Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
Fredensborg Kommune
Udbud af kloakservice
Fredensborg Kommune
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29188335
Postadresse: Egevangen 3 B, Brønsholm
By: Kokkedal
NUTS-kode: DK013 Nordsjælland
Postnummer: 2980
Land: Danmark
Kontaktperson: Stefan Ising
E-mail: stis@fredensborg.dk
Telefon: +45 72562411
Fax: +45 72565000
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/168133098.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.fredensborg.dk/
Del II: Genstand
Udbud af kloakservice
Den udbudte opgave er udførelse af kloakservice samt tilknyttede serviceydelser, herunder servicering af rottespærrer.
Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling, hvilket indebærer at alene prækvalificerede ansøgere kan afgive tilbud og deltage i forhandlingerne.
Der skal således indledningsvist ansøges om deltagelse i udbuddet (prækvalifikation), hvorefter Fredensborg Kommune vurderer ansøgernes egnethed for den videre deltagelse i udbudsforretningen.
Udbuddet er således inddelt i flere faser. Først en prækvalifikationsfase, dernæst afgivelse af indledende tilbud efterfulgt af en forhandlingsfase, hvorefter der afgives et endeligt tilbud. Der kan evt. blive afholdt yderligere forhandlingsrunder med afgivelse af forhandlingstilbud.
Fredensborg Kommune
Ydelserne indeholder almindeligt forekommende kloakarbejder, herunder bl.a. vedligeholdelse af brønde, dæksler, ledninger, dræn, højtvandslukker, tv-inspektioner, forringer, propninger, skader, slamsugning, kloakrensning, rodskæring mv.
Rammeaftalen er 3-årig. Den træder i kraft den 1. april 2022 og udløber den 31. marts 2025. Ordregiver har option på forlængelse med yderligere op til 12 måneder.
Det forventes, at der vil være et forbrug på 1,1 - 1,5 mio. kr. årligt på kloakservice. Forbruget på rammeaftalen forventes at udgøre ca. 700.000 - 1.000.000 kr., hvortil kommer forbrug på regningsarbejder. Det maksimale træk på rammeaftalen vurderes at være 2,5 mio. kr. årligt.
Udgifter til installering og service på rottespærrer er ikke medtaget i ovenstående beløb. Udgiften til service på rottespærrer estimeres til kr. 100.000 pr. år. Beløbet kan variere mellem årene.
Ordregiver har option på forlængelse med 12 måneder.
På baggrund af udvælgelseskriterierne prækvalificerer Ordregiver 4 ansøgere, som opfordres til af give tilbud.
Ordregiver prækvalificerer ansøgere, der ikke er omfattet af en eller flere af udelukkelsesgrundene, opfylder minimumskravene til udvælgelseskriterier og samtidig samlet set opnår de bedst mulige vurderinger i forhold til udvælgelseskriterierne.
Ordregiver vil ved vurderingen af ansøgers økonomiske og finansielle formåen lægge vægt på, i hvilken grad ansøgers økonomi ser stabil og fornuftig ud.
Ordregiver vil ved vurderingen af ansøgers tekniske og faglige formåen lægge vægt på, i hvilket omfang ansøger har referencer der dokumenterer betydelig erfaring med de udbudte opgaver.
1 års forlængelse.
Det maksimale træk på rammeaftalen vurderes at være 2,5 mio. kr. årligt.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Der skal vedlægges dokumentation for autorisation som kloakmestervirksomhed (KFUL) og certifikat til opsætning af rottespærrer (rottespærremontør).
Oplysninger om ansøgers økonomiske og finansielle formåen skal være oplysninger for den virksomheds CVR-nr., som ansøger om prækvalifikation på opgaven og vil stå for udførelsen.
Ansøger skal i ESPD angive de nedenfor angivne nøgletal for de seneste 2 afsluttede regnskabsår, afhængigt af hvornår ansøger blev etableret eller startede sin virksomhed.
- Tilbudsgivers årsomsætning vedr. de udbudte ydelser for de to senest afsluttede regnskabsår.
- Tilbudsgivers soliditetsgrad for de to senest afsluttede regnskabsår. Soliditetsgraden beregnes efter følgende formel: Egenkapital × 100 / Aktiver.
Under Øvrige økonomiske og finansielle krav skal Tilbudsgiver oplyse, hvis der i det seneste års aflagte årsregnskab har været revisorpåtegning, der tager forbehold for virksomhedens fortsatte drift.
For at være egnet, skal Tilbudsgiver opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen:
Tilbudsgivers samlede årsomsætning vedr. de udbudte ydelser skal som minimum være 1.000.000 kr. for hvert af de to seneste regnskabsår.
Tilbudsgivers soliditetsgrad skal som minimum være 10 for hvert af de to seneste regnskabsår.
Det seneste års aflagte årsregnskab må ikke indeholde en revisionspåtegning, der tager forbehold for virksomhedens fortsatte drift.
Såfremt Tilbudsgiver er et konsortium eller en sammenslutning af virksomheder, eller såfremt Tilbudsgiver baserer sig på andre enheders/virksomheders økonomiske og finansielle formåen, skal mindstekravene være opfyldt for de enheder/virksomheder, som Tilbudsgiver baserer sig på eller samlet set for sammenslutningen/konsortiet.
Ansøger skal redegøre for ansøgers tekniske og faglige formåen til at løfte den udbudte opgave. I Mercell skal følgende oplysninger afgives vedrørende Tilbudsgivers tekniske og faglige formåen:
En referenceliste omfattende op til 5 af Tilbudsgivers betydelige, sammenlignelige leverancer, der er udført i løbet af de seneste 3 år. Beskrivelse af referencerne må gerne vedlægges i et selvstændig dokument. Ved sammenlignelige leverancer forstås opgaver inden for samme fagområde som udbydes ved nærværende udbud.
Hver reference skal indeholde oplysninger om:
- Start- og evt. slutdato for leverancen
- Modtager af leverancen (kunden)
- Kontraktværdi i danske kr. ekskl. moms for leverancen
- Kort beskrivelse af leverancen
Ordregiver forbeholder sig ret til at kontakte kontaktpersoner for referencerne.
Der skal endvidere vedlægges dokumentation for autorisation som kloakmestervirksomhed (KFUL) og certifikat til opsætning af rottespærrer (rottespærremontør).
For at være egnet, skal Tilbudsgiver opfylde følgende mindstekrav til teknisk og faglig formåen:
Tilbudsgiver skal have minimum 3 relevante referencer inden for det udbudte område inden for de seneste 3 år. En relevant reference vedrører kloakservice for større kunder.
Tilbudsgiver skal have krævet autorisation og certifikat.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Kontraktens varighed er maksimalt 4 år.
Det maksimale træk på rammeaftalen vurderes at være 2,5 mio. kr. årligt.
I forhold til udbudslovens § 49, stk. 2 har Ordregiver med baggrund i økonomiske- og markedsmæssige hensyn valgt ikke at udbyde særskilte delaftaler. Ordregiver har konkret vurderet, at det ikke er den økonomisk bedste løsning eller administrativt anbefalelsesværdigt at adskille og opdele opgaven i særskilte delaftaler.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.naevneneshus.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 02.06.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage
regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem
der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for
beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har
indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den
dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstillperioden,
jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige
angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på kr. 20.000 til Klagenævnet for Udbud.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk