Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=313861&B=DSB
Udbyder
DSB
Vindere
Kvalitetsmålinger af 3. mands rengøring på stationer og i tog
(08.03.2022)
Servicemægleren A/S
8220 Brabrand
Opdateringer
VI
Placering af det tekst, der skal ændres:VI.3
I stedet for:
Læses:
Der tilføjes:
Der afholdes besigtigelse. Foreløbig planlagt dato er torsdag d. 28. oktober. Foreløbige tider er:
Besigtigelse af tog: Depotvej i Taastrup kl. 10.00 -11.00
Besigtigelse af Stationer: Ringsted station kl. 12.30 - 13.30
Nærmere info følger
Kvalitetsmålinger af 3. mands rengøring på stationer og i tog
DSB
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende enhed
CVR-nummer: 25 05 00 53
Postadresse: Telegade 2
By: Taastrup
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 2630
Land: Danmark
Kontaktperson: Rikke Andersen
E-mail: Ribaan@dsb.dk
Telefon: +45 24688341
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: WWW.DSB.DK
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/63264
Del II: Genstand
Kvalitetsmålinger af 3. mands rengøring på stationer og i tog
Der bliver i disse år investeret intensivt i rengøring på DSB ejede stationer og tog. Særligt renligheden af DSB's stationer og tog påvirker den daglige rejse for DSB’s mange passagerer og har derved en stor indflydelse på kundetilfredsheden. Dette udbud omhandler kvalitetsmåling af den af tredjepart udførte rengøring på hhv. stationer og i togene. Udbuddet er delt op i 2 delaftaler – Delaftale 1- stationer og Delaftale 2 - tog
Kvalitetsmålinger af 3. mands rengøring på stationer og i tog
Delaftale 1 omhandler kvalitetsmålinger på stationer
I)Baggrund:
DSB ønsker at indgå aftaler om kvalitetsmåling af rengøring på stationer.
Kvalitetsmåling skal udføres på stationer fordelt over hele Danmark.
II)Hovedydelse
DSB Stationsservice er en afdeling i DSB, der varetager rengøring af DSB’s stationer og samarbejder med andre interessenter i og udenfor DSB om rengøring i nærheden af stationerne.
Kvalitetsmåling består af en kontrol af rengøringen foretaget af DSB selv eller 3. mand.
Kvalitetsmålingen foretages visuelt, med registrering i et system stillet til rådighed af DSB
Der skal leveres kvalitetsmåling på stationer fordelt over hele landet. Der skal leveres kvalitetsmåling fordelt over hele døgnet på alle ugens dage.
mulighed for forlængelse i 2 perioder, af hhv. 24 og 12 måneder
Ordregiver kan anmode tilbudsgivere om at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre tilbuddet efter forsyningsvirksomhedsdirektivets artikel 76, nr. 4, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Delaftale 2 kvalitetsmålinger i tog
Delaftale 2 omhandler kvalitetsmåling foretaget i S-tog og Fjern- og regionaltog i hele Danmark.
I) Baggrund:
DSB ønsker at indgå aftaler om kvalitetsmåling af rengøring i togene.
Kvalitetsmåling består af en kontrol af rengøringen foretaget af 3. mand.
Kvalitetsmålingen skal udføres i tog, fordelt over hele Danmark.
Kvalitetsmålingen foretages visuelt, med registrering i et system stillet til rådighed af DSB
II) Hovedydelse
Togrengøring er et område under FM Kontraktstyring, som har dialogen med Tredjemand og opfølgningen på togrengøring, hvor kvaliteten er et vigtigt parameter.
Kvalitetsmålingerne foretages med fokus på at Tredjemand lever op til de krav der fremgår af kravsspecifikationen for de forskellige rengøringstyper på tog.
De centrale elementer i dette kvalitetsmålings-udbud er:
• At Leverandøren kontrollerer at DSB's tog fremstår pæne og rene.
• At Leverandørens kontrol er med til at sikre, at kundetilfredsheden fortsat holdes i top.
• At DSB, på baggrund af Leverandørens kontrol, kan drøfte justeringer og tiltag med Rengørings Leverandøren for at højne rengøringskvaliteten.
• At Leverandørens kontrol på F&R og S-tog danner grundlag for Bod/bonus beregningen i kontrakten om rengøring af toge med Tredjemand.
En kvalitetsmåling foretages fortrinsvist om natten, på alle ugens dage.
Mulighed for forlængelse i 2 perioder af hhv. 24 og 12 måneder.
Ordregiver kan anmode tilbudsgivere om at supplere, præcisere eller fuldstændiggøre tilbuddet efter forsyningsvirksomhedsdirektivets artikel 76, nr. 4, hvis ansøgninger eller tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal indgive det fælles europæiske udbudsdokument (herefter ESPD) med angivelse af følgende oplysninger:
Tilbudsgivers soliditetsgrad som et gennemsnit i de tre seneste disponible regnskabsår
Tilbudsgivers EBIT-margin som et gennemsnit i de tre seneste disponible regnskabsår
Baserer tilbudsgiver sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen, kræver ordregiver, at til-budsgiver og de pågældende enheder hæfter solidarisk for kontraktens gennemførelse.
ESPD fungerer som et foreløbigt bevis for, at tilbudsgiver opfylder minimumskrav til egnethed i relation til økonomisk og finansiel kapacitet.
Inden tildelingsbeslutningen skal den tilbudsgiver, som ordregiver har til hensigt at tildele kontrakten til, fremlægge dokumentation for, at oplysningerne i ESPD er korrekte.
Når ordregiver forlanger det, skal der fremlægges nedenstående dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet. DSB henviser i øvrigt til dokumentationsformerne angivet i udbudsloven § 154, stk. 1, nr. 2, og stk. 2.
(Soliditetsgrad, gennemsnit): Som minimumskrav kræves en gennemsnitlig soliditetsgrad på mindst 20% indenfor de seneste 3 finansielle år. Soliditetsgraden udregnes som (samlede egenkapital/samlede aktiver) x 100 = soliditetsgrad indenfor de seneste 3 finansielle år. Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, beregnes soliditetsgraden som ansøgerens og disse andre enheders samlede egenkapital i forhold til deres samlede aktiver, udregnet i procent i de seneste 3 finansielle år. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) beregnes soli-ditetsgraden som virksomhedernes samlede egenkapital i forhold til deres samlede aktiver, udregnet i procent og som gennemsnit af de seneste 3 finansielle år. Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B.”Finansielle nøgletal” Til-budsgiver bedes tydeligt anføre ”soliditetsgrad” i besvarelse.
(EBIT-margin gennemsit): Som minimumskrav kræves en gennemsnitlig EBIT-margin, udregnes som (EBIT/Omsætning) * 100, på mindst 0% indenfor de seneste 3 finansielle år. Gennemsnitlig EBIT-margin beregnes som gennemsnittet af EBIT-marginen for de seneste 3 finansielle år. Hvis ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen, beregnes EBIT-margin som ansøgerens og disse andre enheders samlede EBIT i forhold til deres samlede omsætning, udregnet i procent i de seneste 3 finansielle år. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et kon-sortium) beregnes EBIT margin på en tilsvarende måde, dvs. sammenslutningens samlede EBIT i forhold til deres samlede omsætning udregnet i procent og som gennemsnit af de seneste 3 finansielle år.
Oplysningerne angives i ESPD afsnit IV.B ”Finansielle nøgletal” Tilbudsgiver bedes tydeligt anføre ”EBIT-margin” i besvarelse.
Finansierings- og betalingsvilkår vil fremgå af udbudsmaterialet.
Der henvises endvidere til påkrævet elektronisk fakturering og mulighed for elektronisk ordre i henhold til lovbekendtgørelse nr. 798 af 28. juni 2007 om offentlige betalinger m.v. med senere ændringer. Lovbekendtgørelsen kan hentes på www.retsinformation.dk
Der kræves ingen særlig retlig form.
Såfremt ordren tildeles en sammenslutning af økonomiske aktører (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Deltagelse i udbuddet kan kun ske elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem jf. adressen i punkt I.3). For at få adgang til udbudsmaterialet, skal tilbudsgiver være registreret eller registrere sig som bruger.
Såfremt tilbuddet indeholder flere udgaver (versioner) af det samme dokument, vil den seneste uploadede udgave være den gældende.
Al kommunikation i forbindelse med udbudsproceduren, herunder spørgsmål og svar, skal ske via det elektroniske udbudssystem. Ordregiver ser gerne, at spørgsmål stilles senest den 05. november 2021 kl. 10.00
Spørgsmål stillet efter denne dato vil blive besvaret, såfremt de er modtaget så betids, at ordregiver kan nå at fremskaffe de nødvendige oplysninger og meddele svarene senest seks dage inden ansøgningsfristens udløb. Spørgsmål, der modtages senere end 6 dage før fristens udløb, kan ikke forventes besvaret.
Interesserede bedes holde sig orienteret via det elektroniske udbudssystem.
Tilbudsgiver skal med sit tilbud indgive et ESPD som et foreløbigt bevis for de i udbudslovens § 148, stk. 1, nr. 1-3, nævnte forhold, jf. bekendtgørelse om fremgangsmåderne ved indgåelse af kontrakter inden for vand- og energiforsyning, transport samt posttjenester § 11. Det er ikke nødvendigt for tilbudsgiver at underskrive sit ESPD-dokument. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal der indgives et særskilt ESPD for hver af de deltagende økonomiske aktører. Såfremt tilbudsgiver er en sammenslutning, skal hver del-tagers ESPD-dokument være underskrevet af den pågældende deltager. Det er ikke nødvendigt for den ledende tilbudsgiver, der indgiver ansøgningen, at underskrive sit ESPD-dokument.
Såfremt tilbudsgiveren baserer sig på andre enheders formåen, skal der indgives et ESPD for hver af de enheder, som denne baserer sig på, og ESPD-dokumentet skal være underskrevet af den støttende enhed.
Tilbudsgiver skal ligeledes indlevere en støtteerklæring, hvori den eller de enheder, som tilbudsgiver baserer sig på, erklærer at være solidarisk ansvarlig med tilbudsgiver, såfremt denne bliver tildelt kontrakten. Skabelonen fremgår som bilag til udbudsbetingelserne.
Yderligere oplysninger:
I relation til punkt II.1.5) og punkt II.2.6) bemærkes, at der i punkt II.1.5) er anført et skøn over den samlede anslåede værdi af de ydelser, der kan leveres i henhold til alle delkontrakter. I punkt II.2.6) er anført et skøn over den anslået samlet maksimumværdi af de ydelser, der kan leveres i henhold til den enkelte delkontrakt.
Den anslåede værdi af delkontrakt 1, udgør 4,9 - 5,8 mio. kr.
Den anslåede værdi af delkontrakt 2, udgør 4,8 - 5,5 mio. kr.
Ordregivers skøn over den anslåede værdi er baseret på historik og fremtidig estimeret priser og behov.
Den samlede maksimale værdi af de ydelser, der skal leveres i henhold til alle delkontrakter, udgør DKK 11.300.000 .
Den samlede maksimale værdi af de ydelser, der skal leveres i henhold til delkontrakt 1, udgør DKK 5.800.000
Den samlede maksimale værdi af de ydelser, der skal leveres i henhold til delkontrakt 2, udgør DKK 5.500.000
Forskellen på den anslåede værdi og den maksimale værdi er begrundet i usikkerheden om de enkelte rammeaftalers (delkontrakters) endelige værdi. Den anslåede værdi er således udtryk for ordregivers skøn over det forventede træk på rammeaftalen, mens den maksimale værdi udtrykker den højeste værdi af samtlige kontrakter, der skal leveres inden for rammeaftalens løbetid.
I forhold til den anslåede værdi gøres der særligt opmærksom på, at tilbudsgiverne ikke er garanteret noget mindstetræk på rammeaftalen.
Tilbudsgiver gøres særligt opmærksom på, at tilbudsgiver er bundet af de tilbudte priser, uanset hvilken omsætning, der konkret opnås under rammeaftalen.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405708
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen.
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4.
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2
, 2. pkt.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk