilbudsgiver skal vedstå sit tilbud i 3 måneder regnet fra tilbudsfristens udløb.
Eventuelle spørgsmål og svar i forbindelse med afgivelse af anmodninger om prækvalifikation, vil blive offentliggjort på udbuddets hjemmeside, jf. adressen punkt I.1). Interesserede opfordres til løbende at holde sig opdateret på hjemmesiden.
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne

Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Allé 17
2100 København
DANMARK
Mailadresse: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000
Internetadresse: http://klfu.dk

VI.4.2) Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til lov om håndhævelse af udbudsreglerne mv. gælder følgende frister for indgivelse af klage:
45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes her: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.3) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
DANMARK
Mailadresse: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
9.9.2015

Send til en kollega

0.047