Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/83ee54e1-a4c2-45c6-94b3-86f81000889f/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/83ee54e1-a4c2-45c6-94b3-86f81000889f/homepage
Udbyder
Aarhus Kommune, Teknik og Miljø
Vindere
Delområde 01: V211 Viby, Kolt og Tranbjerg
(21.09.2021)
Maskinstation/Jens Jørn Bælum Bech
Malling
Delområde 03: V219 Tilst, Sabro og Harlev - Logistikparken
(21.09.2021)
Forstas A/S
Vejle
Udførelse af vintertjeneste, Aarhus Kommune
Aarhus Kommune, Teknik og Miljø
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 55133018
Postadresse: Karen Blixens Boulevard 7
By: Brabrand
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8220
Land: Danmark
Kontaktperson: Vibeke Hedelund Pedersen
E-mail: vhp@aarhus.dk
Telefon: +45 41855831
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk
Del II: Genstand
Udførelse af vintertjeneste, Aarhus Kommune
Udbuddet omfatter udførelse af vintertjenesten på dele af Aarhus Kommunes kørebaner. Udbuddet omfatter snerydning og glatførebekæmpelse.
Opgaven gennemføres for de dele af Aarhus Kommunes vejnet, der er angivet i bilag 3, kravspecifikation samt bilag 4, udførelsesmetoder.
Aarhus Kommune
Udbuddet omfatter udførelse af vintertjenesten på dele af Aarhus Kommunes kørebaner. Udbuddet omfatter snerydning og glatførebekæmpelse.
Opgaven gennemføres for de dele af Aarhus Kommunes vejnet, der er angivet i bilag 3, kravspecifikation samt bilag 4, udførelsesmetoder.
Aarhus kommune kan forlænge aftalen i op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår eller på ændrede vilkår, som aftales mellem parterne og som samlet set er økonomisk gunstige for Aarhus Kommune. Forlænges aftalen på ændrede vilkår, vil aftalens overordnede karakter dog ikke blive ændret.
Aarhus Kommune
Udbuddet omfatter udførelse af vintertjenesten på dele af Aarhus Kommunes kørebaner. Udbuddet omfatter snerydning og glatførebekæmpelse.
Opgaven gennemføres for de dele af Aarhus Kommunes vejnet, der er angivet i bilag 3, kravspecifikation samt bilag 4, udførelsesmetoder.
Aarhus kommune kan forlænge aftalen i op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår eller på ændrede vilkår, som aftales mellem parterne og som samlet set er økonomisk gunstige for Aarhus Kommune. Forlænges aftalen på ændrede vilkår, vil aftalens overordnede karakter dog ikke blive ændret.
Aarhus Kommune
Udbuddet omfatter udførelse af vintertjenesten på dele af Aarhus Kommunes kørebaner. Udbuddet omfatter snerydning og glatførebekæmpelse.
Opgaven gennemføres for de dele af Aarhus Kommunes vejnet, der er angivet i bilag 3, kravspecifikation samt bilag 4, udførelsesmetoder.
Aarhus kommune kan forlænge aftalen i op til 2 x 12 måneder på uændrede vilkår eller på ændrede vilkår, som aftales mellem parterne og som samlet set er økonomisk gunstige for Aarhus Kommune. Forlænges aftalen på ændrede vilkår, vil aoverordnede karakter dog ikke blive ændret.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger bedes i ESPD angive omsætning og egenkapital for de seneste 2 afsluttede regnskabsår, afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed.
Aarhus Kommune accepterer kun ansøgning fra ansøgere, som:
- Har en omsætning på minimum 0,5 mio. DKK ekskl. moms i de seneste 2 afsluttede regnskabsår.
- Har en positiv egenkapital i de seneste 2 afsluttede regnskabsår.
Der er ingen krav til 'Teknisk og faglig kapacitet'.
Rammeaftalen indeholder et CSR-bilag som bl.a. indeholder en klausul om etik og socialt ansvar, arbejdsklausul samt uddannelsesklausul.
Del IV: Procedure
Tilbuddene vil blive åbnet efter tilbudsfristens udløb. Der vil ikke være adgang til at overvære tilbudsåbningen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ud over de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § § 135 og 136 gælder i dette udbud de ’frivillige’ udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137.
Aarhus Kommune er således forpligtet til at udelukke en tilbudsgiver, der er omfattet af følgende ’frivillige’ udelukkelsesgrunde (medmindre tilbudsgiver kan dokumentere sin pålidelighed i henhold til udbudslovens § 138):
— Tilbudsgiver har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø-, social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, nr. 1.
— Tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling, jf. udbudslovens § 137, nr. 2.
— Aarhus Kommune kan påvise, at tilbudsgiver i forbindelse med udøvelse af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgivers integritet, jf. udbudslovens § 137, nr. 3.
— Aarhus Kommune har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiver har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, nr. 4.
— Aarhus Kommune kan påvise, at tilbudsgiver væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, jf. udbudslovens § 137, nr. 5.
— Aarhus Kommune kan påvise, at tilbudsgiver uretmæssigt har forsøgt at påvirke Aarhus Kommunes beslutningsproces, hvis ansøger har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt tilbudsgiver groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger, jf. udbudslovens § 137, nr. 6.
Der henvises til udbudslovens § 137 for en gengivelse af den fulde ordlyd af de enkelte bestemmelser.
Til dokumentation for at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunde og overholder mindstekravene til egnethed skal tilbudsgiver, når Aarhus Kommune anmoder herom, fremlægge følgende:
Serviceattest eller tilsvarende dokumentation for, at ansøger ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene.
Med hensyn til dokumentation for økonomisk og finansiel formåen skal følgende fremlægges som endelig dokumentation, når Aarhus Kommune anmoder herom:
— Tilbudsgivers årsrapporter eller uddrag heraf, for de seneste 2 afsluttede regnskabsår, hvis offentliggørelse af årsrapporter er lovpligtigt i det land, hvor ansøger er etableret.
— Tilbudsgiver kan godtgøre sin økonomiske og finansielle formåen ved ethvert andet dokument, som Aarhus Kommune vurderer passende, hvis ansøgeren af en gyldig grund ikke er i stand til at fremlægge de dokumenter, som bygherren forlanger.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til LBK nr. 593 af 2. juni 2016 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill -perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk