Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://lp.vejdirektoratet.dk/DA/vejsektor/leverandoerportal/Sider/Aktuelleudbud.aspx
Udbyder
Vejdirektoratet
Vindere
PA-VMA-R016 Rammeaftale for planlægning af støjskærmsprojekter
(05.04.2022)
Rambøll A/S
København
(05.04.2022)
Cowi A/S
Kongens Lyngby
(05.04.2022)
NIRAS A/S
Aarhus
Opdateringer
III.1.3
Placering af det tekst, der skal ændres:Teknisk og faglig kapacitet
I stedet for:
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der fremsendes referenceliste for hver virksomhed, idet virksomhedernes samlede referencer skal opfylde
minimumskravet.
Læses:
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal virksomhederne tilsammen opfylde minimumskravet.
I.3
Placering af det tekst, der skal ændres:Kommunikation
I stedet for:
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ibinder.com/External/
EnquiryLink.aspx?id=ifwroxkfth
Læses:
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=cbpessljuq
IV.2.2
Placering af det tekst, der skal ændres:Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
I stedet for:
Dato: 12-01-2022
Time: 12:00
Læses:
Dato: 17-01-2022
Time: 12:00
IV.2.7
Placering af det tekst, der skal ændres:Betingelser for åbning af bud
I stedet for:
Dato: 12-01-2022
Time: 12:00
Læses:
Dato: 17-01-2022
Time: 12:00
PA-VMA-R016 Rammeaftale for planlægning af støjskærmsprojekter
Vejdirektoratet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 60729018
Postadresse: Carsten Niebuhrs Gade 43, 5. sal
By: København V
NUTS-kode: DK0 Danmark
Postnummer: 1577
Land: Danmark
Kontaktperson: Lene Nøhr Michelsen
E-mail: lmi@vd.dk
Telefon: +45 72443667
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://vejdirektoratet.dk
Internetadresse for køberprofilen: http://vejdirektoratet.dk
Del II: Genstand
PA-VMA-R016 Rammeaftale for planlægning af støjskærmsprojekter
Udbuddet omfatter rammeaftale for planlægning af støjskærmsprojekter. Der er primært 3 opgavetyper under rammeaftalen:
Opgavetype 1: Kvikplanlægning - Støjberegninger og skærmanalyser.
Opgaven omfatter primært støjberegninger i forskellige scenarier for at fastlægge støjskærms placering, højde og længde.
Opgavetype 2: Fase 2-programmering for støjskærme.
Opgaven omfatter støjberegninger i forskellige scenarier for fastlæggelse af støjskærmens placering, højde og længde samt skitseprojektering og udarbejdelse af fase 2 materiale efter Vejdirektoratets paradigmer.
Opgavetype 3: Diverse støjberegninger
Afgrænsede støjberegninger eller støjanalyser i forbindelse med planlægningsopgaver.
Se også ydelsesbeskrivelsen for en mere detaljeret beskrivelse af opgaven.
Der henvises til II.1.4)
Rammeaftalen kan forlænges med 2 x 1 år.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal fremsende oplysninger om virksomhedens omsætning for det seneste regnskabsår i udfyldt "Det fælles europæiske udbudsdokument" (ESPD).
Den påtænkte vinder af udbuddet skal inden tildeling, som dokumentation for omsætning fremsende kopi af årsregnskab eller revisorpåtegnet oplysning om årsomsætning.
For virksomheder, der har været etableret i en kortere periode, fremsendes oplysningerne for så lang en periode af regnskabsåret som muligt.
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal oplysningerne gives for hver enkelt virksomhed, idet summen af virksomhedernes nettoomsætning skal opfylde minimumskravet.
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der gives fuldmagt til en person, der bemyndiges til at tegne sammenslutningen. Samtlige deltagende virksomheder hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at de har ret til at råde over de nødvendige ressourcer hos disse enheder. Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder i form af en erklæring om solidarisk hæftelse.
Der ønskes ikke oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis økonomiske og finansielle kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet.
Ordet "muligvis" er en fejl i EU-skabelon.
