Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/bee77fbc-7b96-4ca4-8761-0261d74692ca/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/bee77fbc-7b96-4ca4-8761-0261d74692ca/publicMaterial
Udbyder
Horsens Kommune
Vindere
Delaftale 1: Vintertjeneste ved kommunale bygninger, distrikt 1
(30.06.2021)
Snevagten A/S
Brandstrupvej 10
2610 Rødovre
Delaftale 4: Vintertjeneste ved kommunale bygninger, distrikt 4
(30.06.2021)
Grøn Vækst A/S
Øde-Hastrup-Vej 65
4000 Roskilde
Delaftale 5: Vintertjeneste ved kommunale bygninger, distrikt 5
(05.07.2021)
Grøn Vækst A/S
Øde-Hastrup-Vej 65
4000 Roskilde
Delaftale 2: Vintertjeneste ved kommunale bygninger, distrikt 2
(05.07.2021)
Snevagten A/S
Brandstrupvej 10
2610 Rødovre
Levering af vintertjeneste ved kommunale bygninger til Horsens Kommune
Horsens Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189889
Postadresse: Rådhustorvet 4
By: Horsens
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8700
Land: Danmark
Kontaktperson: Dorte Vestergaard
E-mail: udbud@fikm.dk
Telefon: +45 76292026
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://fikm.dk/
Del II: Genstand
Levering af vintertjeneste ved kommunale bygninger til Horsens Kommune
Udbuddet omfatter vintertjenester på parkeringsarealer, stier og fortove m.m. i form af snerydning og glatførebekæmpelse ved Horsens Kommunens ejendomme. Horsens Kommune er opdelt i 6 distrikter. Udbuddet er opdelt i 6 delaftaler.
Tilbudsgiver kan afgive tilbud på én, flere eller alle delaftaler.
- Tilbudsgiver kan maksimalt tildeles 3 delaftaler.
- Tildeling af delaftaler: Hvis én tilbudsgiver afgiver laveste pris på flere end 3 delaftaler, vil tildelingen af de enkelte delaftaler ske sådan, at udbyder opnår den laveste pris samlet set for de 6 delaftaler.
Tilbudsgiver kan afgive tilbud på én, flere eller alle delaftaler.
- Tilbudsgiver kan maksimalt tildeles 3 delaftaler.
- Tildeling af delaftaler: Hvis én tilbudsgiver afgiver laveste pris på flere end 3 delaftaler, vil tildelingen af de enkelte delaftaler ske sådan, at udbyder opnår den laveste pris samlet set for de 6 delaftaler.
Delaftale 1: Vintertjeneste ved kommunale bygninger, distrikt 1
Horsens Kommune
Delaftalen omfatter vintertjenester på parkeringsarealer, stier og fortove m.m. i form af snerydning og glatførebekæmpelse ved Horsens Kommunens ejendomme i distrikt 1.
Delaftale 2: Vintertjeneste ved kommunale bygninger, distrikt 2
Horsens Kommune
Delaftalen omfatter vintertjenester på parkeringsarealer, stier og fortove m.m. i form af snerydning og glatførebekæmpelse ved Horsens Kommunens ejendomme i distrikt 2.
Delaftale 3: Vintertjeneste ved kommunale bygninger, distrikt 3
Horsens Kommune
Delaftalen omfatter vintertjenester på parkeringsarealer, stier og fortove m.m. i form af snerydning og glatførebekæmpelse ved Horsens Kommunens ejendomme i distrikt 3.
Delaftale 4: Vintertjeneste ved kommunale bygninger, distrikt 4
Horsens Kommune
Delaftalen omfatter vintertjenester på parkeringsarealer, stier og fortove m.m. i form af snerydning og glatførebekæmpelse ved Horsens Kommunens ejendomme i distrikt 4.
Delaftale 5: Vintertjeneste ved kommunale bygninger, distrikt 5
Horsens Kommune
Delaftalen omfatter vintertjenester på parkeringsarealer, stier og fortove m.m. i form af snerydning og glatførebekæmpelse ved Horsens Kommunens ejendomme i distrikt 5.
Delaftale 6: Vintertjeneste ved kommunale bygninger, distrikt 6
Horsens Kommune
Delaftalen omfatter vintertjenester på parkeringsarealer, stier og fortove m.m. i form af snerydning og glatførebekæmpelse ved Horsens Kommunens ejendomme i distrikt 6.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ingen krav.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst én sammenlignelig reference inden for de seneste 3 år regnet fra tidspunktet for tilbudsfristen.
Ved sammenlignelige referencer forstås aftaler om levering af vintertjenester på parkeringsarealer, cykelparkering, stier og fortove i form af snerydning og glatførebekæmpelse ved offentlige bygninger eller private bygninger.
Der må gerne oplyses reference på en aftale, der er startet tidligere end den anførte referenceperiode og/eller ikke er afsluttet endnu. Tilbudsgiver skal imidlertid have udført – og i referencen kun beskrive – den vintertjeneste, som ligger inden for de seneste 3 år forud for tilbudsfristen. Referencen skal dog minimum have løbet i 1 år på tidspunktet for tilbudsfristen.
Ved en sammenslutning af økonomiske aktører skal der alene dokumenteres 1 reference. Der skal ikke dokumenteres 1 sammenlignelig reference per deltager i sammenslutningen af økonomiske aktører.
Det er kun den tilbudsgiver, som udbyder har til hensigt at tildele rammeaftalen, der skal fremsende dokumentation. Dokumentationen skal derfor ikke vedhæftes tilbuddet.
Som dokumentation for tilbudsgivers reference skal tilbudsgiver på anmodning fremsende en reference-liste. Referencelisten skal indeholde en beskrivelse af den sammenlignelige reference inklusive datoer (opstartsdato og, hvis aftalen ved fristen for afgivelse af tilbud er udløbet, slutdato), kundens navn (samt kontaktperson hos kunden). Udbyder forbeholder sig ret til at kontakte de anførte referencer med henblik på bekræftelse af oplysningerne.
For krav til konsortier og støttende enheder henvises til udbudsbetingelserne hhv. afsnit 7 konsortier, sammenslutninger og lignende og 8. Tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har relevant erfaring i form af mindst én sammenlignelig reference inden for de seneste 3 år regnet fra tidspunktet for tilbudsfristen.
Kontraktens § 9 arbejdsklausul skal overholdes.
Del IV: Procedure
Horsens Kommune.
Tilbud åbnes af Fællesindkøb Midt. Der er ikke adgang til åbning af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
2025
Tilbudsgiver skal i ESPD’et erklære ikke at være omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § § 135, 136 og 137, stk. 1, nr. 2 og nr. 5.
På anmodning fra udbyder, skal tilbudsgiver, som udbyder har til hensigt at tildele rammeaftalen, fremsende en gyldig serviceattest eller anden tilstrækkelig dokumentation, der ikke er ældre end 6 måneder regnet fra tilbudsfristen, for at dokumentere at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § § 135 og 137, stk. 1, nr. 2. Dokumentationen skal ikke vedlægges tilbuddet.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelsen nr. 593 af 2. juni 2016 om Klagenævnet for Udbud (i det efterfølgende benævnt "Lov om Klagenævnet for Udbud"), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.
2) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
3) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
4) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.
5) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
En klage over at ordregiveren i strid med udbudsloven eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren i henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 4 har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgiver i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www. naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk