23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 163-429020
Offentliggjort
24.08.2021
Udbudstype
Offentligt udbud

Bestilling af materiale

https://docunote.vejlespildevand.dk

Indlevering af tilbud

Til
24.09.2021 Kl. 10:00

Addresse
https://docunote.vejlespildevand.dk

Udbyder

Vejle Spildevand A/S

Vindere

Udbud af tømningsordning for bundfældningstanke

(08.12.2021)
FKSSlamson A/S
5260 Odense

Tømningsordning for bundfældningstanke


Vejle Spildevand A/S

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Vejle Spildevand A/S
By: Vejle
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
Land: Danmark
E-mail: ulrje@vejlespildevand.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.vejlespildevand.dk
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://docunote.vejlespildevand.dk
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://docunote.vejlespildevand.dk
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Udbud af tømningsordning for bundfældningstanke

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
90460000 Tømning af sivebrønde eller septiktanke
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Opgaven omfatter tømning af bundfældningstanke på ejendomme i Vejle Kommune, der er omfattet af Vejle Kommunes regulativ for tømning af bundfældningstanke. Der skal gennemføres omkring 5500 årlige tømninger. På nogle adresser skal tømningen udføres af et mindre slamsugningskøretøj.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK032 Sydjylland
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Se afsnit II.1.4).

 

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/01/2022
Slut: 31/12/2025
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

 

Vejle Spildevand har mulighed for af forlængelse af kontrakten på samme vilkår á 2 gange hver i op til 12 måneder.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

 

Vejle Spildevand har mulighed for af forlængelse af kontrakten på samme vilkår á 2 gange hver i op til 12 måneder.

 

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

ESPD skal udfyldes via følgende hjemmeside: https://espd.eop.bg/espd-web/filter?lang=da

ESPD i xml-format er vedlagt udbudsmaterialet. Oplysningerne heri skal sætte udbyder i stand til at vurdere tilbudsgivers egnethed.

Vejledning i udfyldelse af ESPD:

Del II: Oplysninger om den økonomiske aktør

Afsnit A: Oplysninger om den økonomiske aktør

Felterne/kasserne udfyldes

Spørgsmålet om, hvorvidt den økonomiske aktør deltager sammen med andre. Her sættes kun kryds i ”ja” hvis tilbud afgives som konsortium, joint venture eller lignende; ikke ved brug af underleverandører.

Afsnit B: Oplysninger om den økonomiske aktørs repræsentanter

Alle felter/kasser udfyldes, bortset fra fødested, fødselsdag og adresse.

Afsnit C: Oplysning om udnyttelse af andre enheders kapacitet

Afsnittet udfyldes kun, hvis tilbudsgiver baserer sig andre enheders formåen i forbindelse med opfyldelse af mindstekrav til økonomisk og finan-siel og/eller teknik og faglig formåen. (ikke ved afgivelse af tilbud som konsortium eller lign.).

Afsnit D: Oplysninger om underleverandører, hvis kapacitet den økonomiske aktør ikke baserer sig på

Afsnittet udfyldes ikke.

Del III Udelukkelsesgrunde

Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 - 3 og § 136. I modsat fald er udbyder forpligtet til at udelukke tilbudsgiver, jf. dog § 135, stk. 4 og 5.

Tilbudsgiver skal desuden bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af den frivilli-ge udelukkelsesgrund, som omhandler konkurs mm. jf. udbudsloven § 137 nr. 2.

Del IV: Udvælgelseskriterier

Afsnit A: Egnethed

Afsnittet udfyldes ikke (kan ikke udfyldes)

Afsnit B: Økonomisk og finansiel formåen

I punktet ”Nøgletal” anføres egenkapital for det seneste afsluttede regnskabsår.

Afsnit C: Teknisk og faglig formåen

Tilbudsgiver skal angive sine referencer som anført i udbudsbetingelserne afsnit 8.3.

Afsnit D: Kvalitetssikringsstandarder og miljøledelsesstandarder

Afsnittet udfyldes ikke (kan ikke udfyldes)

Afslut

Del V: Begrænsning af antallet af kvalificerede tilbudsgivere

Afsnittet udfyldes ikke

Del VI: Afsluttende erklæringer

Her anføres dato og sted. Tilbudsgivers ESPD skal ikke underskrives. ESPD fra enheder som tilbudsgiver baserer sig på, skal underskrive deres ESPD.

Afgives tilbud af en sammenslutning af virksomheder, fx et konsortium, skal hver deltager udfylde en særskilt ESPD.

Tilbud afgivet af en sammenslutning skal vedlægges en udfyldt og underskrevet konsortieerklæring (Dokumentlistens Bilag 1.2.1 Konsortieerklæring), hvori deltagerne erklærer, at de hæfter solidarisk og direkte i forhold til udbyder.

Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske og/eller tekniske og faglige formåen, skal der udfyldes særskilte ESPD’er. ESPD for den enhed som tilbudsgiver baserer sig på, skal ligeledes underskrives.

Tilbuddet skal vedlægges en erklæring, hvor de enheder, som tilbudsgiver baserer sin formåen på, binder sig til at stille de angivne ressourcer til rådighed for tilbudsgiveren (Bilag 1.2.2 Rådighedserklæring).

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Det er et krav, at tilbudsgiver har en positiv egenkapital i det senest afsluttede regnskabsår.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

ESPD skal udfyldes via følgende hjemmeside: https://espd.eop.bg/espd-web/filter?lang=da

ESPD i xml-format er vedlagt udbudsmaterialet. Oplysningerne heri skal sætte udbyder i stand til at vurdere tilbudsgivers egnethed.

Vejledning i udfyldelse af ESPD:

Del II: Oplysninger om den økonomiske aktør

Afsnit A: Oplysninger om den økonomiske aktør

Felterne/kasserne udfyldes

Spørgsmålet om, hvorvidt den økonomiske aktør deltager sammen med andre. Her sættes kun kryds i ”ja” hvis tilbud afgives som konsortium, joint venture eller lignende; ikke ved brug af underleverandører.

Afsnit B: Oplysninger om den økonomiske aktørs repræsentanter

Alle felter/kasser udfyldes, bortset fra fødested, fødselsdag og adresse.

Afsnit C: Oplysning om udnyttelse af andre enheders kapacitet

Afsnittet udfyldes kun, hvis tilbudsgiver baserer sig andre enheders formåen i forbindelse med opfyldelse af mindstekrav til økonomisk og finan-siel og/eller teknik og faglig formåen. (ikke ved afgivelse af tilbud som konsortium eller lign.).

Afsnit D: Oplysninger om underleverandører, hvis kapacitet den økonomiske aktør ikke baserer sig på

Afsnittet udfyldes ikke.

Del III Udelukkelsesgrunde

Tilbudsgiver skal bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1 - 3 og § 136. I modsat fald er udbyder forpligtet til at udelukke tilbudsgiver, jf. dog § 135, stk. 4 og 5.

Tilbudsgiver skal desuden bekræfte, at tilbudsgiver ikke er omfattet af den frivilli-ge udelukkelsesgrund, som omhandler konkurs mm. jf. udbudsloven § 137 nr. 2.

Del IV: Udvælgelseskriterier

Afsnit A: Egnethed

Afsnittet udfyldes ikke (kan ikke udfyldes)

Afsnit B: Økonomisk og finansiel formåen

I punktet ”Nøgletal” anføres egenkapital for det seneste afsluttede regnskabsår.

Afsnit C: Teknisk og faglig formåen

Tilbudsgiver skal angive sine referencer som anført i udbudsbetingelserne afsnit 8.3.

Afsnit D: Kvalitetssikringsstandarder og miljøledelsesstandarder

Afsnittet udfyldes ikke (kan ikke udfyldes)

Afslut

Del V: Begrænsning af antallet af kvalificerede tilbudsgivere

Afsnittet udfyldes ikke

Del VI: Afsluttende erklæringer

Her anføres dato og sted. Tilbudsgivers ESPD skal ikke underskrives. ESPD fra enheder som tilbudsgiver baserer sig på, skal underskrive deres ESPD.

Afgives tilbud af en sammenslutning af virksomheder, fx et konsortium, skal hver deltager udfylde en særskilt ESPD.

Tilbud afgivet af en sammenslutning skal vedlægges en udfyldt og underskrevet konsortieerklæring (Dokumentlistens Bilag 1.2.1 Konsortieerklæring), hvori deltagerne erklærer, at de hæfter solidarisk og direkte i forhold til udbyder.

Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders finansielle og økonomiske og/eller tekniske og faglige formåen, skal der udfyldes særskilte ESPD’er. ESPD for den enhed som tilbudsgiver baserer sig på, skal ligeledes underskrives.

Tilbuddet skal vedlægges en erklæring, hvor de enheder, som tilbudsgiver baserer sin formåen på, binder sig til at stille de angivne ressourcer til rådighed for tilbudsgiveren (Bilag 1.2.2 Rådighedserklæring).

Vedr. referencer:

Tilbudsgiver skal angive sammenlignelige opgaver (max 3), der er løst inden for de seneste 3 år, regnet fra tilbudsfristens udløb.

For så vidt angår rammeaftaler eller kontrakter, hvor opgaven løses kontinuerligt i en kontraktperiode, er det udelukkende de konkrete opgaver, der er udført inden for de seneste 3 år, regnet fra tilbudsfristens udløb, der kan medtages som reference.

Med sammenlignelige opgaver forstås opgaver, der omfatter både tømning af bundfældningstanke og registrering i forbindelse med tømninger. Opgaverne skal have en årlig kontraktsum på mindst 700.000 kr.

For hver reference anføres: kontraktperiode, ordregiver og en kortfattet beskrivelse af opgaven.

Referencer kan vedlægges i selvstændigt bilag, men der skal i så fald henvises til bilaget i ESPD.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Tilbudsgiver skal have mindst én sammenlignelig reference, der er udført inden for de seneste 3 år regnet fra tilbudsfristens udløb.

 

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

Kontrakten baseres på ABService2003 med ordregivers ændringer. se Udbudsmaterialet. Kontrakten indeholder en arbejdsklausul.

 

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 24/09/2021
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 24/09/2021
Tidspunkt: 10:00
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

 

Tilbudsgivere kan ikke overvære åbningen af tilbud.

 

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:

 

Udbuddet gennemføres via DocuNote. Adgang til udbuddet, herunder udbudsmaterialet, fås ved at rette

henvendelse til Vejle Spildevand (Lena Vingum, e-mail: lenvi@vejlespildevand.dk ), hvorefter brugernavn og

password til DocuNote vil blive fremsendt.

Den tilbudsgiver, som udbyder har til hensigt at tildele kontrakten, skal doku-mentere oplysningerne afgivet i ESPD, jf. udbudslovens § 159, stk. 2 og § 151, stk. 2.

Udelukkelsesgrunde

Som bevis for, at tilbudsgiver eller visse personer, der er tilknyttet tilbudsgiver, jf. § 135, stk. 2 ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1 samt § 137, stk. 1, nr. 2:

1) Et uddrag fra det relevante register eller tilsvarende dokument udstedt af en kompetent retslig eller administrativ myndighed, der viser, at tilbudsgiver ikke er omfattet af en eller flere af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i § 135, stk. 1.

2) Et certifikat udstedt af den kompetente myndighed i det pågældende land som bevis for, at tilbudsgiver ikke er omfattet af udelukkelsesgrunden i § 135, stk. 3.

For så vidt angår danske tilbudsgivere, kan beviset bestå i en serviceattest. Ser-viceattester udstedes af Erhvervsstyrelsen.

Udsteder det land, hvori tilbudsgiver er hjemmehørende, ikke de nævnte certifi-kater eller dokumenter, eller dækker de ikke de nævnte tilfælde, kan de erstattes af en erklæring under ed. Anvendes edsaflæggelse ikke i det pågældende land, kan der i stedet anvendes en erklæring på tro og love i overensstemmelse med udbudslovens § 153, stk. 2.

Dokumentationen må maksimalt være seks måneder gammel regnet fra tilbuds-fristen.

Økonomiske og finansielle mindstekrav

Som dokumentation for overholdelse af kravene til økonomisk og finansiel formåen skal tilbudsgiver fremlægge revisorattesteret dokument eller revideret årsregnskab.

.

Faglige og tekniske mindstekrav

Referencer anført i ESPD eller i selvstændigt referencebilag i tilknytning til ESPD anses som tilstrækkelig dokumentation, hvorfor der ikke skal fremsendes yderligere dokumentation for faglig og teknisk formåen.

Andre juridiske enheder, som tilbudsgiver støtter sig på

Såfremt tilbudsgiver har baseret sig på en anden juridisk enhed i opfyldelsen af minimumskrav for egnethed skal denne anden juridiske enhed, som tilbudsgiver har støttet sig på, ligeledes fremlægge relevant dokumentation for oplysningerne i denne anden juridiske enheds ESPD-dokument.

Sammenslutning af økonomiske aktører

Alle deltagere i sammenslutningen skal fremlægge dokumentation for oplysningerne i ESPD.

 

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
By: Viborg
Land: Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Klager over udbud skal indgives inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i

den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter

den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet

for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og

omhvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden.

I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres

omopsættende virkning af klagen.

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
By: valby
Land: Danmark
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
19/08/2021

Send til en kollega

0.031