Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0f41f812-cecd-4f39-aa1b-851c86bc91b6/publicMaterial
Udbyder
Odense Kommune
Vindere
(15.04.2022)
Erhvervspolereren ApS
Brændekilde Bygade 36
5250 Odense SV
(15.04.2022)
Allianceplus A/S
Knud Højgaards Vej 7
2860 Søborg
Udbud af vinduespolering
Odense Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 35209115
Postadresse: Flakhaven 2
By: Odense
NUTS-kode: DK031 Fyn
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: Majbrith Munk
E-mail: majbm@odense.dk
Telefon: +45 51273277
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/0f41f812-cecd-4f39-aa1b-851c86bc91b6/homepage
Del II: Genstand
Udbud af vinduespolering
Udbuddet vedrører indvendig og udvendig vinduespolering af Ordregivers ejendomme. For så vidt angår Ordregiver omfatter kontrakten alle enheder, institutioner, forvaltninger m.v., som er en del af Ordregiver. Yderligere information om kommunens organisering kan ses på kommunens hjemmeside: www.odense.dk.
Udbuddet er opdelt i følgende to delaftaler:
- Delaftale 1: Distrikt Nord
- Delaftale 2: Distrikt Syd
Den udbudte kontrakt har en løbetid på 4 år. Vilkår for opsigelse fremgår af kontraktens § 4.
Der kan afgives tilbud på en eller begge delaftaler. En tilbudsgiver kan alene tildeles kontrakten på én af delaftalerne. Dette valg er taget af hensyn til små og mellemstore virksomheders mulighed for at blive en del af udbuddet.
Distrikt Nord
Odense Kommune, distrikt Nord.
Udbuddet vedrører indvendig og udvendig vinduespolering af Ordregivers ejendomme, som listet i Bilag 2 – Tilbudsliste. For så vidt angår Ordregiver omfatter kontrakten alle enheder, institutioner, forvaltninger mv., som er en del af Ordregiver. Yderligere information om kommunens organisering kan ses på kommunens hjemmeside: www.odense.dk.
Udbuddet er opdelt i følgende to delaftaler:
- Delaftale 1: Omfatter vinduespolering af ejendomme i distrikt Nord. Forventet årlig omsætning: 1,2 mio. kr.
- Delaftale 2: Omfatter vinduespolering af ejendomme i distrikt Syd. Forventet årlig omsætning: 1,2 mio. kr.
Leverandøren skal levere:
- Fast polering
- Ad hoc-polering
Vinduespolering skal altid foretages under hensyntagen til omgivelserne samt beboerne i det område, hvor der poleres.
Leverandøren skal selv sørge for opstilling og nedtagning af eventuelle lifte, stilladser mv., der er nødvendige for opgavens korrekte udførelse. Det er ligeledes leverandørens ansvar at stille eventuelt sikkerhedsudstyr til rådighed, når der eksempelvis skal poleres i højden.
For ejendomme og frekvenser angivet i tilbudslisten gælder, at disse er anført med udgangspunkt i det, der gælder på udbudstidspunktet og eventuelle forventede aktivitetsændringer inden kontraktstart. Tilbudsgiver bør være opmærksom på, at dette kan ændres i kontraktperioden, jf. kontraktens § 13, og at Ordregiver således ikke er bundet af disse.
For nærmere beskrivelse af den udbudte tjenesteydelse, herunder de mindstekrav tjenesteydelsen skal opfylde, henvises til Bilag 1 – Kravspecifikation, der indeholder alle krav.
Distrikt Syd
Odense Kommune
Udbuddet vedrører indvendig og udvendig vinduespolering af Ordregivers ejendomme, som listet i Bilag 2 – Tilbudsliste. For så vidt angår Ordregiver omfatter kontrakten alle enheder, institutioner, forvaltninger mv., som er en del af Ordregiver. Yderligere information om kommunens organisering kan ses på kommunens hjemmeside: www.odense.dk.
Udbuddet er opdelt i følgende to delaftaler:
- Delaftale 1: Omfatter vinduespolering af ejendomme i distrikt Nord. Forventet årlig omsætning: 1,2 mio. kr.
- Delaftale 2: Omfatter vinduespolering af ejendomme i distrikt Syd. Forventet årlig omsætning: 1,2 mio. kr.
Leverandøren skal levere:
- Fast polering
- Ad hoc-polering
Vinduespolering skal altid foretages under hensyntagen til omgivelserne samt beboerne i det område, hvor der poleres.
Leverandøren skal selv sørge for opstilling og nedtagning af eventuelle lifte, stilladser mv., der er nødvendige for opgavens korrekte udførelse. Det er ligeledes leverandørens ansvar at stille eventuelt sikkerhedsudstyr til rådighed, når der eksempelvis skal poleres i højden.
For ejendomme og frekvenser angivet i tilbudslisten gælder, at disse er anført med udgangspunkt i det, der gælder på udbudstidspunktet og eventuelle forventede aktivitetsændringer inden kontraktstart. Tilbudsgiver bør være opmærksom på, at dette kan ændres i kontraktperioden, jf. kontraktens § 13, og at Ordregiver således ikke er bundet af disse.
For nærmere beskrivelse af den udbudte tjenesteydelse, herunder de mindstekrav tjenesteydelsen skal opfylde, henvises til Bilag 1 – Kravspecifikation, der indeholder alle krav.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal vedlægge et udfyldt ESPD afsnit IV.B, der er udfyldt som beskrevet nedenfor.
Tilbudsgiverne skal i ESPD'et afsnit IV.B oplyse følgende økonomiske nøgletal for det seneste afsluttede regnskabsår, jf. udbudslovens § 142:
- Egenkapital i det seneste disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår.
- Omsætning i det seneste disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår.
Det er et mindstekrav, at tilbudsgiver har:
- En positiv egenkapital i det seneste disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår.
- En omsætning på mindst DKK 500.000,00 i det seneste disponible, afsluttede og reviderede regnskabsår.
Tilbudsgiver skal vedlægge et udfyldt ESPD afsnit IV.C, der er udfyldt som beskrevet nedenfor.
Tilbudsgiverne skal i ESPD'et afsnit IV.C oplyse følgende vedrørende teknisk og faglig formåen, jf. udbudslovens §143:
Tilbudsgiver skal i sit ESPD via Ethics angive højst 3 sammenlignelige referencer, der vedrører følgende:
- Løbende samarbejder, f.eks. en kontrakt med tilbagevendende arbejder, og således ikke enkeltstående arbejder.
- Vinduespolering på en sammenlignelig bygningsmasse som beskrevet i udbudsmaterialet med forskellige lokationer, og hvor vinduespoleringen foretages på/i bygninger i drift.
- Vinduespolering udført for en offentlig ordregiver.
Referencerne må ikke være mere end 3 år gamle. Alderen på referencerne regnes i forhold til referencens slutdato og datoen for tilbudsfristen for dette udbud. Referencens slutdato må således ikke være ældre end 30. november 2018. Der kan også være tale om referencer, der vedrører igangværende aftaler.
Tilbudsgiver kan maksimalt angive 3 referencer. Referencer herudover vil ikke blive taget i betragtning. Dette er også gældende for konsortier eller andre sammenslutninger af virksomheder, eller såfremt tilbudsgiver baserer sin tekniske formåen på en underleverandør. En sådan sammenslutning eller tilbudsgiver med ekstern teknisk støtte kan således sammenlagt højst angive 3 referencer i alt. Såfremt tilbudsgiver har vedlagt flere end 3 referencer, lægges der i vurderingen alene vægt på de første 3 angivne referencer i ESPD'et.
Det er et mindstekrav for de enkelte delaftaler, at tilbudsgiver kan angive mindst 1 reference, der vedrører vinduespolering udført for en offentlig ordregiver i løbende kontraktforhold med en sammenlignelig bygningsmasse som beskrevet i udbudsmaterialet med forskellige lokationer, og hvor vinduespoleringen foretages på/i bygninger i drift.
Del IV: Procedure
Tilbuddet inklusive alle bilag skal afleveres igennem Ethics, jf. udbudbetingelsernes pkt. 5, inden den den angivne tilbudsfrist, jf. afsnit IV.2.2).
Tilbud modtaget på andre måder end gennem Ethics vil ikke blive taget med i vurderingen.
Der vil ikke være adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.
Del VI: Supplerende oplysninger
Udbudsmaterialet er tilgængeligt på den i pkt. I.3) anførte hjemmeside. Afgivelse af tilbud kan kun ske elektronisk via hjemmesiden, der er anført i pkt. I.3).
Interesserede virksomheder kan via udbudshjemmesiden få tildelt brugernavn og adgangskode.
Alle tilbudsgivere opfordres til at gennemlæse hele udbudsmaterialet før ESPD udformes og indsendes. Der henvises til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens vejledning om udfyldelse af ESPD. Såfremt tilbuddet indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende.
Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. Spørgsmål skal stilles senest 10 dage før tilbudsfristen. Spørgsmål stillet herefter vil blive besvaret, såfremt de er modtaget så betids, at Ordregiver kan nå at fremskaffe de nødvendige oplysninger og meddele svarene senest seks dage inden tilbudsfristens udløb. Spørgsmål, der modtages senere end 6 dage før fristens udløb, kan ikke forventes besvaret.
Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem. Såfremt tilbudsgiver måtte få tekniske problemer ved anvendelsen af udbudshjemmesiden, kan tilbudsgiver i dagtimerne (kl. 8:30 – kl. 16:30) på arbejdsdage rette telefonisk henvendelse til ETHICS Support: på telefonnummeret +45 7022 7007. Såfremt et teknisk problem antages at ville berøre flere tilbudsgivere, vil der blive offentliggjort information herom på Ethics.
Tilbudsgiver, herunder inkl. forventede underleverandører, skal indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk.1, nr. 1-3, nævnte forhold. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen eller forventer at inddrage disse til udførelse af arbejde under kontrakten, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på.
Tilbudsgiveren vil blive udelukket fra deltagelse i udbudsproceduren, hvis tilbudsgiveren er omfattet af de i udbudslovens §§ 135 og 136 nævnte obligatoriske udelukkelsesgrunde, samt udelukkelsesgrundene anført i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1-7, medmindre tilbudsgiver har fremlagt tilstrækkelig dokumentation for, at denne er pålidelig i overensstemmelse med udbudslovens § 138.
Inden tildelingsbeslutningen skal de tilbudsgivere, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakterne til, fremlægge dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD i henhold til udbudslovens §§ 151-152, jf. §153.
De nærmere betingelser for tilbudsgivning fremgår af udbudsmaterialet.
Ordregiver kan anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgendefrister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamiskindkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i stand still-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i stand still-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/klagevejledning/
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk