Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=awlogpalyx
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=awlogpalyx
Udbyder
Hjørring Vandselskab A/S
Vindere
(29.10.2021)
LL Transport og Entreprenør ApS
Pandrup
Tømningsordning for bundfældningstanke
Hjørring Vandselskab A/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
By: Hjørring
NUTS-kode: DK050 Nordjylland
Land: Danmark
Kontaktperson: Bente Kjærsgaard Christensen
E-mail: bkc@hjvand.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.hjvand.dk
Del II: Genstand
Udbud af tømningsordning for bundfældningstanke
Opgaven omfatter tømning af bundfældningstanke på ejendomme i Hjørring Kommune, der er omfattet af Hjørring Kommunes regulativ for kontrol og tømning af hustanke. Det omfatter omkring 6 400 årlige tømninger, samt et mindre antal ekstratømninger efter anmodning. I forbindelse med tømning skal der foretages afvanding og efterfyldning. På nogle adresser skal tømning udføres af et mindre slamsugningskøretøj og uden afvanding og efterfyldning.
Hjørring Vandselskabs forsyningsområdet.
Se afsnit II.1.4).
Hjørring Vandselskab har mulighed for forlængelse af kontrakten på samme vilkår á 2 gange hver i op til 12 måneder.
Hjørring Vandselskab har mulighed for forlængelse af kontrakten på samme vilkår á 2 gange hver i op til 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
ESPD skal udfyldes via ESPD modulet på iBinder. ESPD i xml-format er vedlagt udbudsmaterialet. Oplysningerne heri skal sætte udbyder i stand til at vurdere tilbudsgivers egnethed.
Del II: Oplysninger om den økonomiske aktør
Afsnit A: Oplysninger om den økonomiske aktør
Felterne/kasserne udfyldes.
Spørgsmålet om, hvorvidt den økonomiske aktør deltager sammen med andre. Her sættes kun kryds i ”ja” hvis tilbud afgives som konsortium, joint venture eller lignende; ikke ved brug af underleverandører.
Afsnit B: Oplysninger om den økonomiske aktørs repræsentanter
Alle felter/kasser udfyldes, bortset fra fødested, fødselsdag og adresse.
Afsnit C: Oplysning om udnyttelse af andre enheders kapacitet
Afsnittet udfyldes kun, hvis tilbudsgiver baserer sig andre enheders formåen i forbindelse med opfyldelse af mindstekrav til økonomisk og finansiel og/eller teknik og faglig formåen. (ikke ved afgivelse af tilbud som konsortium eller lign.).
Afsnit D: Oplysninger om underleverandører, hvis kapacitet den økonomiske aktør ikke baserer sig på.
Afsnittet udfyldes ikke.
Del III Udelukkelsesgrunde
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 - 3 og § 136. I modsat fald er udbyder forpligtet til at udelukke tilbudsgiver, jf. dog § 135, stk. 4 og 5.
Tilbudsgiver skal desuden bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af den frivillige udelukkelsesgrund, som omhandler konkurs mm. jf. udbudsloven § 137 nr. 2.
Del IV: Udvælgelseskriterier
Afsnit A: Egnethed
Afsnittet udfyldes ikke (kan ikke udfyldes).
Afsnit B: Økonomisk og finansiel formåen
I punktet ”Nøgletal” anføres egenkapital for det seneste afsluttede regnskabsår.
Afsnit C: Teknisk og faglig formåen
Tilbudsgiver skal angive sine referencer som anført i udbudsbetingelserne afsnit 8.3.
Afsnit D: Kvalitetssikringsstandarder og miljøledelsesstandarder
Afsnittet udfyldes ikke (kan ikke udfyldes).
Afslut
Del V: Begrænsning af antallet af kvalificerede tilbudsgivere
Afsnittet udfyldes ikke.
Del VI: Afsluttende erklæringer
Her anføres dato og sted. Tilbudsgivers ESPD skal ikke underskrives. ESPD fra enheder som tilbudsgiver baserer sig på, skal underskrive deres ESPD.
Vedr. sammenslutning af virksomheder og andre enheder som tilbudsgiver baserer sig på, se afsnit VI.
Tilbudsgiver skal i ESPD i punktet Nøgletal angive tilbudsgivers egenkapital i det seneste afsluttede regnskabsår.
Det er et krav, at tilbudsgiver har en positiv egenkapital i det senest afsluttede regnskabsår.
ESPD skal udfyldes via ESPD modulet på iBinder. ESPD i xml-format er vedlagt udbudsmaterialet. Oplysningerne heri skal sætte udbyder i stand til at vurdere tilbudsgivers egnethed.
Del II: Oplysninger om den økonomiske aktør
Afsnit A: Oplysninger om den økonomiske aktør
Felterne/kasserne udfyldes
Spørgsmålet om, hvorvidt den økonomiske aktør deltager sammen med andre. Her sættes kun kryds i ”ja” hvis tilbud afgives som konsortium, joint venture eller lignende; ikke ved brug af underleverandører.
Afsnit B: Oplysninger om den økonomiske aktørs repræsentanter
Alle felter/kasser udfyldes, bortset fra fødested, fødselsdag og adresse.
Afsnit C: Oplysning om udnyttelse af andre enheders kapacitet
Afsnittet udfyldes kun, hvis tilbudsgiver baserer sig andre enheders formåen i forbindelse med opfyldelse af mindstekrav til økonomisk og finansiel og/eller teknik og faglig formåen. (ikke ved afgivelse af tilbud som konsortium eller lign.).
Afsnit D: Oplysninger om underleverandører, hvis kapacitet den økonomiske aktør ikke baserer sig på
Afsnittet udfyldes ikke.
Del III Udelukkelsesgrunde
Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 - 3 og § 136. I modsat fald er udbyder forpligtet til at udelukke tilbudsgiver, jf. dog § 135, stk. 4 og 5.
Tilbudsgiver skal desuden bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af den frivillige udelukkelsesgrund, som omhandler konkurs mm. jf. udbudsloven § 137 nr. 2.
Del IV: Udvælgelseskriterier
Afsnit A: Egnethed
Afsnittet udfyldes ikke (kan ikke udfyldes).
Afsnit B: Økonomisk og finansiel formåen
I punktet ”Nøgletal” anføres egenkapital for det seneste afsluttede regnskabsår.
Afsnit C: Teknisk og faglig formåen
Tilbudsgiver skal angive sine referencer som anført i udbudsbetingelserne afsnit 8.3.
Afsnit D: Kvalitetssikringsstandarder og miljøledelsesstandarder
Afsnittet udfyldes ikke (kan ikke udfyldes).
Afslut
Del V: Begrænsning af antallet af kvalificerede tilbudsgivere
Afsnittet udfyldes ikke.
Del VI: Afsluttende erklæringer
Her anføres dato og sted. Tilbudsgivers ESPD skal ikke underskrives. ESPD fra enheder som tilbudsgiver baserer sig på, skal underskrive deres ESPD.
Vedr. sammenslutning af virksomheder og andre enheder som tilbudsgiver baserer sig på, se afsnit VI.
Tilbudsgiver skal angive sammenlignelige opgaver (max 3), der er løst inden for de seneste 3 år, regnet fra tilbudsfristens udløb.
For så vidt angår rammeaftaler eller kontrakter, hvor opgaven løses kontinuerligt i en kontraktperiode, er det udelukkende de konkrete opgaver, der er udført inden for de seneste 3 år, regnet fra tilbudsfristens udløb, der kan medtages som reference.
Med en sammenlignelige opgaver forstås opgaver, der omfatter både tømning af bundfældningstanke og registrering i forbindelse med tømninger.
For hver reference anføres: kontraktperiode, ordregiver og en kortfattet beskrivelse af opgaven.
Referencer kan vedlægges i selvstændigt bilag, men der skal i så fald henvises til bilaget i ESPD.
Tilbudsgiver skal have mindst 1 sammenlignelig reference, der er udført inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristens udløb.
Kontrakten baseres på AB service2003 med udbyders tilføjelser og ændringer.
Som sikkerhed for arbejdets udførelse stiller entreprenøren senest samtidig med kontraktens underskrift en sikkerhed på 10 % af den årlige kontraktsum i henhold til tilbudslisten, ekskl. moms.
Se udbudsmaterialet.
Se udbudsmatreialet. Der stilles arbejdsklausul, jf. бetingelser.
Del IV: Procedure
Tilbudsgivere kan ikke overvære åbningen.
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet kan downloades på: https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=awlogpalyx
Sammenslutning af virksomheder:
Afgives tilbud af en sammenslutning af virksomheder, fx et konsortium, skal hver deltager udfylde en særskilt ESPD.
Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen dog være sammenslutningens samlede egnethed, der vurderes.
Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle deltagere, er tilbuddet ikke nødvendigvis ukonditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen.
Tilbud afgivet af en sammenslutning skal vedlægges en udfyldt og underskrevet konsortieerklæring (Bilag 1.2.1 Konsortieerklæring), hvori deltagerne erklærer, at de hæfter solidarisk og direkte i forhold til udbyder.
Roller/ansvarsområder for hver enkelt deltager skal desuden angives, og det skal fremgå af erklæringen, hvilken deltager, der med bindende virkning, kan føre afklarende drøftelser og indgå aftaler med udbyder.
Tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen:
Hvis tilbudsgiver - under henvisning til udbudslovens § 144, stk. 1 - i forbindelse med afgivelse af tilbud baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske og/eller tekniske og faglige formåen, skal der udfyldes særskilte ESPD’er. ESPD for den enhed som tilbudsgiver baserer sig på, skal ligeledes underskrives.
Det vil i forbindelse med egnethedsvurderingen være tilbudsgiverteamets samlede egnethed, der vurderes. Hvis de krævede oplysninger ikke afgives af alle virksomheder i tilbudsgiverteamet, er tilbuddet ikke nødvendigvis ukonditionsmæssigt, men det kan have betydning for egnethedsvurderingen.
Tilbuddet skal vedlægges en erklæring, hvor de enheder, som tilbudsgiver baserer sin formåen på, binder sig til at stille de angivne ressourcer til rådighed for tilbudsgiveren (Bilag 1.2.2 Rådighedserklæring).
Indhentning af dokumentation:
Den tilbudsgiver, som udbyder har til hensigt at tildele kontrakten, skal dokumentere oplysningerne afgivet i ESPD.
Udelukkelsesgrunde:
Som bevis for, at tilbudsgiver eller visse personer, der er tilknyttet tilbudsgiver, jf. § 135, stk. 2 ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 samt § 137, stk. 1, nr. 2:
1) Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i § 135, stk. 1.
2) Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunden i § 135, stk. 3.
For så vidt angår danske tilbudsgivere, kan beviset bestå i en serviceattest. Serviceattester udstedes af Erhvervsstyrelsen.
Udsteder det land, hvori tilbudsgiver er hjemmehørende, ikke de nævnte certifikater eller dokumenter, eller dækker de ikke de nævnte tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love i overensstemmelse med udbudslovens § 153, stk. 2.
Dokumentationen må maksimalt være 6 måneder gammel regnet fra tilbudsfristen.
Økonomiske og finansielle mindstekrav:
Som dokumentation for overholdelse af kravene til økonomisk og finansiel formåen skal tilbudsgiver fremlægge revisorattesteret dokument eller revideret årsregnskab.
.
By: Viborg
Land: Danmark
Klager over udbud skal indgives inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i
Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter дen dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet фor Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og оm hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden.
I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres оm opsættende virkning af klagen.
By: Valby
Land: Spanien