Minimumskrav til egnethed: Omsætning for det seneste regnskabsår skal være mindst 4 mio. DKK.
Tilbudsgiver skal fremsende oplysninger om, hvor mange af de tilbudte medarbejdere, der er certificeret af FORCE Technology til støjberegning indenfor emneområdet B8 – Støj fra Vejtrafik eller om tilbudsgiver er akkrediteret af Danak/Swedak til at udføre støjberegning indenfor emneområdet B8 – Støj fra Vejtrafik.
Derudover skal tilbudsgiver fremsende oplysninger af om, de råder over støjberegningsprogrammer, der kan udføre støjberegninger med brug af beregningsmetoden Nord2000 som beskrevet i ”Håndbog Nord2000, beregning af vejstøj i Danmark” Rapport 434, 2013, Vejdirektoratet og Miljøstyrelsen. Der skal også angives hvor mange licenser der haves til programmet. Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der fremsendes referenceliste for hver virksomhed, idet virksomhedernes samlede referencer skal opfylde minimumskravet. Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder. Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder om deres forpligtelser i så henseende. Tilsagn kan gives ved enhedens udfyldelse af felt hertil i ESPD og underskrift af ESPD.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet, henledes opmærksomheden på udbudsloven, § 144, stk. 3. Der ønskes ikke oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis tekniske og faglige kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet.
(Se bort fra ordet "muligvis" - det er en fejl i EU-skabelon)
Tilbudsgiver skal enten råde over mindst 1-2 medarbejdere, der er certificeret af FORCE Technology til støjberegning indenfor emneområdet B8 – Støj fra Vejtrafik eller Tilbudsgiver skal være akkrediteret af Danak/Swedak til at udføre støjberegning indenfor emneområdet B8 – Støj fra Vejtrafik.
Tilbudsgiver skal råde over støjberegningsprogram der udfører støjberegninger med brug af beregningsmetoden Nord2000 som beskrevet i ”Håndbog Nord2000, beregning af vejstøj i Danmark”
Rapport 434, 2013, Vejdirektoratet og Miljøstyrelsen. Vejdirektoratets udvælgelseskriterium er tilbudsgiver har rettigheder/licenser til programmet, så der kan afvikles min. 2 uafhængige og samtidige beregningsforløb.
Udbudsmaterialet indeholder en arbejdsklausul iht. ILO-konventionen nr. 94
Del IV: Procedure
Sted: Der henvises til udbudsmaterialet.
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:
Der henvises til udbudsmaterialet.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbud skal afgives på dansk.
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. udbudsloven §§ 135 - 136, er udelukkelsesgrundene anført i udbudsloven § 137, stk. 1, nr. 2, gældende for udbuddet.
Udbuddet gennemføres ved anvendelse af et to-kuvertsystem. Proceduren er beskrevet i detaljer i udbudsmaterialet.
Eventuelle spørgsmål stilles til e-mailadressen anført i udbudsmaterialet, Bestemmelser om udbud og tilbud, afsnit 4. Spørgsmål og svar vil blive gjort tilgængelige på internetadressen anført i I.3), under Aktuelle udbud.
Postadresse: Dahlerups Pakhus Langelinie Allé 17
By: København Ø
Postnummer: DK-2100
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Internetadresse: http://www.klfu.dk
By: N/A
Land: Danmark
Frister for og procedurer for klager fremgår af "Lov om Klagenævnet for Udbud", lov nr. 492 af 12.5.2010, medefterfølgende ændringer, sidst lovbekendtgørelse nr. 593 af 02.06.2016.
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgereom, hvem der er blevet prækvalificeret. Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kortredegørelse for de relevante grunde for ordregiverens beslutning.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1. 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidendeom, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen erblevet offentliggjort.
2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivereom, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystemer indgået. Det er en betingelse for, at fristen begynder at løbe, at underretningen indeholder en kortredegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
3. 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvorordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 2, stk.2.
4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning om kontraktensvidereførelse, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underretteordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. Lov omKlagenævnet for Udbud § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail adresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: DK-2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk