Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/099c60d8-0c67-4046-b19a-6aa1361f7a24/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/099c60d8-0c67-4046-b19a-6aa1361f7a24/homepage
Udbyder
AffaldVarme Aarhus Genbrug
Vindere
Kontrakt om vinterberedskab ved nedgravede affaldscontainere
(13.09.2021)
Forstas A/S
Karetmagervej 23
7100 Vejle
Vinterberedskab ved de offentlige nedgravede affaldscontainere
AffaldVarme Aarhus Genbrug
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 40831959
Postadresse: Karen Blixens Boulevard 7
By: Brabrand
NUTS-kode: DK042 Østjylland
Postnummer: 8220
Land: Danmark
Kontaktperson: Frands Vidstein Petersen
E-mail: fvp@affaldvarme.dk
Telefon: +45 41857703
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.affaldvarme.dk
Del II: Genstand
Vinterberedskab ved de offentlige nedgravede affaldscontainere
Udbuddet omfatter udførelse af vintertjenesten ved de offentlige nedgravede containere, der primært er primært opstillet inden for Ringgaderne.
Aarhus Kommune
Udbuddet vedrører snerydning og glatførebekæmpelse ved AffaldVarme Aarhus standpladser med nedgravede affaldscontainere og overjordiske affaldskuber.
2 x 12 mdr.
Ordregiver har ret til at forlænge aftalen med en forøgelse af aftalens værdi med op til 20 %, således at aftalen ophører når værdien af denne option er udtømt.
Udbuddets ramme.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
- Egenkapital
- Soliditetsgrad.
- Har en positiv egenkapital i hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
- Har en soliditetsgrad på minimum 10 % i hvert af de seneste 3 afsluttede regnskabsår.
Referencer for de betydeligste lignende opgaver inden for de seneste 3 år forud for ansøgningsfristen.
Ansøger har mindst 3 lignende referencer.
Del IV: Procedure
Brabrand
Der vil ikke være adgang til åbning af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Dette udbud er omfattet af følgende frivillige udelukkelsesgrunde:
- Tilbudsgiver har tilsidesat gældende forpligtelser inden for det miljø- social- eller arbejdsretlige område, jf. udbudslovens § 137, nr. 1.
- Tilbudsgiver er erklæret konkurs eller er under insolvens- eller likviditetsbehandling, jf. udbudslovens § 137, nr. 2.
- AffaldVarme Aarhus Genbrug kan påvise, at tilbudsgiver i forbindelse med udøvelse af sit erhverv har begået alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgivers integritet, jf. udbudslovens § 137, nr. 3. Vurderingen af, hvorvidt der er tale om alvorlige forsømmelser, der sår tvivl om tilbudsgivers integritet, vil blive foretaget i henhold til proportionalitetsprincippet i Udbudslovens § 2, stk.1.
- AffaldVarme Aarhus Genbrug har tilstrækkelige plausible indikationer til at konkludere, at tilbudsgiver har indgået en aftale med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. udbudslovens § 137, nr. 4.
- AffaldVarme Aarhus Genbrug kan påvise, at tilbudsgiver væsentligt har misligholdt en tidligere offentlig kontrakt, jf. udbudslovens § 137, nr. 5.
- AffaldVarme Aarhus Genbrug kan påvise, at tilbudsgiver uretmæssigt har forsøgt at påvirke AffaldVarme Aarhus Genbrugs beslutningsproces, hvis tilbudsgiver har fået fortrolige oplysninger, der kan give dem uretmæssige fordele i forbindelse med udbudsproceduren, eller såfremt tilbudsgiver groft uagtsomt har givet vildledende oplysninger, der kan have væsentlig indflydelse på beslutninger, jf. udbuds-lovens § 137, nr. 6.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk