Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fa2362a0-d0eb-410d-af9f-dd829e0d5f76/publicMaterial
Indlevering af tilbud
Addresse
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fa2362a0-d0eb-410d-af9f-dd829e0d5f76/homepage
Udbyder
Nordfyns Kommune
Vindere
STI 3
(14.01.2022)
Grøn Vækst A/S
Øde-Hastrup-Vej 65
4000 Roskilde
STI 9
(14.01.2022)
HedeDanmark a/s
Handelsvej 30
5260 Odense S
Lastbil 2
(14.01.2022)
Poul Schou A/S
Logistikvej 25b
5250 Odense SV
Opdateringer
Glatførebekæmpelse og snerydning 2021-2025 til Nordfyns Kommune
Nordfyns Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29188947
Postadresse: Møllerled 60
By: Bogense
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5400
Land: Danmark
Kontaktperson: Christian Bogø Lindemer
E-mail: kontakt@tohv.dk
Telefon: +45 53645132
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/fa2362a0-d0eb-410d-af9f-dd829e0d5f76/homepage
Del II: Genstand
Offentligt udbud af glatførebekæmpelse og snerydning 2021-2025 til Nordfyns Kommune
Nærværende udbud vedrører udbud af vintertjeneste med lastbil og traktor til Nordfyns Kommune.
Lastbil rute 1
Nordfyns Kommune (rute 1)
Glatførebekæmpelse, og mulighed for kombikørsel, på kørebaner som svingbaner, rundkørsler, vejtilslutninger, buslommer/fortovsarealer ved busstop hvor myndigheden har vinterforpligtelsen m.v.
Der forventes at blive tildelt til en leverandør på delaftalen.
Det oplyste maksimale antal delkontrakter jf. II.1.6), der kan tildeles en tilbudsgiver indbefatter ikke delkontraktnr. 1 (rute 1), men omhandler alene stiruter (del 3-11).
Ordregiver har mulighed for forlængelse i op til 12 måneder.
Lastbil rute 2
Nordfyns Kommune (rute 2)
Glatførebekæmpelse, og mulighed for kombikørsel, på kørebaner som svingbaner, rundkørsler, vejtilslutninger, buslommer/fortovsarealer ved busstop hvor myndigheden har vinterforpligtelsen m.v.
Der forventes at blive tildelt til en leverandør på delaftalen.
Det oplyste maksimale antal delkontrakter jf. II.1.6), der kan tildeles en tilbudsgiver indbefatter ikke delkontraktnr. 2 (rute 2), men omhandler alene stiruter (del 3-11).
Ordregiver har mulighed for forlængelse i op til 12 måneder.
Traktor/redskabsbærer (Sti 3)
Nordfyns Kommune (Sti 3)
Glatførebekæmpelse, kombikørsel og snerydning af stier, fortove, P-pladser m.v. hvor myndigheden har vinterforpligtelsen m.v.
Tilbudsgiver kan afgive tilbud på én enkelt rute, flere ruter, eller alle ruter. I tildelingen iagttages at tilbudsgiver maksimalt kan blive tildelt to (2) stiruter (STI 3 - 11).
Der forventes at blive tildelt til en leverandør på delaftalen.
Ordregiver har mulighed for forlængelse i op til 12 måneder.
Traktor/redskabsbærer (Sti 4)
Nordfyns Kommune (Sti 4)
Glatførebekæmpelse, kombikørsel og snerydning af stier, fortove, P-pladser m.v. hvor myndigheden har vinterforpligtelsen m.v.
Tilbudsgiver kan afgive tilbud på én enkelt rute, flere ruter, eller alle ruter. I tildelingen iagttages at tilbudsgiver maksimalt kan blive tildelt to (2) stiruter (STI 3 - 11).
Der forventes at blive tildelt til en leverandør på delaftalen.
Ordregiver har mulighed for forlængelse i op til 12 måneder.
Traktor/redskabsbærer (Sti 5)
Nordfyns Kommune (Sti 5)
Glatførebekæmpelse, kombikørsel og snerydning af stier, fortove, P-pladser m.v. hvor myndigheden har vinterforpligtelsen m.v.
Tilbudsgiver kan afgive tilbud på én enkelt rute, flere ruter, eller alle ruter. I tildelingen iagttages at tilbudsgiver maksimalt kan blive tildelt to (2) stiruter (STI 3 - 11).
Der forventes at blive tildelt til en leverandør på delaftalen.
Ordregiver har mulighed for forlængelse i op til 12 måneder.
Traktor/redskabsbærer (Sti 6)
Nordfyns Kommune (Sti 6)
Glatførebekæmpelse, kombikørsel og snerydning af stier, fortove, P-pladser m.v. hvor myndigheden har vinterforpligtelsen m.v.
Tilbudsgiver kan afgive tilbud på én enkelt rute, flere ruter, eller alle ruter. I tildelingen iagttages at tilbudsgiver maksimalt kan blive tildelt to (2) stiruter (STI 3 - 11).
Der forventes at blive tildelt til en leverandør på delaftalen.
Ordregiver har mulighed for forlængelse i op til 12 måneder.
Traktor/redskabsbærer (Sti 7)
Nordfyns Kommune (Sti 7)
Glatførebekæmpelse, kombikørsel og snerydning af stier, fortove, P-pladser m.v. hvor myndigheden har vinterforpligtelsen m.v.
Tilbudsgiver kan afgive tilbud på én enkelt rute, flere ruter, eller alle ruter. I tildelingen iagttages at tilbudsgiver maksimalt kan blive tildelt to (2) stiruter (STI 3 - 11).
Der forventes at blive tildelt til en leverandør på delaftalen.
Ordregiver har mulighed for forlængelse i op til 12 måneder.
Traktor/redskabsbærer (Sti 8)
Nordfyns Kommune (Sti 8)
Glatførebekæmpelse, kombikørsel og snerydning af stier, fortove, P-pladser m.v. hvor myndigheden har vinterforpligtelsen m.v.
Tilbudsgiver kan afgive tilbud på én enkelt rute, flere ruter, eller alle ruter. I tildelingen iagttages at tilbudsgiver maksimalt kan blive tildelt to (2) stiruter (STI 3 - 11).
Der forventes at blive tildelt til en leverandør på delaftalen.
Ordregiver har mulighed for forlængelse i op til 12 måneder.
Håndrydning (Sti 9)
Nordfyns Kommune (Sti 9)
Håndrydning ved trapper, stier ved chikaner, særligt små arealer eller smalle strækninger m.v.
Tilbudsgiver kan afgive tilbud på én enkelt rute, flere ruter, eller alle ruter. I tildelingen iagttages at tilbudsgiver maksimalt kan blive tildelt to (2) stiruter (STI 3 - 11).
Der forventes at blive tildelt til en leverandør på delaftalen.
Ordregiver har mulighed for forlængelse i op til 12 måneder.
Håndrydning (Sti 10)
Nordfyns Kommune (Sti 10)
Håndrydning ved trapper, stier ved chikaner, særligt små arealer eller smalle strækninger m.v.
Tilbudsgiver kan afgive tilbud på én enkelt rute, flere ruter, eller alle ruter. I tildelingen iagttages at tilbudsgiver maksimalt kan blive tildelt to (2) stiruter (STI 3 - 11).
Der forventes at blive tildelt til en leverandør på delaftalen.
Ordregiver har mulighed for forlængelse i op til 12 måneder.
Traktor/redskabsbærer (Sti 11)
Nordfyns Kommune (Sti 11)
Glatførebekæmpelse, kombikørsel og snerydning af stier, fortove, P-pladser m.v. hvor myndigheden har vinterforpligtelsen m.v.
Tilbudsgiver kan afgive tilbud på én enkelt rute, flere ruter, eller alle ruter. I tildelingen iagttages at tilbudsgiver maksimalt kan blive tildelt to (2) stiruter (STI 3 - 11).
Der forventes at blive tildelt til en leverandør på delaftalen.
Ordregiver har mulighed for forlængelse i op til 12 måneder.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Finder ikke anvendelse i forbindelse med nærværende udbud.
Tilbudsgiver skal anføre minimum en reference, som alene eller sammen med flere referencer opfylder mindstekravene jf. sidste bullet. Se nedenstående punkt i forhold til, hvad ordregiver forstår som en ”sammenlignelig” reference.
Hvis der oplyses flere referencer, vurderer ordregiver alene på de tre (3) nyeste referencer. Ved nyeste forstås uafsluttede referencer eller referencer med ophør nærmest tilbudsfristen. Hvis flere referencer er uafsluttede, vurderer ordregiver på referencerne med nyeste startdato.
Tilbudsgiver trykker på ”+” for at få mulighed for at udfylde flere referencer.
Referencerne skal være udført inden for de seneste fem (5) år regnet fra datoen for tilbudsfristens udløb.
Ordregiver vil se bort fra referencer, der er afsluttet mere end fem (5) år før tilbudsfristen.
For referencer med startdato der er ældre, men hvor der er afsluttet ydelser (delopgaver) indenfor de seneste fem (5) år, vil ordregiver alene vurdere på de ydelser (delopgaver), som tilbudsgiver har løst inden for de seneste fem (5) år regnet fra tilbudsfristens udløb. Det er tilbudsgivers ansvar at udspecificere indholdet af referencen, så det tydeligt fremgår, hvilke ydelser (delopgaver) det drejer sig om.
Referencerne skal indeholde følgende:
1) Beskrivelse: Beskrivelse af opgaven/opgaverne med fokus på de elementer, som gør referencen sammenlignelig i forhold til den delaftale som der afgives tilbud på, jf. mindstekravene nedenfor. Der kan desuden i beskrivelsen oplyses den/de periode(r), hvor opgaven har været udført (start- og slutdatoer).
2) Beløb: Opgavens/opgavernes værdi i DKK, dvs. det beløb som kunden har betalt for at få udført opgaven/opgaverne.
3) Dato: Dato for opstart (startdato) samt dato for færdiggørelsen (slutdato) af den seneste opgave, der er anført under ”Beskrivelse”. For referencer som endnu ikke er afsluttet efterlades feltet ”Slutdato” blankt/tomt.
4) Modtagere: Kundenavn inkl. kontaktperson og telefonnummer på denne.
Mindstekrav:
Tilbudsgiver skal ved tilbudsafgivelse på lastbil rute 1 og/eller 2 minimum kunne vise én reference på glatførebekæmpelse, herunder snerydning og saltning inden for de seneste 5 år.
Mindstekravet kan opfyldes ved en reference indeholdende ovennævnte opgaver eller ved en kombination af referencer fra flere kunder, så længe referencerne samlet godtgør, at hver af de nævnte opgaver er udført for mindst én (1) kunde.
Ved sammenlignelig reference forstår ordregiver følgende:
- Tjenesteydelse som omfatter glatførebekæmpelse, herunder snerydning og saltning med lastbil på offentlig vej.
Rammeaftalen indeholder sociale klausuler.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgiver opfordres til at søge eventuelle uklarheder og usikkerheder afklaret ved at stille spørgsmål til udbuddet.
Alle spørgsmål skal stilles i udbudssystemet Ethics ved at klikke på ikonet + under ”Spørgsmål”. Herefter udfyldes dialogboksen med henvisning og spørgsmålet. Ved at klikke på send fremsendes spørgsmålet til ordregiver.
Ordregiver besvarer spørgsmål ved at uploade spørgsmål/svar-dokumentet under ”Udbudsdokumenter”.
Det er tilbudsgivers eget ansvar at holde sig ajour med materialet i udbudssystemet Ethics.
Spørgsmål modtaget inden spørgefristen vil blive besvaret af ordregiver, hvorimod spørgsmål modtaget efter spørgefristens udløb, alene vil blive besvaret, hvis spørgsmålets karakter ikke gør det uforholdsmæssigt byrdefuldt for ordregiver at besvare spørgsmålet inden svarfristen. Spørgsmål modtaget senere end 7 dage, inden henholdsvis tilbudsfristen og tilbudsfristen, vil som udgangspunkt ikke blive besvaret.
Tekniske spørgsmål omkring brugen af udbudssystemet Ethics skal stilles til supporten: 70 22 70 07 eller klikke på ikonet ”Kundeservice”.
Tilbudsgiver, andre enheder og sammenslutninger skal, på ordregivers opfordring, fremlægge dokumentation for de oplysninger, som er afgivet i ESPD’et i forbindelse med tilbuddet. Nedenfor beskrives det, hvordan denne dokumentation skal fremlægges.
Ordregiver er berettiget, men ikke forpligtet, til at anmode tilbudsgiver, sammenslutningens deltagere eller andre enheder om at supplere eller præcisere den modtagne dokumentation.
Hvis tilbudsgiver, sammenslutningens deltagere eller andre enheder er fra Danmark, fremlægges dokumentationen i form af en serviceattest fra Erhvervsstyrelsen. Serviceattesten skal indeholde oplysninger fra:
- Skifteretten v. Domstolsstyrelsen
- Skatteforvaltningen
- ATP
- Politiet (Kriminalregistret).
Bemærk, at der skal udfyldes og underskrives en ”samtykkeerklæring”, som skal uploades i forbindelse med bestillingen af serviceattesten. Serviceattesten bestilles hos Virk.
Serviceattesten må maksimalt være seks (6) måneder gammel regnet fra den dato som ordregiver har fastsat som frist.
Til orientering er behandlingstiden hos Erhvervsstyrelsen ca. to (2) uger fra bestilling er modtaget.
Hvis tilbudsgiver, en eller flere af deltagerne i sammenslutningen eller andre enheder ikke er fra Danmark, skal denne som udgangspunkt fremlægge de former for dokumentation, som fremgår af e-Certis. E-Certis er et online informationssystem, som skal benyttes til at finde frem til den rette dokumentation, der skal anvendes af EU-medlemslandene, i forbindelse med udbud.
Såfremt disse lande ikke udsteder de relevante certifikater eller dokumenter, eller de udstedte certifikater eller dokumenter ikke dækker alle de relevante tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed.
Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love.
Verifikation af afgivne oplysninger i ESPD’ets del IV – udvælgelseskriterier sker på følgende måde:
- Der skal ikke aflevere dokumentation for referencer, men ordregiver forbeholder sig retten til at få bekræftet referencernes rigtighed hos kunderne.
Hvis en tilbudsgiver har baseret sin formåen på andre enheders ressourcer eller udgør en sammenslutning skal der indsendes følgende dokumentation:
- En støtteerklæring hvormed andre enheder erklærer at have stillet alle nødvendige ressourcer til rådighed for tilbudsgiver i forbindelse med nærværende udbud. Egen erklæring kan anvendes.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk