23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2021/S 182-472438
Offentliggjort
20.09.2021
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Spørgsmål

Addresse
https://www.rib-software.dk/udbudsportal

Anmodning om deltagelse

Til
21.10.2021 Kl. 12:00

Addresse
https://www.rib-software.dk/udbudsportal

Udbyder

Nyborg Kommune

Vindere

Sundhedshus i Nyborg - Totalentrepriseudbud

(26.08.2022)
C.C. Contractor A/S
Theresavej 1
7400 Herning

Sundhedshus i Nyborg - Totalentrepriseudbud


Nyborg Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Bygge- og anlægsarbejder

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Nyborg Kommune
CVR-nummer: 29189722
Postadresse: Torvet 1
By: Nyborg
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5800
Land: Danmark
Kontaktperson: Kuben Management, Bygherrerådgiver Janus Fischer
E-mail: jf@kubenman.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.nyborg.dk/
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.rib-software.dk/udbudsportal
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

 

Sundhedshus i Nyborg - Totalentrepriseudbud

 

II.1.2) Hoved-CPV-kode
45000000 Bygge- og anlægsarbejder
II.1.3) Kontrakttype
Bygge- og anlægsarbejder
II.1.4) Kort beskrivelse:

 

Udbud af totalentreprise vedrørende nybyggeri af Sundhedshus i Nyborg. Projektet vedrører offentligt byggeri og opgaven er underlagt den for sådanne sa-ger gældende lovgivning med tilhørende cirkulærer og vejledninger.

Byggeriet skal i hovedbestanddele indeholde:

• 20 midlertidige pladser (rehabiliteringspladser)

• Tandlægeklinik, praktiserende læger og speciallæger, kiropraktor

• Patientforeninger, kontorlokaler og undervisningslokaler

• Diverse kommunale sundhedstilbud

• Tilhørende udearealer

Byggeriet skal have et areal på ca. 5.200 m2 og udbydes i omvendt licitation med en fastsat pris på 76,3 mio. kr. ekskl. moms.

 

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
71000000 Arkitekt-, konstruktions-, ingeniør- og inspektionsvirksomhed
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031 Fyn
Hovedudførelsessted:

 

5800 Nyborg. Grunden mellem Havnegadekvarteret og Knudshovedkvarteret.

Matr.nr. 0927 a ved Holmens Boulevard og .Storebæltsvej

 

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

 

Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling i overensstemmelse med Udbudslovens §§ 61-66. Ordregiver forbeholder sig ret til ikke at gennemføre en forhandling og således tildele kontrakten på baggrund af det indledende tilbud jf. pkt. IV.1.5 i udbudsbekendtgørelsen. Tilbudsgivere, som har afgivet konditionsmæssige (endelige) tilbud, som ikke tildeles kontrakt, modtager kr. 100.000,- ekskl. moms i tilbudsvederlag. Udbuddet gennemføres som "omvendt licitation" hvor ordregiver har fastsat den samlede pris og hvor der udelukkende konkurreres på kvalitative kriterier.

Udbudsmaterialet er tilgængeligt på https://www.rib-software.dk/udbudsportal .

Udbudsnr: TN2246074A

 

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet - Tilbudsprojekt / Vægtning: 55
Kvalitetskriterium - Navn: Proces og organisation / Vægtning: 30
Kvalitetskriterium - Navn: Bæredygtighed / Vægtning: 15
Pris - Vægtning: 0
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 76 300 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 26
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 4
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

 

Ordregiver har til hensigt at udvælge 4 ansøger som indbydes til at afgive tilbud. Såfremt flere end 4 ansøgere opfylder ordregivers minimumskrav til egnethed, udvælger ordregiver de ansøgere, der efterfølgende skal deltage i udbuddet på baggrund af en vurdering af ansøgerens kompetencer til at gennemføre den udbudte opgave. I forbindelse med denne vurdering lægges der vægt på relevansen af ansøgernes sammenlignelige referencer i forhold til den udbudte kontrakt, herunder navnlig følgende:

• Nybyggeri af tilsvarende karakter, kompleksitet og omfang som den udbudte opgave

• Sundhedsbyggeri af lignende karakter, herunder midlertidige pladser (rehabilitering), tandlæge og lægeklinik, diverse kommunale sundhedstilbud samt kontorlokaler.

• Projekter indeholdende sammenlignelige ydelser, herunder:

- Projektstyring i totalentreprise (ikke relevant for rådgivningsreferencerne)

- Projektering og udførelse, byggeandragende, byggeledelse, opfølgning, arbejdsmiljøkoordinering P+B

- Brugerinddragelse

- Bæredygtigt byggeri, herunder DGNB certificering

Referencerne vil blive evalueret ud fra en helhedsvurdering og i forhold til relevans til det udbudte projekt.

 

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

 

En økonomisk aktør udelukkes fra deltagelse, hvis den økonomiske aktør er omfattet af en af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 135, stk. 1-3 og § 136, stk. 1, nr. 1.-3. Endvidere udelukkes en økonomisk aktør fra deltagelse, hvis den økonomiske aktør er omfattet af de frivillige udelukkelsesgrunde i udbudslovens § 137 stk. 1, nr. 1) og 2).

 

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøger skal dokumentere tilstrækkelig økonomisk og finansiel kapacitet ved at oplyse følgende nøgletal for hvert af de seneste tre afsluttede regnskabsår, indeholdende oplysninger om:

a) Soliditetsgrad opgjort i procent

b) Likviditetsgrad opgjort i procent

c) Samlet omsætning

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Der er følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel kapacitet for hvert af de seneste tre afsluttede regnskabsår:

a) Soliditetsgrad minimum 15 % pr. år

b) Likviditetsgrad minimum 100 % pr. år

c) Samlet omsætning minimum 100 mio. kr. pr. år.

Ved konsortier skal kravet til soliditetsgrad og likviditetsgrad opfyldes af hver af konsortiets deltagere, omsætningskravet kan opfyldes af konsortiet i fællesskab. En ansøger kan basere sig på tredjemands økonomiske og finansielle formåen, hvilket ansøger i så fald skal vedlægge støtteerklæring på.

 

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

 

Ansøger skal dokumentere tilstrækkelig teknisk og faglig kapacitet ved at oplyse følgende:

d) Referencer med beskrivelse af de betydeligste sammenlignelige opgaver, som ansøger helt eller delvist har udført med angivelse af:

o Kunde

o Opgavens indhold, entrepriseform og samlede størrelse (økonomi og omfang)

o Beskrivelse af, hvilken ydelse ansøger har leveret på opgaven, herunder faser og evt. rådgivnings-form

o Tidsperiode for opgavens udførelse, herunder dato for afleveringsforretning (såfremt byggeriet er afleveret)

o Beskrivelse af byggeriet, herunder:

• renovering, ombygning, nybyggeri m.v.

• type af byggeri (anvendelse, opførelsesår m.v.)

o Belysning af referencens relevans for den aktuelle opgave.

 

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

 

Der er ikke mindstekrav til teknisk og faglig kapacitet. Referencerne efterspørges derfor til brug for udvælgelsen.

 

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

 

ABT18 med ændringer og tilføjelser.

 

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 21/10/2021
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 24/11/2021
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud, Nævnenes Hus
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: nh@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Officielt navn: Der er intet officielt mæglingsorgan i Danmark
By: København
Land: Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

 

Klage over prækvalifikation skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage efter, at ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 7, stk. 1, i Lov for Klagenævnet for Udbud. Klage over tildeling skal ske senest 45 dage efter tildelingens annoncering i TED. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har foretaget underretning. Ovenstående gælder også for sagsanlæg ved domstolene om, at de regler, der er nævnt i Lov om Klagenævnet for Udbud er overtrådt, og sagsøgeren ikke forinden har indgivet klage til Klagenævnte for Udbud herom. Klager skal skriftligt informere den ordregivende myndighed om indgivet klage senest samtidig med, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud. Klagen skal angive, om den er indgivet i standstill-perioden. Hvis klagen ikke indgives i standstill-perioden, skal det angives, om der er anmodet om opsættende virkning. Klage skal vedlægges et klagegebyr på DKK 20.000. Vejledning om klage til Klagenævnet for Udbud findes på Klagenævnet for udbuds hjemmeside, jf. Udbudsbekendtgørelsen afsnit VI.4.1)

 

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
15/09/2021

Send til en kollega

0.047