Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Fredensborg Kommune
Vindere
Genudbud - Levering af træpiller
(26.11.2021)
VERDO TRADING A/S
Kulhomsvej 22
8930 Randers
Genudbud - Levering af træpiller
Fredensborg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29188335
Postadresse: Egevangen 3 B, Brønsholm
By: Kokkedal
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 2980
Land: Danmark
Kontaktperson: Stefan Ising
E-mail: stis@fredensborg.dk
Telefon: +45 72562411
Fax: +45 72565000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/161870056.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.fredensborg.dk/
Del II: Genstand
Genudbud - Levering af træpiller
Fredensborg Kommune udbyder levering af træpiller til kommunens bygninger med træpillefyr.
Fredensborg Kommune
Fredensborg Kommune udbyder levering af ca. 525 ton træpiller årligt til opvarmning af 15 ejendomme. Det anførte forbrug er skønnede mængder, udregnet på baggrund af tidligere aktivitet.
Der vil blive indgået rammeaftale med én leverandør.
Udbudsmaterialet Bilag 3 indeholder en oversigt over leveringsadresser med angivelse af forventede mængder og antal leveringer pr. år samt distributionsforhold vedrørende den enkelte ejendom.
Udbuddet gennemføres med henblik på at indgå en 3-årig rammeaftale vedrørende levering af træpiller. Kommunen har option på forlængelse i yderligere 1 år.
Tilbudsgiver afgiver en pris for perioden 1. november 2021 - 31. marts 2022. Prisen pr. ton træpiller kan derefter reguleres hvert kvartal jf. kontraktens pkt. 10.
Aftalen træder i kraft den 1. november 2021 og udløber den 31. oktober 2024. Der tages stilling til optionen på 1 års forlængelse ca. 6 måneder inden rammeaftalen udløber.
Mulighed for forlængelse på et år.
Mulighed for forlængelse på et år.
Den anslåede værdi af rammeaftalen er minimum 3 og maksimalt 4,5 mio. kr.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der er i dette udbud ikke krav om at tilbudsgiver skal beskrive økonomisk og finansiel formåen, og der er ikke mindstekrav hertil.
ingen mindstekrav.
Tilbudsgiver skal kort beskrive tilbudsgivers tekniske og faglige formåen. Beskrivelsen kan f.eks. indeholde oplysninger om volumen, kundegrundlag, kvalitet, køretøjer og faciliteter m.v.
Mindstekravet er at beskrivelsen skal sandsynliggøre, at tilbudsgiver er leveringsdygtig med hensyn til træpiller i et omfang som forudsat i udbuddet.
De tilbudte træpiller skal have en diameter på 6 mm og leve op til DS/EN ISO 17225-2 (2014) eller tilsvarende certificeringer. Dette skal kunne dokumenteres på forlangende. De tilbudte træpiller skal leveres i kvalitetsklasse A1 Træpiller skal leveres med blæsebil med mulighed for en rækkevidde på mindst 20 m fra blæsebil til indblæsningsstuds til silo. Siloens påfyldningskobling er Nordisk kobling f/foderbus. Træpiller skal indblæses i Ordregivers anviste siloer. Indblæsning skal foretages skånsomt, så kvaliteten af træpillerne ikke forringes.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
4 år fra kontraktstart 1. november 2021.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk