Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Spørgsmål
Addresse
https://www.rib-software.dk/udbudsportal
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.rib-software.dk/udbudsportal
Udbyder
Nyborg Kommune
Vindere
Sundhedshus i Nyborg - Totalentrepriseudbud
(26.08.2022)
C.C. Contractor A/S
Theresavej 1
7400 Herning
Sundhedshus i Nyborg - Totalentrepriseudbud
Nyborg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Bygge- og anlægsarbejder
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29189722
Postadresse: Torvet 1
By: Nyborg
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5800
Land: Danmark
Kontaktperson: Kuben Management, Bygherrerådgiver Janus Fischer
E-mail: jf@kubenman.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.nyborg.dk/
Del II: Genstand
Sundhedshus i Nyborg - Totalentrepriseudbud
Udbud af totalentreprise vedrørende nybyggeri af Sundhedshus i Nyborg. Projektet vedrører offentligt byggeri og opgaven er underlagt den for sådanne sa-ger gældende lovgivning med tilhørende cirkulærer og vejledninger.
Byggeriet skal i hovedbestanddele indeholde:
• 20 midlertidige pladser (rehabiliteringspladser)
• Tandlægeklinik, praktiserende læger og speciallæger, kiropraktor
• Patientforeninger, kontorlokaler og undervisningslokaler
• Diverse kommunale sundhedstilbud
• Tilhørende udearealer
Byggeriet skal have et areal på ca. 5.200 m2 og udbydes i omvendt licitation med en fastsat pris på 76,3 mio. kr. ekskl. moms.
5800 Nyborg. Grunden mellem Havnegadekvarteret og Knudshovedkvarteret.
Matr.nr. 0927 a ved Holmens Boulevard og .Storebæltsvej
Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling i overensstemmelse med Udbudslovens §§ 61-66. Ordregiver forbeholder sig ret til ikke at gennemføre en forhandling og således tildele kontrakten på baggrund af det indledende tilbud jf. pkt. IV.1.5 i udbudsbekendtgørelsen. Tilbudsgivere, som har afgivet konditionsmæssige (endelige) tilbud, som ikke tildeles kontrakt, modtager kr. 100.000,- ekskl. moms i tilbudsvederlag. Udbuddet gennemføres som "omvendt licitation" hvor ordregiver har fastsat den samlede pris og hvor der udelukkende konkurreres på kvalitative kriterier.
Udbudsmaterialet er tilgængeligt på https://www.rib-software.dk/udbudsportal .
Udbudsnr: TN2246074A
Ordregiver har til hensigt at udvælge 4 ansøger som indbydes til at afgive tilbud. Såfremt flere end 4 ansøgere opfylder ordregivers minimumskrav til egnethed, udvælger ordregiver de ansøgere, der efterfølgende skal deltage i udbuddet på baggrund af en vurdering af ansøgerens kompetencer til at gennemføre den udbudte opgave. I forbindelse med denne vurdering lægges der vægt på relevansen af ansøgernes sammenlignelige referencer i forhold til den udbudte kontrakt, herunder navnlig følgende:
• Nybyggeri af tilsvarende karakter, kompleksitet og omfang som den udbudte opgave
• Sundhedsbyggeri af lignende karakter, herunder midlertidige pladser (rehabilitering), tandlæge og lægeklinik, diverse kommunale sundhedstilbud samt kontorlokaler.
• Projekter indeholdende sammenlignelige ydelser, herunder:
- Projektstyring i totalentreprise (ikke relevant for rådgivningsreferencerne)
- Projektering og udførelse, byggeandragende, byggeledelse, opfølgning, arbejdsmiljøkoordinering P+B
- Brugerinddragelse
- Bæredygtigt byggeri, herunder DGNB certificering
Referencerne vil blive evalueret ud fra en helhedsvurdering og i forhold til relevans til det udbudte projekt.
En økonomisk aktør udelukkes fra deltagelse, hvis den økonomiske aktør er omfattet af en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136, stk. 1, nr. 1.-3. Endvidere udelukkes en økonomisk aktør fra deltagelse, hvis den økonomiske aktør er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137 stk. 1, nr. 1) og 2).
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger skal dokumentere tilstrækkelig økonomisk og finansiel kapacitet ved at oplyse følgende nøgletal for hvert af de seneste tre afsluttede regnskabsår, indeholdende oplysninger om:
a) Soliditetsgrad opgjort i procent
b) Likviditetsgrad opgjort i procent
c) Samlet omsætning
Der er følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel kapacitet for hvert af de seneste tre afsluttede regnskabsår:
a) Soliditetsgrad minimum 15 % pr. år
b) Likviditetsgrad minimum 100 % pr. år
c) Samlet omsætning minimum 100 mio. kr. pr. år.
Ved konsortier skal kravet til soliditetsgrad og likviditetsgrad opfyldes af hver af konsortiets deltagere, omsætningskravet kan opfyldes af konsortiet i fællesskab. En ansøger kan basere sig på tredjemands økonomiske og finansielle formåen, hvilket ansøger i så fald skal vedlægge støtteerklæring på.
Ansøger skal dokumentere tilstrækkelig teknisk og faglig kapacitet ved at oplyse følgende:
d) Referencer med beskrivelse af de betydeligste sammenlignelige opgaver, som ansøger helt eller delvist har udført med angivelse af:
o Kunde
o Opgavens indhold, entrepriseform og samlede størrelse (økonomi og omfang)
o Beskrivelse af, hvilken ydelse ansøger har leveret på opgaven, herunder faser og evt. rådgivnings-form
o Tidsperiode for opgavens udførelse, herunder dato for afleveringsforretning (såfremt byggeriet er afleveret)
o Beskrivelse af byggeriet, herunder:
• renovering, ombygning, nybyggeri m.v.
• type af byggeri (anvendelse, opførelsesår m.v.)
o Belysning af referencens relevans for den aktuelle opgave.
Der er ikke mindstekrav til teknisk og faglig kapacitet. Referencerne efterspørges derfor til brug for udvælgelsen.
ABT18 med ændringer og tilføjelser.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: nh@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
By: København
Land: Danmark
Klage over prækvalifikation skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage efter, at ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 1, i Lov for Klagenævnet for Udbud. Klage over tildeling skal ske senest 45 dage efter tildelingens annoncering i TED. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har foretaget underretning. Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Lov om Klagenævnet for Udbud er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnte for Udbud herom. Klager skal skriftligt informere den ordregivende myndighed om indgivet klage senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud. Klagen skal angive, om den er indgivet i standstill-perioden. Hvis klagen ikke indgives i standstill-perioden, skal det angives, om der er anmodet om opsættende virkning. Klage skal vedlægges et klagegebyr på DKK 20.000. Vejledning om klage til Klagenævnet for Udbud findes på Klagenævnet for udbuds hjemmeside, jf. Udbudsbekendtgørelsen afsnit VI.4.1)
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk